Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö ihmiselle antaa ns. "toinen tai kolmas" mahdollisuus ?

Vierailija
24.10.2023 |

Tai onko niin, että kerran syyllinen - aina syyllinen ?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen vanha tarina on, miten poika hakkasi nauloja puuaitaan. Viisas mies sanoi, että ei noin saa tehdä. Poika irrotti naulat. Viisas mies sanoi, että näin käy myös loukatessa toista ihmistä. Kun lyö kuvitteellisen naulan toisen ihmisen sydämeen, niin vaikka se ottaa pois, niin reikä jää.

Vierailija
22/41 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta, mutta aivan sokeesti ei pidä mihinkään luottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En siis pystyny olee täysin oma itteni ekalla tapaamisella. Oon kuulemma sellanen, josta se ei vaan voi kiinnostua. Oon huipputyyppi, sika mukava mutta en tarpeeks kiinnostava..

Kuulostat sekopäältä, jolle ei voi kertoa totuutta vaan sitä pitää pehmentää, lisäksi jäät inttämään sekä roikkumaan.

Tyyppi ei halua sinua!!!!!!!

Vierailija
24/41 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Erästä kaveriani alkoi mies ahdistelemaan seksuaalisesti, no kaveri antoi toisen mahdollisuuden. Jonkin aikaa pystyi olemaan ihmisiksi, kunnes taas meni samanlaiseksi. Kolmannen mahdollisuuden kohdalla totesin jo itsekseni että MITÄ HELVETTIÄ

Missä tilanteessa tällainen kävi?

Vierailija
25/41 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Erästä kaveriani alkoi mies ahdistelemaan seksuaalisesti, no kaveri antoi toisen mahdollisuuden. Jonkin aikaa pystyi olemaan ihmisiksi, kunnes taas meni samanlaiseksi. Kolmannen mahdollisuuden kohdalla totesin jo itsekseni että MITÄ HELVETTIÄ

Missä tilanteessa tällainen kävi?

Oli matchannut miehen kanssa tinderissä ja heti ekoilla treffeillä mies kävi ahdistelemaan. Myöhemmin pyyteli anteeksi ja lupasi käyttäytyä, mutta toisella tapaamisella taas mentiin. Viestittely jatkui edelleen ja mies taas lupaili ja lupaili. Kaverini lienee vähän hyväuskoinen hölmö.

Vierailija
26/41 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies petti. En vaan voinut antaa anteeksi. Sinnittelin vuoden ja en saanut sielulleni rauhaa ennenkuin otin eron. Sitten helpotti.. 

Vierailija
27/41 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä asiasta, minkä takia pohtii antaakko uutta mahdollisuutta vai ei.

Esimerkki 1: ekat tinder treffit ja oli ihan ok:t treffit. Et kuitenkaan "syttynyt", muttei ollut mitään varsinaista syytä miksi et voisi nähdä uudestaan ja katsoa olisko tokat treffit jotenki luontevammat koska näätte toisen kerran. Tässä tilanteessa voi hyvin antaa toisen mahdollisuuden.

Esimerkki 2: ekat tinder treffit ja se toinen sanoo, että olisit kauniimpi/komeempi, jos laihduttaisit ja vaikka vertailee muihin ihmisiin. Haluaisi kuitenkin nähdä uudestaan. Ei tarvi mennä uusille treffeille eli antaa toista mahdollisuutta.

Vierailija
28/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä se toinen ihminen on tehnyt ja mikä asema hänellä on ollut ihmiseen, jota loukkaa. Paljon riippuu myös loukatusta ihmisestä sekä siitä, montako tilaisuutta on jo toiselle antanut. 

Ja he, ketkä vaativat toista tilaisuutta Raamatun Sanan nojalla, muistuttaisin, että Jeesuksella oli kädessään ruoska, kun hän ajoi vääryyden tekijät temppelistä.

Jos kohtelee toista niinkuin tahtoisi itseään kohdeltavan ei tarvitsisi aina uutta mahdollisuutta. 

Vierailija
29/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen lainsäädäntö ei tunne syyllinen - olettamaa. Olettama on syytön, kunnes toisin todistetaan. 

Vierailija
30/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän."

Vierailija
31/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää antaa ainakin toinen mahdollisuus. Kolmas mahdollisuus riippuu siitä, mistä asiasta on kyse, tai miten kauan edellisestä kerrasta on mennyt, tai mitä tekee asian suhteen jatkossa.

Kukasn meistä ei ole täydellinen.

Vierailija
32/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suomen lainsäädäntö ei tunne syyllinen - olettamaa. Olettama on syytön, kunnes toisin todistetaan. 

väärin. Amerikassa on, että syytön, kunnes toisin todistetaan. Suomessa olettama on, että syyllinen, kunnes toisin todistetaan.

tämän huomannut, kun seurannut sivusta talousrikokseen liittyvää oikeudenkäyntiä.

Vierailija
33/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokainen ei-rikollinen ansaitsee mahdollisuuden korjata tekemänsä vääryys tai muuttaa käytöstään, jos ilmaisee katumusta. Mutta kuten eräs yllä kertonut esittikin miehensä petettyä häntä, aina ei ole paluuta entiseen. Mutta tietääpä ainakin että mahdollisuus on ollut ja on yrittänyt. 

On myös asioita joissa toista mahdollisuutta ei tule antaa. Jos parisuhteessa on väkivaltaa, niin lähdön on oltava heti lopullinen. Itse olen tehnyt sen virheen että palasin. Luvassa oli vain 2 vuotta lisää samaa laatua - lapselle ja minulle lisää traumoja ja omaisuusvahinkoja. 

Vankilassa olleille ja rikollisille taas en anna koskaan missään asiassa sitä ensimmäistäkään tilaisuutta, en halua olla tekemisissä enkä halua heitä elinpiiriini. 

Vierailija
34/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän."

Syvästi säälin Sinua, jos käytät Jumalan Sanaa alistaaksesi toisia ihmisiä hyväksymään pahat tekosi. Siltikin rukoilen puolestasi.

Sallimus ei tarkoita sitä, että Jumala hyväksyisi ihmisten pahat teot.

Vierailija
35/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä on tehnyt. Yhden mahdollisuuden voi antaa...Seuraavia ei ehkä kannata.

Vierailija
36/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Syvästi säälin Sinua, jos käytät Jumalan Sanaa alistaaksesi toisia ihmisiä hyväksymään pahat tekosi. Siltikin rukoilen puolestasi.

Älä sääli vaan anna anteeksi. Sääli on sairautta.

Vierailija
37/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exille ei toista mahdollisuutta. Vaatii molemminpuolista kiinnostusta tehdä asiat toisin ja aika nopeasti asiat alkaa mennä samaa rataa, jos vain ollaan taas yhdessä. 

Samoin treffikumppanit. Jos ensimmäisellä kerralla nousee 'paha tunne, itsellä ko henkilöstä - miksi edes yrittää yhtään enempää ja lun voi vielä poistua vähittä vammoitta. 

Mulla oli kaveri. Tutustuin häneen ja lopulta hän tunnusti rakkautensa. Mulla ei ollut samoja fiiliksiä hänestä. Meille tuli riitaa tästä syystä, kun hän ei pystynyt ymmärtämään, ettei minulla ole tunteita häntä kohtaan. Välit viilentyi, eikä nähty muutamaan kuukauteen. Tavattiin uudelleen, ja kaikki tuntui sujuvan hyvin. Oltiin kavereita, kunnes hän kertoi taas haaveilleensa minusta, kuinka kävellään yhdessä mäelle ihailemaan tähtitaivasta. Mua alkoi ahdistamaan jo syystä. Ja taas sama riita. Meni hetki taas aikaa, kun löysimme yhteyden ja tällä kertaa vakuutteli, että pystyy olla ystävä. Ei pystynyt ja taas valtavaa draamaa sen asian tiimoilta, kuinka asia ei ole muuttunut. Tällä kertaa välit on lopullisesti mennyt ja odottelen vain, milloin hän saapuu uudelleen kuvioihin. Hän käy samoissa baareissa (dammn!!) joten jos haluan välttää hänet, joudun vältellä myös näitä paikkoja.🙈 Tähän hommaan hänen kanssaan en enää ala.

Saan tosin hätistellä erästä toista henkilöä, joka jo toista kertaa yrittää minua eikä usko, että minun ei tarkoittaa Ei. :D. Luulen, että olen hänelle "joku vaan" enkä usko, että olisin aito rakkaus vaan lapsentekokone. Tämä onneksi tapahtuu vain whatsappin välityksellä. Toivottavasti saan voimaa estää hänet XD

Vierailija
38/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ei pääse aina yli, vaikka näennäisesti uuden mahdollisuuden antaisikin. 

Esim. edellisessä suhteessa tilanne, joka minua loukkasi paljon. Toinen pyysi anteeksi ja lupasi asian tulevaisuudessa muuttuvan, ja tätä jokseenkin yrittikin toteuttaa. Mutta oma kiinnostukseni tuon jälkeen oli pitkälti jo loppunut. Jos toiselle suhde oli ollut niin yhdentekevä, että oli antanut suhteen tilanteen kriisiytyä siihen pisteeseen, niin jokin omassa suhtautumisessani koko suhdetta kohtaan muuttui niin, etten välittänyt enää itsekään panostaa. 

Vierailija
39/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Älä sääli vaan anna anteeksi. Sääli on sairautta.

Jumala ei ole tarkoittanut Sanaansa  toisen vahingoittamiseen. Ei ole minun tehtäväni antaa sitä anteeksi, vaan Jumalan. Pyydä häneltä. 

Vierailija
40/41 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan asiasta, mutta eipä kyllä ihan heti tule mieleen tilannetta, jossa toisen saati useamman mahdollisuuden antaminen olisi kannattanut. Yleensä sillä "mahdollisuuden antamisella" vain antaa toiselle merkin, että olen kiltti ja minua saa polkea ja väännellä mielensä mukaan.

Etenkin jos puhutaan vielä jostakin romanttisesta ihmissuhteesta, niin juuri suhteen alussahan ihminen yleensä on kiinnostunein ottamaan vastapuolen huomioon jopa yli oman jaksamisensa. Jos edes silloin ei kiinnosta huomioida toista ja käyttäytyä kunnolla, niin ei varmasti kiinnosta myöhemminkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi