Gigantti feikkaa katuvaa mutta pakkomyyndyt sopimukset pysyy
Kommentit (44)
Meidän perhe ei ole ostanut sieltä mitään kun saivat huijaamalla myytyä 100e kalibroinnin televisioon.
Uutisten perusteella ihan sairaita kokemuksia muillakin. Ostakaa muualta!
Paras olla ostamatta mitään.Säästyy rahat ja luonto. Kiinalaisia roskatuotteita kaupat täynnä. Ovat ensinnäkin laadultaan aivan paskoja ja toisekseen vakoilevat käyttäjäänsä.
Vierailija wrote:
Se ei ole tyhmä joka myy vaan se joka ostaa. Jos et oikeasti tajua mitä sulle myydään niin ehkä kannattaa lopettaa kaupassa käynti.
Tuohan on kuin savolaisvitsin logiikka, vastuu siirtyy kuulijalle. Vitsi on kuitenkin pelkkä vitsi, ei tuollaista voi oikeasti tehdä!
Ja jengi juoksee gigantissa kun siellä on niin halpaa. Sitten valitetaan lehdessä kun olikin kallista. Voi hyvää päivää.
Minä kyllä ostan mutta verkkokaupasta. 1250 euroa maksava kuivausrumpu 700 eurolla. On kyllä erittäin tehokas Siemens.
Myymälässä en halua asioida.
Verkkokaupasta minäkin ostan. Eikä tarvi kuunnella yhdenkään myyjän lässytystä. Voi noutaa tavaran 15 minuutin päästä verkkokaupan varastosta. Hyvinkin simppeliä.
Vierailija wrote:
Minä kyllä ostan mutta verkkokaupasta. 1250 euroa maksava kuivausrumpu 700 eurolla. On kyllä erittäin tehokas Siemens.
Myymälässä en halua asioida.
Lieneekö sama minkä ostin ennakkohintaann 560€ viime talvena Gigantista, ovh oli ainakin tuota luokkaa. Siemens oli kumminkin.
Ollut boikotissa jo vuosia. Ensin kusettivat puhelimeen muka alennuksella kalliin kytkyliittymän joka tuli lopulta paljon kalliimmaksi kuin heidän "alensa" eikä lupaamistaan ollut tallennetta mistään kun puhuivat puuta heinää, koska tämä tapahtui livenä. Seuraavaksi huijaivat ettei toinen puhelin mene takuuseen, vaan jouduimme maksamaan käyttökelvottomasta puhelimesta 30 euroa heille ilman että sitä korjattiin mitenkään.
En ole missään törmännyt mihinkään noin törkeään toimintaan.
Jos paikka olisi aina mistä saisi elektroniikkaa, niin olisin mieluummin ilman mitään sitten, niin vahva on boikottini.
Tänä syksynä menin Giganttiin ostamaan iphonen piuhalliset taviskuulokkeet. Mulle myytiin uudet liittymät, jotka peruin sitten. En ottanut käyttöön ollenkaan. Onneksi liittymät ostettuani sain kaupanpäällisiä… Powerin touhu on samanlaista.
Ai se on mennyt tällaiseksi kaikissa elektroniikkaliikkeissä, että kate revitään lisämyynnillä vaikka väkisin?!
Viimeksi Gigantissa käydessäni oli 36 asteen helle, pyyhin hikeä naamastani ja sanoin myyjälle jotakin helteestä. Jätkä tivahti että helle ei ole hänen/heidän syynsä, joten on turha tulla heille valittamaan!
Ohiksena kertomus menneeltä ajalta.
Olin nuorena kodinkonekaupassa töissä. Yritimme toimia rehellisesti ja pidimme edullisia hintoja: esim meillä maksoi teitty tv 600 mk ja kilpailijalla 900mk, josta sai 250 mk alennusta. Asiakas kehui, että tuolla toisessa kaupassa saa 250 mk alennusta ja teillä ei yhtään.
Tyyppiä ei kiinnostanut ollenkaan se, mitä hän oikeasti joutui maksamaan.
Nyt ilmiöt ovat muuttuneet, mutta myös asiakkaiden kyvyn arvioida asioita luulisi muuttuvan. Asiakas ei aina ole oikeassa. Itse olen vanhus, mutta minua ei vedätetä missään kaupoissa ja suosittelen muillekin, että miettikää tarkkaan, mitä olette ostamassa.
Vierailija wrote:
Tänä syksynä menin Giganttiin ostamaan iphonen piuhalliset taviskuulokkeet. Mulle myytiin uudet liittymät, jotka peruin sitten. En ottanut käyttöön ollenkaan. Onneksi liittymät ostettuani sain kaupanpäällisiä… Powerin touhu on samanlaista.
Eikö teillä kaltaisillasi ihmisillä ole minkäänlaista tahdonvoimaa? Ettekö osaa sanoa ei? En ikinä opi ymmärtämään ihmisiä, jotka tilaavat puhelinmyyjiltä ja ostavat gigantin geelitukkaisilta puliveivareilta tuotteita ja palveluja mitä eivät halua eivätkä tarvitse. Seniilit vanhuksef ymmärrän, mutta mikä saa tavallisen oikeustoimikelpoisen aikuisen alistumaan täysin myyjän tahtoon? Koko tilanteesta selviää sanomalla yhden sanan, ei. Ei ole pakko sanoa edes kiitosta perään, pelkkä ei riittää. Tarvittaessa sen voi toistaa.
Vierailija wrote:
Meidän perhe ei ole ostanut sieltä mitään kun saivat huijaamalla myytyä 100e kalibroinnin televisioon.
Uutisten perusteella ihan sairaita kokemuksia muillakin. Ostakaa muualta!
Gigantin tyrkytys on omaa luokkaansa, mutta kalibrointia ehdottivat lähes pakollisena myös Powerissa. Telkkarin kuva on ollut priima ilman kallista toimenpidettä.
Vierailija wrote:
Meidän perhe ei ole ostanut sieltä mitään kun saivat huijaamalla myytyä 100e kalibroinnin televisioon.
Uutisten perusteella ihan sairaita kokemuksia muillakin. Ostakaa muualta!
Ja höpö. Itse ostellut vuosien aikana kymmeniä tietokoneita firmalle ja muuta sälää. Ihan hyvä firma. Eihän niiden tarjouksia ole pakko ostaa ja ihan saamaa tarjoilevat muissakin firmoissa. Tää on vissiin joku "paskomiskampanja kilpailijalta"?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meidän perhe ei ole ostanut sieltä mitään kun saivat huijaamalla myytyä 100e kalibroinnin televisioon.
Uutisten perusteella ihan sairaita kokemuksia muillakin. Ostakaa muualta!
Gigantin tyrkytys on omaa luokkaansa, mutta kalibrointia ehdottivat lähes pakollisena myös Powerissa. Telkkarin kuva on ollut priima ilman kallista toimenpidettä.
Osta televisio sitten esim. Prismasta. Siellä saa/joutuu toimimaan ilman apua ihan omatoimisesti. Prismassa kuitenkin myydään paljonkin samaa tavaraa kuin Gigantissa. Myös operaattoreiden omissa myymälöissä myydään kännyköitä ja tabletteja, mutta toki näissäkin sitten tyrkytetään operaattorin palveluita.
Ostan Gigantista mielelläni, mutta siten että tilaan kamat netin kautta ja noudan noutopisteeltä. Pakottavat kyllä juttelemaan myyjälle tietyntyyppisiä tavaroita noutaessa, mutta osaan sanoa ei. Kaksi kirjainta, yksi sana, EI.
Varmin tapa joutua kusetusyrityksen kohteeksi on mennä haahuilemaan myymälään ja antautua myyjän uhriksi kertomalla epämääräisesti että ”etsin televisiota” tai ”tarvitsisin uuden puhelimen” tai kyselemällä jostain mainoslehdessä nähdystä tarjoustuotteesta. Nämä ovat myyjälle avoimia signaaleja, ikäänkuin otsaasi syttyisi lamppu jossa lukee ”kuseta minua ja vie rahani”.
Mulle tuli eilen viesti Gigantilta. Pahoittelua ja kaikkea muuta miten työntekijät toimineet. Nähtävästi nyt loppui bononusten maksaminen myyjille.
Se ei ole tyhmä joka myy vaan se joka ostaa. Jos et oikeasti tajua mitä sulle myydään niin ehkä kannattaa lopettaa kaupassa käynti.