Ostin sellaisen pitkän toppatakin
Puoleen sääreen. Nyt on luulis tarkenevan talvella.
Kommentit (29)
Ostin viime talvena vähän polven alle olevan ja on ihanan lämmin. Yksi keski-ikäistymisen hyvistä puolista on se, että kehtaa käyttää mukavia vaatteita.
Ostin ekan untuvatäytteisen puolisäären yltävän 90-luvulla, samoin kuin savottamallisen repun. Kelpaisivat molemmat edelleen.
En näytä muumilta enkä michelinin renkailtakaan. Varmistin sen kyllä mukana olleelta kriittiseltä raadilta. 😉
T.ap
Juuri kysyin aamulla palstalla, että oletteko jo ostaneet sellaisen!
Vierailija wrote:
Ostin ekan untuvatäytteisen puolisäären yltävän 90-luvulla, samoin kuin savottamallisen repun. Kelpaisivat molemmat edelleen.
Mä boikotoin untuvaa. En halua olla osallisena mahdollisessa eläinrääkkäyksessä.
Peppu pitää näkyä! Ei tuollainen makuupussi pue ketään!
Vierailija wrote:
Peppu pitää näkyä! Ei tuollainen makuupussi pue ketään!
Päivän älyttömin kommentti.
Onneksi mua ei vois vähempää kiinnostaa mitä muut on mieltä mun talvipukeutumisesta. Typerykset paleltuu.
Vierailija wrote:
Ostin viime talvena vähän polven alle olevan ja on ihanan lämmin. Yksi keski-ikäistymisen hyvistä puolista on se, että kehtaa käyttää mukavia vaatteita.
Sama! Faija oli ostanut, lie itselleen vai mitä, mut antoi sen mulle: "siitä saat hyvän takin". Ihme takki: jos satoi jäätävää tihkua, niin se takki piti sen tihkun ulkopuolella eli en kastunut. Toisaalta se ei hengittänyt yhtään ja lisäksi se alkoi "kahisemaan" eli pitämään sellasta kummallista ääntä, jos pakkasta oli yli 10 astetta. Lisäksi suojasi tuulella vielä .... "keteksiä". (piti luopua siitä, kun taskuihin tuli reikiä yms....).
Vierailija wrote:
Ne eivät oikein sovi miehille.
Onko vain pieniä kokoja?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mä boikotoin untuvaa. En halua olla osallisena mahdollisessa eläinrääkkäyksessä.
Luuletko, että eläin kärsii untuvien keräilystä, en usko. Huutaisihan se aivan hirveästi silloin.
Pitkä untuvatakki on ihana. Voi lähteä kauppaan tai koiraa ulkoiluttamaan vaikka yöpuvussa, kun vetäisee takin päälle ja saappaat jalkaan. Takkeja saa nykyisin myös kierrätetystä untuvasta ja/tai tekountuvasta valmistettuina, ei tarvitse enempää eläimiä rääkätä.
Perusmuijan talvisetti:
Pitkä toppatakki
Muhkukortsupipo söpöllä hiushaituvalla
Iso paremman merkin villahuivi
Rouheat maiharit
Gratha!
Vierailija wrote:
Pitkä untuvatakki on ihana. Voi lähteä kauppaan tai koiraa ulkoiluttamaan vaikka yöpuvussa, kun vetäisee takin päälle ja saappaat jalkaan. Takkeja saa nykyisin myös kierrätetystä untuvasta ja/tai tekountuvasta valmistettuina, ei tarvitse enempää eläimiä rääkätä.
Ne eläimet (usein kai broilerit ja muu siipikarja) on teurastettu ravinnoksi, ja vasta teurastuksen jälkeen untuvat hyödynnetään tekstiiliteollisuuden käyttöön.
Mistä muuten kierrätetty untuva tulee? Taivaastako tipahtaa?
Toisesta ketjusta juuri opin että pitkiä toppatakkeja käyttävät ne jotka käyvät yövaatteissa kaupassa.
Näytätkö Michelin renkaalta?