Koetteko että viestittely myöhään yöhön keskellä viikkoa
On vallankäyttöä ja/ tai kontrollointia? Keskellä viikkoa siis, niin että seuraava päivä on työpäivä.
Kommentit (33)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pakkoko niitä viestejä on öisin kyttiä? Itselle on ihan sama milloin muut laittavat viestiä, luen kun luen. Tämäkin lienee vallankäyttöä minun osaltani kun luen omaa tahtiani ja saatan olla lukematta jotain viestejä jos ei nyt satu kiinnostamaan?
Kaikesta ei aina kannata etsiä nöitä narsisteja, vallankäyttäjiä yms vaan vaikka pohtia ihan omia toimintatapojaan ja elää omaa elämäänsä (eikä ruotia toisia ihmisiä)
Itseähän siinä ruotii, jos ei enää suostu olemaan muiden ihmisten käytettävissä klo 21 jälkeen. Aina tosin löytyy joku joka tähän suostuu.
Tarkista sanan ’ruotia’ merkitys.
Ei tietenkään. Mykistän puhelimen illalla, vain perheenjäsenten viestit tulevat läpi. Minulla on yksi ystävä jolla on myöhäinen vuorokausirytmi ja hänen kanssaan tulee viestiteltyä joskus myöhäänkin, mutta silloin yleensä lopetan viestittelyn toivottamalla hyvät yöt kun on aika rauhoittua omiin iltapuuhiin. Seurustelukumppanista erillään asuessa on laitettu puolin ja toisin hyvänyönviestit kumpi ensin menee nukkumaan, eikä häiritty sen jälkeen. Jos joku uusi tuttavuus alkaisi kiukuttelemaan siitä etten ole saatavilla viestittelyyn keskellä yötä, olisi samantien entinen tuttavuus.
Itse olen hakeutunut paremmin vrk-rytmiini sopivaan työhön, ja kaikki tietävät, että olen erittäin todennäköisesti hereillä vielä klo 22-23 aikaan.
Miten sen ottaa. Puhelin ei ole makuuhuonessa ja do not disturb tila on päällä. Eli puhelin ääntelee vain tärkeiden ihmisten kohdalla.
EI IKINÄ! Keskellä yötä viestittelyä ja puheluita En hyväksy kellään ei ole niin kiireellistä asiaa , että sen voi hoitaa päiväs aikaan , illalla ei yöllä!
Pitää saada jo oma rauha ja tarvii saada nukkua tarpeeksi yöllä.
Kun lähiomaiseni oli saattohoidossa hoitaja kysy saako yöllä soittaa jos yöllä kuolee pois sanoin että kyllä Mieluiten aamulla.
Ja hänen pois menostaan tuli sitten päivällä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pakkoko niitä viestejä on öisin kyttiä? Itselle on ihan sama milloin muut laittavat viestiä, luen kun luen. Tämäkin lienee vallankäyttöä minun osaltani kun luen omaa tahtiani ja saatan olla lukematta jotain viestejä jos ei nyt satu kiinnostamaan?
Kaikesta ei aina kannata etsiä nöitä narsisteja, vallankäyttäjiä yms vaan vaikka pohtia ihan omia toimintatapojaan ja elää omaa elämäänsä (eikä ruotia toisia ihmisiä)
Itseähän siinä ruotii, jos ei enää suostu olemaan muiden ihmisten käytettävissä klo 21 jälkeen. Aina tosin löytyy joku joka tähän suostuu.
Tarkista sanan ’ruotia’ merkitys.
Lienetkö itse savolainen tai muulta sellaiselta murrealueelta jossa sanojen merkitystä Suomen kielessä ehkä pitäisi tarkistella?
Onhan tuo vallankäyttöä ja sillä pääsee usein tavoitteeseen. Seksisuhteeseen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No ei. Eihän kenenkään ole pakko niihin viesteihin vastata.
No ei. Uuden tapailukumppanin ollessa kyseessä. Kun on tavallista tavata useaa samanaikaisesti, niin helposti putoaa porukasta jos ei tällaisiin ehtoihin suostu.
No voi voi, sitten putoaa.
Ei mitään merkitystä, koska luen viestit vasta seuraavana päivänä. En aina edes aamulla vaan johonkin aikaan, kun muutenkin käytän puhelinta.
Enkä käytä puhelinta herätyskellona niin, että pitäisi olla kilkattamassa viestejä sängyn vieressä. Tiesittekö, että viestiäänetkin saa pois?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Asun yksin naisena. Tietoinen valinta ei äly-puhelin ei some profilia netissä. Aaamun virkkuna illan torkuna.Rauhoitan kotini ,puhelin on äänetön jo kello 19. Kuin aina siloin kun en koti. Ystävllisenä kitinä kesä aika. Kuntelin lähisukulaisen vuodatukset arki kello 21-00.Eli keskiyöhön ja pääle serava päivä toisen.Mutta sentään puhelu oli jotain kello 18.30- 20.Sairautta,ties mitä.Kuitenkin niden välissä matkoja,kylpylöiitä ja lisäksi heilä puolisot koti.Kuin laaja ystävä piiri.Päätin en ole sukulaisuhten takia,yksin asuvana ja yksinäisenä kenekään roska laatikko.Herneethän ne otti neniin.Mutta voin itse paremin.
En tajunnut sanaakaan; niin huonoa kieltä ja pelkkää kirjoitusvirhettä koko teksti.
Pistä googleen: lukihäiriö.
Anna ihmiselle mahdollisuus.
No yh:ta jos deittaa niin ei ole mahdollista viestitellä ennen kuin lapset menneet nukkumaan. Jos on teini-ikäisiä, niin voi mennä myöhäänkin se oma aika.
Pidä puhelin äänettömällä ja toisessa huoneessa.
Viesteihin ei ole pakko vastata yöllä.
Jos on intensiivinen viestittely menossa, voi vastata " menen nukkumaan, hyvää yötä!" ja ei sitten reagoi viesteihin ennen kuin on sopiva hetki.
Joissain harrastuksiin liittyvissä WA-ryhmissä myös jotkut ovat hermostuneet yöviesteistä.
Ihan turhaan, ryhmän voi mykistää.