Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka käyttivät nuorena melkein aina hajuvettä, mutta nykyisin

Vierailija
23.10.2023 |

keski-ikäisenä eivät koskaan, vaan käyttävät hajusteetonta kosmetiikkaa ja pyykkiainetta?

Minä nautin hajusteettomasta elämästäni, enkä pidä hajusteista nykyisin yhtään!

Onko teissä samanlaisia "käännynnäisiä"?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on. En voi ymmärtää kuinka joskus saatoin läträtä hajusteilla ja käyttää hajustettuja pyykinpesusineita. Yksistään hajustettua pyykinpesuainetta käyttävät ihmiset hsisevat monen metrin päähän. Heti tulee mieleen mitä sillä hajulla halutaan peitellä. Puhtaus kun ei tuoksu miltään!

Vierailija
2/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hajusteetonta pyykinpesuainetta ja pyykkietikkaa jossa ei ole ylimääräisiä tuoksuja.  Raikas etikan tuoksu haihtuu, eikä jätä "haisuja" liinavaatteisiin.  En pysty nukkumaan jos tyynyliinassa on jokin häiritsevä tuoksu.  Hajuvesiä on joitakin aivan ihania, mutta töissä tuli kielto käyttää yhden työkaverin valitusten taka.  Hänen mielestään ei olisi saanut käyttää edes deodoranttia, mutta siihen emme alistuneet.  Mieheni tuoksuista olen melko tarkka, dödö ei saa "haista" kärpäsmyrkylle tai saippualle :D.  Monen epäonnisen kokeilun kautta, hänelle löytyi melkoisen kelpo tuote.  Myös partavesi on hänellä niin ihana, että meinaa mennä ajantaju.    

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmiset voivat käyttää hajustepyykinpesuaineella pestyjä vaatteita, saati nukkua haisevissa petivaatteissa...?

Ja kamalinta on, jos vauvan ja lasten vaatteet ja vuodevaatteet on kyllästetty hajustekemikaaleilla. 

EdP
4/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin nuorempana aina. Sitten tuli nämä hajudiktaattorit, joita hajuveden tuoksu alkoi ahdistaa, mutta kylläpä pystyvät tupakalla juoksemaan. Nykyisin suihkautan hajuvettä iltaisin. 

Vierailija
5/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluaisin lempihajuvettäni käyttää. Haisen vain usein imelältä piimältä nykyään. Miksi? Hormonit? Kilpirauhanen? 

Vierailija
6/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin hajusteita, myös hajuvettä silloin tällöin, mutta aloin saada allergiakohtauksia omista hajuvesistä bussissa. Pärskin ja aivastelin naama punaisena. No sitten herkistyin muillekin parfyymeille, joten oli pakko siirtyä hajusteettomiin (ei parfym - hajustettua) tuotteisiin. Edelleenkin saan aivastelukohtauksia, jos viereen tulee istumaan ihmisiä, jolla on voimakkaasti hajusteita. 

Vierailija
7/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma tätiytymisen merkki on "herkistyä" hajusteille ja alkaa muillekin hajustepoliisiksi. Teatraalinen aivastelu ja köhiminen kuuluu kuvioon.

Vierailija
8/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä44279 wrote:

Käytin nuorempana aina. Sitten tuli nämä hajudiktaattorit, joita hajuveden tuoksu alkoi ahdistaa, mutta kylläpä pystyvät tupakalla juoksemaan. Nykyisin suihkautan hajuvettä iltaisin. 

Kun alan aivastella hajustetun ihmisen vieressä, se ei välttämättä ole kivaa toisellekaan, kun vieressä pärskitään. Itse en änkeä kenenkään viereen, jos on voimakkaasti hajusteita, mutta muita en voi kieltää istumasta viereen. On vaan riski, että saan jonkun aivastelukohtauksen, kun se hajuvesitäti pölähtää viereen. 

Vierailija
9/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Varma tätiytymisen merkki on "herkistyä" hajusteille ja alkaa muillekin hajustepoliisiksi. Teatraalinen aivastelu ja köhiminen kuuluu kuvioon.

Herkistyin parikymppisenä, mutta olen ollut atoopikko lapsesta asti ja atopiasta aiheutuu niitä herkistymisiä. Atoopikkohan ei kestä kaikkia kemikaaleja. Mulla esimerkiksi ei ole normaali ihonrakenne ja iho ei suojaa kuten normaaleilla ihmisillä. Sen vuoksi myös harmittomat pöpöt voi aiheuttaa tulehduksia ja aiheuttaa reaktioita elimistössä. 

Vierailija
10/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urospuolisena otuksena en ole hajusteita käyttänyt koskaan ja on naiset lennelleet näille kuville siitäkin huolimatta.

Vierailija
11/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin mainita omassa kommentissani, kun yksi työkaveri sai valituksellaan aikaan yli 60 henkilön hajuvesien käyttökiellon.  Ei se varmaankaan ollut huono johtoryhmän päätös, mutta valittaja itse polttaa röökiä, joten uskottavuus vähän ontui. Mutta ehkä syyt olivat syvemmällä, hän sai milloin mistäkin asiasta raivareita, eikä nössö esihenkilö hiljeni tyystin, vaikka hävyttömästikin haukkuvan työkaverin käytös vaikutti työhyvinvointiin ja muiden mielialaan voidakseen keskittyä ja antaa täyden panoksensa työtehtävien hoitoon.  

Vierailija
12/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, vältän hajusteita.

Vierailija
13/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei hajuvedenkäyttö kestänyt kuin pari vuotta, sitten aloin saada siitä päänsärkyä. Käytäin joitain miedosti hajustettuja tuotteita, mutta pyykkiaine on ehfottomasti hajutonta.

Vierailija
14/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Unohdin mainita omassa kommentissani, kun yksi työkaveri sai valituksellaan aikaan yli 60 henkilön hajuvesien käyttökiellon.  Ei se varmaankaan ollut huono johtoryhmän päätös, mutta valittaja itse polttaa röökiä, joten uskottavuus vähän ontui. Mutta ehkä syyt olivat syvemmällä, hän sai milloin mistäkin asiasta raivareita, eikä nössö esihenkilö reakoinut vaan hiljeni tyystin, vaikka hävyttömästikin haukkuvan työkaverin käytös vaikutti työhyvinvointiin ja muiden mielialaan voidakseen keskittyä ja antaa täyden panoksensa työtehtävien hoitoon.  

Pieni korjaus textiin :) 

Vierailija
15/16 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhä käytän, mutta on todella tarkkaa, mitä käytän. Hajupommeja välttelen kaikessa ja pyykit pesen lisähuuhtelujen kera, kun nykykoneet haluavat säästellä vettä.

Vierailija
16/16 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Herkistyin parikymppisenä, mutta olen ollut atoopikko lapsesta asti ja atopiasta aiheutuu niitä herkistymisiä. Atoopikkohan ei kestä kaikkia kemikaaleja. Mulla esimerkiksi ei ole normaali ihonrakenne ja iho ei suojaa kuten normaaleilla ihmisillä. Sen vuoksi myös harmittomat pöpöt voi aiheuttaa tulehduksia ja aiheuttaa reaktioita elimistössä. 

Niin? Nämä kaikki eivät ole atoopikkoja.