Nilkkakipu - menisitkö uimaan?
Tuhannen taalan kyssäri.
Nilkka on kipeytynyt: ei tulehdusta, ei murtumaa (röntgen otettu tänään), todennäköisesti ärtynyt rusto, 1-2 viikon lepo ja jos ei helpota niin magneettiin.
Kenkä jalassa kävely ok, paljaalla jalalla astuminen paljon vaikeampaa. Mulla on nilkkatuki ja kepit ainakin viikoksi.
Ahdistaa kuitenkin ajatus, että jäisi yhtenä päivänä uimatta, kun olen jo kuukauden käynyt joka päivä ja eilen jäi, kun oli sen verran kipeä, että kävin päivystyksessä.
Tuntuu siltä, että voisin mennä, mutta voiko vaikuttaa negatiivisesti paranemiseen?
Kommentit (4)
Rasittaa kaikki liike. En menisi jos yhtään on liikehdintä rankkaa tai tekee kipeätä. Voi vaivautua pahemmaksi. Rankkaa se vesiliikunta.
Suuri botti käski neuvottelemaan lääkärin kanssa asiasta.
Pakko-oireinen häiriö? "Mun on pakko päästä uimaan, ettei putki katkea!!".
Mitähän pahaa siitä seuraisi, jos et menekään uimaan? Meltdown?
Muuten: edellyttäähän uimaanmeno monenlaista muutakin liikettä. Eikö se rasita nilkkaa? Mulla oli pari kk venähtänyt nilkka, enkä pystynyt kivuitta ajamaan edes autoa; polkimien käyttö oli tuskallista.
Nilkkaoireilusi ei edes kuulosta pahalta, kun pystyt kenkä jalassa kävelemään. Mulla auttoi vasta tiukka nilkan teippaus ja nilkkatuki, että kävely onnistui.
Tietenkin menisin. Uiminen ei rasita niveliä.