Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko optikkoliikkeisiin mennä vaan katselemaan silmälasi-kehystarjontaa

Vierailija
23.10.2023 |

... ja vasta jos mieleinen malli ja väri löytyy, varata ajan näöntarkastukseen? Viimeksi kun olin seuralaisena Instrumentariumissa, en todellakaan olisi löytänyt sieltä mieleisiä kehyksiä itselleni. 

Missä liikkeessä ylipäätään teidän kokemuksen mukaan on parhaat valikoimat kehyksiä?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi. 

Kannattaa käyttää myyjää apuna, minä en ainakaan itse löytäisi omin avuin sopivia kehyksia niiden tuhannen pokan joukosta.

Vierailija
2/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei,  joku hyökkää kimppuun ja alkaa tivaamaan onko sulla edes piilarit silmissä,  jos kerran huono näkö.  

Jos sulla ei rillejä ennestään,  kyselee myös jostain kehonkuvan tai ulkonäkö kuvan vääristymistä.

"Haluatko olla mielummin sokea. Näyttäääkö rillipäät sun mielestä professoreilta tai nörteiltä tai joltain naurettavilta."

Sitten sä vastaat:" No sä näytät vähän geegiltä" 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tietenkin voi. 

Kannattaa käyttää myyjää apuna, minä en ainakaan itse löytäisi omin avuin sopivia kehyksia niiden tuhannen pokan joukosta.

Nimenomaan en halua myyjää avuksi 😄 Haluan vihreät ja tietyn malliset lasit, joten on äkkiä todettu että onko sellaisia. 

Vierailija
4/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras kehysvalikoima riippuu oman naamasi koosta ja muodosta. Me ihmiset kun olemme eri kokoisia ja näköisiä.

Vierailija
5/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tietenkin voi. 

Nimenomaan en halua myyjää avuksi 😄 Haluan vihreät ja tietyn malliset lasit, joten on äkkiä todettu että onko sellaisia. 

Ja vielä nopeammin tuo on todettu, jos kerrot tarpeesi myyjälle. Myyjät usein tietävät, onko heillä sellaista tarjolla / voiko jotain kehysmallia saada haluamasasi värissä. Kaikista kehyksistä ei välttämättä nimittäin ole esillä kaikkia värimalleja.

Vierailija
6/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea sen ilmaisen näöntarkastuksen haluamastasi liikkeestä ja kävellä sen tutkimustuloksen kanssa viereiseen liikkeeseen tilaamaan ne haluamasi lasit.

Vierailija
7/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tietenkin voi. 

Ja vielä nopeammin tuo on todettu, jos kerrot tarpeesi myyjälle. Myyjät usein tietävät, onko heillä sellaista tarjolla / voiko jotain kehysmallia saada haluamasasi värissä. Kaikista kehyksistä ei välttämättä nimittäin ole esillä kaikkia värimalleja.

kannattaan yrittää tiirata ikkunan takaa tarjontaa,eikä varsinkaan kysyä myyjältä

Vierailija
8/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tietenkin voi. 

Ai luulet ettei v 2023 myyjät ole kimpussa heti???

Vierailija
9/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa kehyksiä ikkunan takaa ja kun löytää mielenkiintoiset, menee suoraan sinne. Voi ehtiä melkein perille ennen kuin ”Voinko auttaa” kuuluu niskasta. 

Vierailija
10/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voit hakea sen ilmaisen näöntarkastuksen haluamastasi liikkeestä ja kävellä sen tutkimustuloksen kanssa viereiseen liikkeeseen tilaamaan ne haluamasi lasit.

Ei voi tehdä noin. Ei ne anna niitä tuloksia ulos, mutta käytännössä noita tarjouksia on joka paikassa.

Vierailija
11/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siellä paljon valinnan varaa ole nykyään. Parit pilottilasit ja sitten pitkä rivi puoli naamaa peittäviä Kekkos-laseja. Ei olisi 90-luvulla kukaan uskonut nykypäivän silmälasimuotia.

Vierailija
12/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei voi tehdä noin. Ei ne anna niitä tuloksia ulos, mutta käytännössä noita tarjouksia on joka paikassa.

Miksei voi? Ainakin ennen mukaan sai sen reseptin. Toki he toivovat, että ostat lasit sieltä mutta eivät he siihen pakota. 

Vierailija
13/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä että näöntarkastukseem voisi mennä minne vaan, mutta tuloksiahan niistä ei mukaan saa, tai pitää maksaa. Ja mieluummin menen näöntarkastukseen vain sinne, mistä sitten löytyy myös ne lasit.

Vierailija
14/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei kai siellä paljon valinnan varaa ole nykyään. Parit pilottilasit ja sitten pitkä rivi puoli naamaa peittäviä Kekkos-laseja. Ei olisi 90-luvulla kukaan uskonut nykypäivän silmälasimuotia.

Tämä. Seinältä näkee hyvin äkkiä onko mieluisia laseja. Yleensä ei ole. 

Vierailija
15/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Niin voi mutta tuo vaatii todella tiukkaa luonnetta ja sitä että pystyy 20 kertaa kieltäytymään kaikesta tarjotusta. 

Vierailija
16/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, heti myyjä tulee sönköttämään.

Vierailija
17/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ilmaisen näöntarkastuksen on yleensä saanut vain siinä tapauksessa, että ottaa lasit samasta liikkeestä. Siitä reseptistä on pitänyt maksaa. Mutta miksi ei ostaisi kehyksiä siitä liikkeestä, josta ne saa ja menisi näöntarkastukseen ja hakemaan linssit paremmasta paikasta?

Sitäkin sattuu, että on  kehystarjous jotain 50% alennusta. Mutta sen saikin vain siinä tapauksessa, että otti myös linssit samasta paikasta.

Vierailija
18/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi käydessäni oli sääntö, että näöntarkastus on ilmainen, mutta jos tarkastuksen tuloksen haluaa itselleen ostamatta laseja samasta paikkaa, pitää tarkastuksesta maksaa.

Vierailija
19/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tietenkin voi. 

Oletko katsonut netistä valikoimaa? Siellä voi hakea esimerkiksi kehyksen värin mukaan. Sitten voi mennä myymälään katsomaan ja sovittamaan.

Vierailija
20/39 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miksei voi? Ainakin ennen mukaan sai sen reseptin. Toki he toivovat, että ostat lasit sieltä mutta eivät he siihen pakota. 

Sai mukaan, kun maksoi. Silmälääkärit ovat eri juttu, eli antavat aina reseptin.

Ei tämän kylän liikkeissä ainakaan riitä myyjää hyökkäämään heti kimppuun. Päin vastoin, pitää olla melko sitkeä ja kärsivällinen, jotta saa myyjän kiskottua hihasta palvelemaan.