Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveyskeskuksen vaihto edessä

Vierailija
24.10.2023 |

Sain suosituksen vaihtaa HUS:n lääkäriltä Kalasatamaan, mutta itselleni käynyt mielessäni myös Ruoholahden terveysasema. Toiveena olisi terveysasema, jossa suhtaudutaan vakavasti kilpirauhasen vajaatoimintaan eikä oltaisi pihejä labrojen suhteen.

Mun T3 ei suostuta mittaamaan eikä edes tutkimaan solujen ainevaihdunnan tilaa, sillä mulla on ilmentynyt mm. raudan ja natriumin heikko imeytyminen. 

Kumpaa suosittelette tai onko kenties jokin muu jopa parempi? 

Hieman taustaa täällä https://www.vauva.fi/keskustelu/5203753/laakari-kieltaytyy-maaraamasta-…

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia kaivataan edelleen. 

Vierailija
2/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä rahaa hetken aikaa ja mene suosiolla yksityiselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole kilpirauhasen ongelmia, mutta Ruoholahden ta:ta käytän. Vaikka se onkin Mehiläiseltä ostopalveluna, niin hoitolinjaukset ovat samat kuin kaupungin omilla terveysasemillakin. 

Vierailija
4/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itsellä ei ole kilpirauhasen ongelmia, mutta Ruoholahden ta:ta käytän. Vaikka se onkin Mehiläiseltä ostopalveluna, niin hoitolinjaukset ovat samat kuin kaupungin omilla terveysasemillakin. 

Eli olenko oikeassa, että saat ostopalveluna palvelusetelin, jos eivät tarjoa terveyskeskuksen tasolla tiettyä hoitomuotoa? 

Vierailija
5/10 |
26.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostopalveluna tilatut perusterveydenhuollon palvelut noudattavat samoja periaatteita ja rajauksia kuin kaupungin omana työnä hoidetut: eli esimerkiksi laboratoriokokeiden määräämistä koskevat samat ohjeet eri terveysasemilla.

Vierailija
6/10 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ostopalveluna tilatut perusterveydenhuollon palvelut noudattavat samoja periaatteita ja rajauksia kuin kaupungin omana työnä hoidetut: eli esimerkiksi laboratoriokokeiden määräämistä koskevat samat ohjeet eri terveysasemilla.

Huomasin, että Ruoholahden terveysasema käyttää Mehiläisen ostopalvelua. Olisiko minun mahdollista saada lähete terveyskeskukselta kilpirauhasen hoitoihin heille esim.? 

Vierailija
7/10 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Eli olenko oikeassa, että saat ostopalveluna palvelusetelin, jos eivät tarjoa terveyskeskuksen tasolla tiettyä hoitomuotoa? 

Olen sama joka kirjoitti tuon ylimmäisen. Vasta nyt pitkän ajan päästä eksyin taas tähän ketjuun. Koko Ruoholahden terveysaseman toiminnan järjestää Mehiläisen palkkalistoilla oleva hlökunta kaupungin ostopalveluna, ei siis ole kyse siitä että olisin saanut yksittäisen palvelusetelin "normaalille" Mehiläisen yksityislääkäriasemalle. Hoitolinjaukset ovat tismalleen samat kuin kaupungin itse tuottamissa terveysasemapalveluissa. Ainoat potilaalle näkyvät seikat mitkä ovat "Mehiläistä itseään" ovat odotustilojen visuaalinen ilme ja hlökunnan työasut.  

Vierailija
8/10 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joojoo, ihan sama

Vierailija
9/10 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveysasemien välillä ei ole mitään kategorista eroa hiitokäytännöissä. Mehiläiseltä ostettu toiminta ei ole erilaista kuin kaupungin itsensä järjestämä.

Eri lääkärien välillä voi olla paljonkin eroa osaamisessa. Ns. kokeneita vanhoja lääkäreitä kannattaa kr-ongelmissa välttää. Niille riittää että TSH on alle kymmenen, muita labroja ei tarvi. 

Vierailija
10/10 |
19.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoholahden ta:ssa on järkyttävä tenttaus, jos haluaa saada ajan lääkärille. Leipiintyneet terveydenhoitajat tivaavat passiivis-aggressiivisena miksi muka haluat tai tarvitset hoitoa. Todella huonoa ja nöyryyttävää yliastumista.

Tämä myös lääkkeiden puhelinuusinnassa. Itseltäni kyseenalaistettiin ihan ns. tavallinen peruslääke, joka on ollut käytössä perustellusti vuosia ja toiminut, ja jonka ovat lääkärit aina uusineet. Kyseessä siis kohtauslääke migreeniin. Ihan järkyttävää käytöstä sain osakseni terveydenhoitajilta. Lääkärillehän en edes koskaan päässyt. Mitä sä haluat? Mitä meidän pitäisi sulle pystyä tekemään?, kysyi terveydenhoitaja kiukkuisena, ihan kuin olisin ollut joka maailman pahin maanvaiva, joka yrittää hyötyä terveysasemasta väärin keinoin. Ei sinne kukaan käsittääkseni huvin vuoksi mene. En minä ainakaan. Venytän yhteydenottoani viimeiseen saakka. Nyt minulle riitti.

Minulla ei ole oikein hyvää sanottavaa Ruoholahden terveysasemasta. Vaihdoin terveysasemaa, kaikki sujuu paljon paremmin, vaikka sijainti on kauempana. Jos pääsen, menen yksityiselle, mutta en ikinä ja missään nimessä Mehiläiseen, vaikka Ruoholahden ta onkin vain ostopalvelu sieltä. Silmissäni maine meni ja on kyllä mennyt muutenkin. 

Tietysti hirveän paljon ja suurin osa johtuu henkilökemioista. Ei anna hyvää kuvaa minkään paikan sisäisestä hengestä tai hoidon laadusta, jos yhteydenottoa täytyy perustella lähes anteeksi pyydellen tympiintyneelle henkilökunnalle. Toisessa paikassa kemiat ovat selkeästi neutraalit, siellä on helpompi asioida ja asiat tulevat hoidetuiksi. 

Oma kokemukseni olivat huonoja. Jollakin toisella henkilöllä voi olla paremmin. Kai joku saa hoitoa, jos se pulju yhä pysyy pystyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän