Koetteko että viestittely myöhään yöhön keskellä viikkoa
On vallankäyttöä ja/ tai kontrollointia? Keskellä viikkoa siis, niin että seuraava päivä on työpäivä.
Kommentit (33)
Ei välttämättä. Kukaan ei pakota lukemaan tai vastaamaan keskellä yötä. Jos pakottaa, se on vallankäyttöä.
Vierailija wrote:
No ei. Eihän kenenkään ole pakko niihin viesteihin vastata.
No ei. Uuden tapailukumppanin ollessa kyseessä. Kun on tavallista tavata useaa samanaikaisesti, niin helposti putoaa porukasta jos ei tällaisiin ehtoihin suostu.
Mulle on ihan sama, jos joku viestittelee myöhään yöllä. Puhelin on älä häiritse -tilassa. Vastaan sitten aamulla kuuden jälkeen…
En tiedä, mutta kuka haluaa vanhentaa itseään valvomisella ja sinivalolla vielä öisinkin?
Riippuu varmaan elämäntilanteesta ja siitä kuka viestittelee.
Meillä lapset menevät aikaisin nukkumaan ja itsekin pitää mennä, kun herätys on klo 5. Varmaan ihan ok, jos joku läheinen ihminen viestittää. Mutta kyllä voisi alkaa kiristää, jos joku pomo, asiakas, naapuri tai puolituttu kaveri alkaisi lähetellä viestejä yömyöhällä.
Vierailija wrote:
Mulle on ihan sama, jos joku viestittelee myöhään yöllä. Puhelin on älä häiritse -tilassa. Vastaan sitten aamulla kuuden jälkeen…
Sama. Tosin vastaan kun herään, eli usein 4.30.
Ei tietenkään. Ei viesteihin tarvitse heti vastata, ei edes saman päivän aikana.
Riippuu kuka viestittää ja kuinka usein. Ja mikä on elämän tilanne.
Oma elämäni on tasaista ilman erityisiä kriisejä. En katso puhelinta iltakymmenen jälkeen.
Olen huomannut että rakkauspommitus-vaiheen aikana uhrin *sitominen* tapahtuu myös valvottamalla, eli aloitetaan tiivis viestittely myöhään illalla manipuloinnin keinoja apuna käyttäen ja jatketaan puoleenyöhön.
Kukaan kyttää puhelinta nukkuessaan. Äänettömällähän se on öisin.
Vierailija wrote:
Olen huomannut että rakkauspommitus-vaiheen aikana uhrin *sitominen* tapahtuu myös valvottamalla, eli aloitetaan tiivis viestittely myöhään illalla manipuloinnin keinoja apuna käyttäen ja jatketaan puoleenyöhön.
Just joo... en ole ikinä ajatellut sitä noin. Jos vastaus tulee, toisella on aikaa ja halua viestitellä. Jos ei vastaa, niin nukkuu tai tekee jotain muuta.
Mä viestittelen yhden 75v ihmisen kanssa 22-24, silloin se sopii molemmille, paitsi jos hän on ruokakaupassa. Mä en jatka sen myöhempään, mä herään aamulla töihin.
Vierailija wrote:
Ehkä sun kannattaa laittaa epäsopivat kumppaniehdokkaat estoon.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ehkä sun kannattaa laittaa epäsopivat kumppaniehdokkaat estoon.
Niin - sitähän ei vielä tuossa vaiheessa tiedä, mikä on mitäkin.
Asun yksin naisena. Tietoinen valinta ei äly-puhelin ei some profilia netissä. Aaamun virkkuna illan torkuna.Rauhoitan kotini ,puhelin on äänetön jo kello 19. Kuin aina siloin kun en koti. Ystävllisenä kitinä kesä aika. Kuntelin lähisukulaisen vuodatukset arki kello 21-00.Eli keskiyöhön ja pääle serava päivä toisen.Mutta sentään puhelu oli jotain kello 18.30- 20.Sairautta,ties mitä.Kuitenkin niden välissä matkoja,kylpylöiitä ja lisäksi heilä puolisot koti.Kuin laaja ystävä piiri.Päätin en ole sukulaisuhten takia,yksin asuvana ja yksinäisenä kenekään roska laatikko.Herneethän ne otti neniin.Mutta voin itse paremin.
Vierailija wrote:
Asun yksin naisena. Tietoinen valinta ei äly-puhelin ei some profilia netissä. Aaamun virkkuna illan torkuna.Rauhoitan kotini ,puhelin on äänetön jo kello 19. Kuin aina siloin kun en koti. Ystävllisenä kitinä kesä aika. Kuntelin lähisukulaisen vuodatukset arki kello 21-00.Eli keskiyöhön ja pääle serava päivä toisen.Mutta sentään puhelu oli jotain kello 18.30- 20.Sairautta,ties mitä.Kuitenkin niden välissä matkoja,kylpylöiitä ja lisäksi heilä puolisot koti.Kuin laaja ystävä piiri.Päätin en ole sukulaisuhten takia,yksin asuvana ja yksinäisenä kenekään roska laatikko.Herneethän ne otti neniin.Mutta voin itse paremin.
En tajunnut sanaakaan; niin huonoa kieltä ja pelkkää kirjoitusvirhettä koko teksti.
Pakkoko niitä viestejä on öisin kyttiä? Itselle on ihan sama milloin muut laittavat viestiä, luen kun luen. Tämäkin lienee vallankäyttöä minun osaltani kun luen omaa tahtiani ja saatan olla lukematta jotain viestejä jos ei nyt satu kiinnostamaan?
Kaikesta ei aina kannata etsiä nöitä narsisteja, vallankäyttäjiä yms vaan vaikka pohtia ihan omia toimintatapojaan ja elää omaa elämäänsä (eikä ruotia toisia ihmisiä)
Vierailija wrote:
Pakkoko niitä viestejä on öisin kyttiä? Itselle on ihan sama milloin muut laittavat viestiä, luen kun luen. Tämäkin lienee vallankäyttöä minun osaltani kun luen omaa tahtiani ja saatan olla lukematta jotain viestejä jos ei nyt satu kiinnostamaan?
Kaikesta ei aina kannata etsiä nöitä narsisteja, vallankäyttäjiä yms vaan vaikka pohtia ihan omia toimintatapojaan ja elää omaa elämäänsä (eikä ruotia toisia ihmisiä)
Itseähän siinä ruotii, jos ei enää suostu olemaan muiden ihmisten käytettävissä klo 21 jälkeen. Aina tosin löytyy joku joka tähän suostuu.
Kuulostaa ihastuneelta. Voit toivottaa hänelle hyvää yötä ja mennä nukkumaan, jos et enää halua viestitellä myöhään illalla.
No ei. Eihän kenenkään ole pakko niihin viesteihin vastata.