Typerää, kun kaikki kulkevat samannäköisinä
Kommentit (26)
Kaikesta paras, kun ei seuraa toisia ja kulkee niin kun itse halua.
Vierailija wrote:
Suurin osa ei kuitenkaan toimi näin, eli varmaan matkimisesta on jotain hyötyä kuitenkin, tai ainakin oletamme niin. Mitä pelkäämme - tuomituksi tai kiusatuksi tulemista?
Ite kuljen päivittäin rässiliivissä ja itse revityissä ja paikatuissa punk-henkisissä farkuissa. Farkutkin muuttuu vaan paremmaksi kun melkein aina baareissa käydessä saa niiden takia huomiota ja pyydän sitten niihin piirtämään tai kirjoittamaan jotakin, kun pidän tussia mukana kys. asiaa varten.
Farkut kuin miestenvessan seinät mutta se onkin pointti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Suurin osa ei kuitenkaan toimi näin, eli varmaan matkimisesta on jotain hyötyä kuitenkin, tai ainakin oletamme niin. Mitä pelkäämme - tuomituksi tai kiusatuksi tulemista?
Hallaahan siinä vain itselleen tekee, jos kaikki näyttävät samalta niin kukaan ei silloin ehkä jääkään erityisesti kenenkään mieleen jos vaikka ajatellaan esim. kumppanin etsimistä.
Vierailija wrote:
Ysäri/00 tais olla vikaa aikaa millon ihmisillä oli vielä persoona ja pukeutuminen oli nimenomaa tapa viestiä sitä
Sillon pukeutumisesta pysty päättelee henkilöstä musamaun ja kaiken muunkin oleellisen
Nykysin kaikki on nii lampaita ja samanlaisia että ketään ei erota toisistaan
Liikun paljon työni puolesta nuorten parissa. Nuorten ja nuorten aikuisten oman identiteetin haku ja ilmaiseminen on muuttunut musiikki- ja vaatemaun sijaan s3ksuaalisee:n ja sukupuoliseen suuntautumiseen, mahdolliseen vähemmistöryhmään kuulumiseen ja erilaisiin sairauksiin/haasteisiin, esim. ADHD, autismi jne.
Siinä, missä meidän ikäiset oli punkkareita, hevareita, hippejä, hevostyttöjä jne. ja sitä nuorempi sukupolvi lolitoja ja animenörttejä, nykynuoriso ja nykyiset nuoret aikuiset ovat karjalaisia ADHD demis3ksuaaleja muunsukupuolisia tai as3ksuaaleja trans_miehiä. Noille annetaan huomattavan paljon enemmän arvoa identiteetteinä ja joissakin tapauksissa mitä enemmän erilaisia "leimoja" saat itseesi ujutettua, sen parempi. Vähän kuin 70-luvulla ja kasarilla punkkarit, että mitä enemmän saat ujutettua niittejä, merkkejä, repaleisia vaateparsia, hakaneuloja ja hiuslakkaa itseesi, sen parempi.
Toiset nuoret ja nuoret aikuiset taas pukeutuvat hyvin vanhoillisesti ja muistuttavat tyyliltään enemmän keski-ikäisiä naimisissa olevia rouvia ja herroja kuin meidän nuoruuden tyypillisiä nuoria.
Jos suurin osa ihmisistä pukeutuu samalla tavalla muotia seuraten, mitä tarkoitatte tällä "muodilla"?
Minusta suurin osa ihmisistä pukeutuu suht samoin kuin vuosia sitten, ei niinkään uusimpien väliaikaisten villitysten mukaan. Esimerkiksi ajattomat neutraalit värit ovat suosiossa vuodesta toiseen, kun taas erityisvärejä jotka ovat muodissa "juuri nyt", näkee suht harvoin.