Miksi mies laittaa aina lapsuuden perheensä nykyisen perheensä edelleen?
Olen niin kyllästynyt siihen, että hänen veljensä ja äitinsä menevät minun ja meidän yhteisten lastemme edelleen ihan kaikessa!! Sanoin,että tarvitsen 20e vaatteisiin,en saanut mutta hän antoi veljelleen 100e vaatteisiin! Sitten hän antoi äidilleen ILMAISEKSI Meidän vanhan auton. No, pari päivää myöhemmin kun oltiin kahvilassa olisin halunnut donitsin,joka maksoi 3,50e. Hän sanoi että on aivan liian kallista!!! Siis oikeasti antaa vitt ilmaiseksi auton mutta minä en saa ostaa donitsia EDES OMALLA RAHALLANI
Kommentit (7)
Ryhdy välittömästi hoitamaan asioita kuntoon. Sinulla on oltava oma pankkitili ja kortti siihen vain sinun käytössäsi. Kaikki oma omaisuutesi vain sinun nimiisi.
Onko ap täysin kumppaninsa varassa taloudellisesti. On ihmisiä, joille oman biologisen suvun asiat on tärkeämpiä ja se kyllä voi näyttäytyä monin tavoin. Ns. napanuora ei välttämättä olekaan katkennut.
Joissain tilanteissa ennen vanhaan taloudellisen väkivallan mahdollisuus tilanteita saattoi paljastua jo seurusteluaikana, kun toinen osapuoli saattoi mennä avaamaan ennen häitä esim. pankista tulleen tiliotteen omin päin, lupaamaan kysymättä, kun sellainen pudotettiin postilaatikkoon. Samoin puheet saattoi olla lisäksi sellaisia, että se on vaan harjoittelua avioliittoa varten, kun miehelle kuuluu joidenkin perinteiden/opetusten mukaan hoitaa kaikki perheen taloudelliset asiat. Tuollaisista tilanteista saattoi päästä pakenemaan ajoissa pois ennen häitä.
Miksi olet tilanteessa, jossa joudut pyytämään mieheltä rahaa? Ettet voi päättää donitsinkaan ostamisesta itsenäisesti!
Jos olisit täyspäinen, niin lukiessasi tuon oman aloituksesi heräisit ihmettelemään, että miten sinä aikuisena ihmisenä olet noin alistetussa asemassa. Ongelma ei ole miehesi, vaikka hänenkään asenteensa ei varmasti ole kohdillaan. Vaan ongelma on se tilanne, johon olet itsesi päästänyt.
Sinulla pitää olla aikuisen valta omiin rahoihin ja rahankäyttöön. Sinun ei tule kerjätä rahaa mieheltäsi. Jos sinulla ei ole omaa rahaa lainkaan, niin olet hyvin haavoittuvassa asemassa, josta sinun tulee pyrkiä pois.
Minulla esimerkiksi on mieheni kanssa yhteinen tili ja yhteiset rahat. Kun minä käytän rahaa, niin en pyydä mieheltä rahaa, enkä lupaa rahan käyttöön. Vaan jos haluan donitsin, niin otan pankkikortin esille ja maksan sen. Tällä viikolla ostin 500 eurolla kasvovoiteita eikä minun tarvinnut kysellä mieheltä lupaa siihenkään, vaan ostin itselleni sen mitä halusin. Tietenkään noin ei voi tehdä, jos perheellä ei ole varaa siihen. Mutta donitsi! Herää, ap!
Vierailija wrote:
Ryhdy välittömästi hoitamaan asioita kuntoon. Sinulla on oltava oma pankkitili ja kortti siihen vain sinun käytössäsi. Kaikki oma omaisuutesi vain sinun nimiisi.
Jotkut ihmiset kyllä pyytelevät jo seurusteluaikoina toiselta, että hän maksaisi kaikenlaista, vaikka on oma tili ja omat jonkinlaiset tulot. Tilanteita voi olla monenlaisia, mihin kannattaa kiinnittää huomiota ja, mistä on hyvä käydä reilua keskustelua ajoissa ja mahdollisesti tarvittaessa hakeutua hyvissä ajoin juttelemaan jonkun ulkopuolisenkin kanssa.
Jaksamista tilanteisiin on sitten kyseessä minkälaisesta tilanteesta tahansa!
Tottakai auto annetaan äidille eikä myydä jos on varaa, ja veljeä avustetaan jos on tarvis. Kyllä minua nolottaisi jos mies ottaisi äidiltään maksun. Sinä taas voisit ostaa donitsin itse, ja varmaan on kaappi täynnä vaatteita, kuuntele vähän itseäsi mitä höpötät, vai ootko porvoosta.
Läheisriippuvuus?