Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vilkasliikkeinen vauva (7,5kk) omaan huoneeseen nukkumaan?

29.12.2006 |

Kysymykseni kuuluu: Uskallanko siirtää n. 7,5kk VILKKAAN vauvan omaan huoneeseen nukkumaan? Vauva on kova touhuamaan öisinkin, nousee seisomaan pinnoja vasten konttaa, istuu, kääntää ja vääntää. Pelottaa, että jos vauva on omassa huoneessa, niin saattaa yöllä loukata itsensä, esim. kaatua päin pinnoja, kun en ole hereillä lähellä " vahtimassa" . (En tiedä pelottaako muita moinen, mutta tunnustan, että mulla on aika vilkas mielikuvitus, ja kuvittelen kaikkea kummaa :o) Tuo seisomaan nousukin on vielä niin " huteraa" eikä pikkuinen vielä aina muista pitää pinnoista kiinni, vaan irrottaa yhtäkkiä ja kupsahtaa kumoon. Mitä jos taittaa niskansa kaatuessaan...?!? Kamalaa! Tällä hetkellä siis herään vauvan ähinään ja seuraan touhua omasta sängystäni metrin päästä ilman, että vauva minua kauheasti huomaisi. Yleensä nuo seisomisvälikohtaukset sitten päättyvät tissittelyyn, jotta unen päästä saataisiin taas kiinni.

Yöt ovat melko rikkonaisia, kun uusia taitoja on opittu hurjasti (konttaaminen, istuminen, istumaan nousu, seisomaan nousu...) ja tissiäkin menee vielä 2-4 kertaa yössä. Ja sitten kaiken kukkuraksi hampaita tulee... Nyt puskee viides hammas läpi ikenestä.

Onkohan nyt ylipäätään oikea aika siirtää omaan huoneeseen? Kovin positiivisia juttuja olen siitä lukenut, mutta pelottaa kyllä. Sekä minä, että mieheni narskutetaan hampaita unissamme :o) joten saattaa olla, että vauva herää meidän mekkalointtiin...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen siirsimme omaan huoneeseen täytettyään 8kk, mutta olisi pitänyt siirtää aikaisemmin. Tyttö oli erittäin herkkäuninen ja reagoi jokaiseen liikkeeseemme, välillä en meinannut uskaltaa edes kylkeä kääntää, ettei tyttö heräisi. Tietysti oma vaivansa on käydä toisessa huoneessa rauhoittelemassa ja syöttämässä vauvaa.

Kuopuksen siirsimme siskonsa kanssa samaan huoneeseen vasta 9kk täytettyään (pari yötä sitten). Kuopus on syönyt viime kuukausina öisin 3-6 kertaa. Itse asiassa siirto olisi pitänyt tehdä jo aikaisemmin, jotta yöt olisivat rauhoittuneet. Kuopus on nukkunut nyt selkeästi paremmin. molempina öinä herätyksiä on ollut vain kolme. Tai on poika itkeskellyt, mutta on rauhoittunut ennenkuin mä olen ehtinyt hätiin.

Ei lapset pääse pinniksessä itseään loukkaamaan. Meillä käy välillä aivan valtava kolina sängyssä, mutta poika vain jatkaa uniaan. Loukkaantumisvaara saattaa olla, jos lapsi pääsee putoamaan laidan yli.

Vierailija
2/2 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siirsimme nyt 10,5 kk vanhan ERITTÄIN VILKKAAN tyttömme omaan huoneeseen noin kuukausi sitten reilu 9 kuisena ja ah autuutta; minäkin pääsin taas omaan sänkyyni nukkumaan. Minä olen nimittäin niin herkkä uninen ja herkistynyt tytön öiselle älämöinnille, että olin nukkunut olohuoneessa jo muutaman kuukauden. Jostain syystä en halunnut vauvan nukkuvan yksin ja mies ja vauva olivat siis nukkuneet makkarissa. Siirto sujui hyvin, vauva ei mielestäni reagoinut paljon mitenkään, heräilee yhä 1-3 kertaa yössä ja imetän, kuten aikaisemminkin. Nyt vaan koko perhe nukkuu paremmin, eikä häiriinny toistensa kääntyilyistä ja tuhinoista. Aikaisemmin tuntui meistäkin, että tyttö havahtui joskus äänistä. En usko, että lapsi voi itseään pahasti satuttaa pinniksessä, ei ole meilläkään mitään käynyt vaikka tyttö on luokkaa elohopea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla