Kuka muu istuu koneen ääressä paksu neuletakki päällä?
Kommentit (40)
Vierailija wrote:
Nippa nappa 20⁰ meillä. Mulla pitkät kalsarit ja niiden päällä collegehousut, kolmet sukat, pikähihainen paita, huppari, neule ja kylpytakki. Siltikin on vilu ja välillä lämmitän sormia kuuman veden alla ja samoin jalkoja. Liian raikasta on. Ei oo herkkua Hekan asukilla.
Ei oo, ei. Yöllä heräilee kylmyyteen.Päivällä pakko olla viltin alla.
Vierailija wrote:
Mummat pöytäkoneillaan😆🤣
No tabletilla näpytän. On villatakki ja villasukat. Takkatulen alkaa jo onneksi lämmittää.
Vierailija wrote:
Nippa nappa 20⁰ meillä. Mulla pitkät kalsarit ja niiden päällä collegehousut, kolmet sukat, pikähihainen paita, huppari, neule ja kylpytakki. Siltikin on vilu ja välillä lämmitän sormia kuuman veden alla ja samoin jalkoja. Liian raikasta on. Ei oo herkkua Hekan asukilla.
Hekalainen tälläkin palelee joka syksy. Huovan alta nousen vasta kun pakko. Yöksi pitää varmaan laittaa pitkät kalsarit ku vessassa pitää kuitenkin käydä, on ankeeta unenpöpperössä yrittää kipittää nopeasti vessaan ja takaisin.
Ei, minä istun koneen päällä paksun neuletakin äärellä.
Noiden vihjeiden perusteella en lähde vielä arvailemaan, eli annapas lisää vihjeitä.
Ei helkkari! Miksi ette taloyhtiössä valita porukalla? Miksi asutte noissa kylmissä luukuissa?
Vierailija wrote:
Mulla on sähköhuopa.
Sähkötuoli lämmittää paremmin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mummat pöytäkoneillaan😆🤣
No tabletilla näpytän. On villatakki ja villasukat. Takkatulen alkaa jo onneksi lämmittää.
Oispa takka. Tai edes leivinuuni ja puusauna.
Vierailija wrote:
Ei helkkari! Miksi ette taloyhtiössä valita porukalla? Miksi asutte noissa kylmissä luukuissa?
Ihan omakotitalossa asun. Peruslämpö tulee maalämmöstä, jota pidetään ihan tarkoituksella pienellä teholla, koska puu on ilmaista. Sitäpaitsi on ekologisempaa pukea enemmän vaatetta kuin kääntää lämmitystä isommalle. Takkatuli on jo lämmittänyt kämpän.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ihan omakotitalossa asun. Peruslämpö tulee maalämmöstä, jota pidetään ihan tarkoituksella pienellä teholla, koska puu on ilmaista. Sitäpaitsi on ekologisempaa pukea enemmän vaatetta kuin kääntää lämmitystä isommalle. Takkatuli on jo lämmittänyt kämpän.
No tämän jotenkin ymmärrän. On sentään palelu oma valintanne.
Vierailija wrote:
Taloyhtiössä on asunnoissa anturi seinällä, mikä säätää pattereita. Yli 22 astetta ei saa olla. Se on joillekin sopiva, kaikille ei.
Kai sitä saa vielä edes valittaa?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Taloyhtiössä on asunnoissa anturi seinällä, mikä säätää pattereita. Yli 22 astetta ei saa olla. Se on joillekin sopiva, kaikille ei.
Olen eri, mutta 22 astetta onkin tolkuttoman paljon. Menkää mihin tahansa Keski-Euroopan maahan talvella ja huomaatte, että villapaita korvaa lämmityksen aika pitkään.
Patterit ei ole päällä täälläkään. Lämpömittarin mukaan täällä on nyt 16,6 astetta. Päällä on lämpölegginsit, villasukat, tohvelit, trikoomekko ja muhkea mutta vähän liian kapea huivi. Ajattelin laittaa fleecetakin päälle tai villaviltin jalkojen päälle kun kohta alan neulomaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulla on sähköhuopa.
Sähkötuoli lämmittää paremmin.
Ja hiuksetkin kähertyy siinä samalla mukavasti.
Mä istun alasti vessassa iltapaskalla. Ihan lämmin on, vaikka ei täälläkään ole patteri päällä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen eri, mutta 22 astetta onkin tolkuttoman paljon. Menkää mihin tahansa Keski-Euroopan maahan talvella ja huomaatte, että villapaita korvaa lämmityksen aika pitkään.
Työkaverien kanssa juteltiin tästä juuri lounaalla. Yksi sanoi pitävänsä lämmityksen 18 asteessa, toinen lämmitti takkaa kun lämpötila putosi 16 asteeseen, kolmas lämmittää vain olohuonetta ja sitäkin vain 15-18 asteen välille.
Suomessa lämmitys ei maksa yhtään mitään verrattuna Keski-Euroopan hintatasoon. Itse laitoin viime viikolla yhtenä iltana lämmityksen päälle 18 asteeseen (n. tunnin ajaksi) ja energiayhtiön tuntidatasta näkyi että siihen meni 1 kuutio kaasua eli oman sopimuksen hinnalla 1,25 euroa. Fiktiivisenä esimerkkinä jos pitäisin lämmityksen 24/7 päällä tuolla tasolla koko 6kk lämmityskauden niin siihen menisi 180 x 24h x 1,25 eur = 5400 euroa eli 900 euroa kuussa. Aika nopeasti löytyy villapaita päälle näillä hinnoilla.
t. keskieurooppamamma
21,6 astetta sisällä, hyvin tarkenee ilman sen kummempaa vaatetusta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No tämän jotenkin ymmärrän. On sentään palelu oma valintanne.
No mutta, enhän minä palele, siksihän on villavaatteet keksitty. Vähän aikaa on viileää töitten jälkeen, ennenkuin saa tulet uuniin. Minä pärjäisin ilman takkaakin, mutta mies tykkää tulien teosta.
Oletko ollut yhteydessä huoltoon ja isännöitsijään?