Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokranantajilla tulisi olla oikeus tarkistaa vuokranhakijan tulotaso ennen asunnon vuokraamista

Vierailija
21.10.2023 |

Ja jos hakijalla on liian pienet kuukausi- ja vuositulot niin oikeus kieltäytyä vuokraamasta vedoten vuokranhakijan köyhyyteen ja pienituloisuuteen eli mahdolliseen/potenttiaaliseen kyvyttömyyteen maksaa vuokraa.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajan pitäisi pakottaa kertoon kuinka paljon vuokrassa on pelkkää ahneutta eli katetta todelliset kulujen päälle

Vierailija
42/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää kysymästä?  Tulot pienet mutta säästössä rahaa, luottotiedot tallella.  Ei ole salattavaa täällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tää alotus jonkun kitkerän vanhan papan? Joka syyttää nuoria,että työtilanne voi nykyisin vaihdella. Ennen aikaan mentiin vaan töihin minne vaan ja saatiin olla siellä koko elinikä. Nykyisin monella työt ovat silpputyötä, osa-aikaa, määräaikaista, 0-sopimuksia.Yleensäkään miljonääri ei mene vuokralle vaan ostaa oman. Mutta vuokranantajalla on oikeus valita vuokralaisensa ja säätää omat kriteerit. Tee niin,äläkä täällä valita selvää asiaa.

Vierailija
44/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnonvuokraus on sijoitustoimintaan ja kaikkeen sijoittamiseen kuuluu riski. Riskitöntä sijoittamista ei ole, mutta asunnon vuokrauksen lisäksi on kyllä muitakin tapoja sijoittaa. Jos vuokraaminen pelttaa liikaa, voivat nämä muut sijoitustavat sopia itselle paremmin.

Vierailija
45/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vuokranantajan pitäisi pakottaa kertoon kuinka paljon vuokrassa on pelkkää ahneutta eli katetta todelliset kulujen päälle

Haepa lainaa ja osta sijoitusasunto! Vuokraa se hinnalla, jolla saat juuri ja juuri kulut katetuksi! Mitä odotat?

Vierailija
46/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Yksi vuokranantaja, vieläpä firma, kysyi palkkatiedot kun haimme puolisoni kanssa vuokra-asuntoa. Se oli vaan hyvä, koska siinä talossa ei ollut tuilla eläjiä, vaan kaikki kävi palkkatyössä. En tiedä saako nykyään niin enää tehdä.

Jokainen vuokranantaja tietää, että tuilla elävä vuokralainen on parempi ja luotettavampi vaihtoehto, kuin keskipalkalla työskentelevä. Vuokra on taattu, koska siitä suurin osa tulee kelalta ja sen voi ehdottaa että tulee suoraan vuokranantajan tilille. Toki en tekisi näin itse. Työt on tänä päivänä epävarmoja ja koska tahansa voi loppua seinään. Sitten alkaakin häätöhelvetti.

Ilmeisesti olen tietämätön vuokranantaja, koska Kela-goldilaiselle en mielelläni vuokraa.

Vierailija
47/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Yksityisissä vuokranantajissa on se hyvä puoli että heiltä oikeastaan saa paremmin asunnon vaikka olisi luottotiedot menneet, mutta se huono puoli että saattavat yhtäkkiä haluta vaikka myydä asunnon ja sitten joudut menemään jossain vaiheessa riippuen sopimuksen luonteesta.

Eikös laissa oli 3-6 kuukauden irtisanomisaika kuitenkin? Jos siis vuokranantaja irtisanoo sopparin. Kyllä siinä uuden kämpän ehtii löytää.

Kyllähän sitä aina ehtii mutta pointti oli se että pitää muuttaa, ja muuttaminen on todella perseestä härdelliä.

Vierailija
48/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Asunnonvuokraus on sijoitustoimintaan ja kaikkeen sijoittamiseen kuuluu riski. Riskitöntä sijoittamista ei ole, mutta asunnon vuokrauksen lisäksi on kyllä muitakin tapoja sijoittaa. Jos vuokraaminen pelttaa liikaa, voivat nämä muut sijoitustavat sopia itselle paremmin.

Taitava sijoittaja pyrkii minimoimaan riskit ja asuntosijoittamisessa se tarkoittaa riskivuokralaisten poiskarsimista.

Vierailija
49/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vuokranantaja saa kyllä rahansa kelalta, jos vuokralaisella ei ole varaa itse maksaa vuokraa. Mitä väliä sillä on vuokranantajalle, mistä se saa rahansa?

Ei niitä Kelagoldilaisia kannata ottaa vuokralaisiksi valittamaan vuokrankorotuksista kun Orpo leikkaa asumistukia. Toivottavasti heiltä löytyy lämmintä päälle pantavaa koska Suomen talvet ovat kylmiä ja kesät lyhyitä.

Eiköhän pakkaset opeta heitä menemään töihin.

Vierailija
50/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä veikkaan, että noin ylimielinen ei osaa itse siivota asuntoansa. Et varmasti kehtaa edes tikullakaan koskea asuntoosi ja siivota sitä.

Vierailija
51/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ole koskaan vuokrannut asuntoja.

Jokaikinen vuokranantaja kysyy mahdollisen vuokralaisen tulot.

Vierailija
52/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa mitään Kela goldia. Olet varmaan nähnyt ihmisten käyttävän luotto-tai pankkikorttia ja kuvitellut, että se on jokin Kela Gold kortti. Ei semmoisia ole olemassakaan.

Vierailija
53/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä pyytää vaikka mitä palkkakuitteja tai mitä keksitkään, jos haluat. Voi kyllä olla, että sellainen perseily karkottaa kaikki täysipäiset vuokralaiset.

Vierailija
54/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkähän on vuokranantajan omat tulot? Entäpä osaako vuokrantaja itse siivota asuntoja? Entäpä onko vuokranantaja itse niissä oikeissa töissä vai kuluttaako aikansa netissä huutelemalla muille, että menkää töihin, mutta itse ei viitsi mennä töihin?

Vierailija
55/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mä veikkaan, että noin ylimielinen ei osaa itse siivota asuntoansa. Et varmasti kehtaa edes tikullakaan koskea asuntoosi ja siivota sitä.

En ole ap, mutta minä palkkaan siivoajan siivoamaan kerran viikossa meille ja maksan siitä. Kuinka monta siivoajaa sinä työllistät?

Vierailija
56/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ole olemassa mitään Kela goldia. Olet varmaan nähnyt ihmisten käyttävän luotto-tai pankkikorttia ja kuvitellut, että se on jokin Kela Gold kortti. Ei semmoisia ole olemassakaan.

Kelagold on pilkkanimi Kelan ja sossun myöntämille tuille. Jos on normaali ihminen ei sellaisia tukiaisia tarvitse sillä pystyy elämään ilman.

Vierailija
57/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Me ainakin käytetään Vuokraturvaa tähän asukaskandidaatin profilointiin. Antaa listan top10, joista sitten valitaan. Ei tarvi tavata hakijoita henkilökohtaisesti missään vaiheessa.

Kuulostaa sakalaismeiningiltä.

Jep. Kunnon aatut loordeina. Valinta osuu luultavasti täydellisen arjalaiseen kansalaiseen. 

Vierailija
58/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin ääneen. Siinäpähän olisi minunkin vuokranantajani tarkistanut tuloni, kun olin opintovapaalla. Kuukausitulot olivat silloin noin 1000 euroa, mutta tililläni oli yli 100 000. Asuin siis muutaman vuoden vuokralla toisessa kaupungissa opiskellessani jatkotutkintoa. 

Vierailija
59/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onkohan tää alotus jonkun kitkerän vanhan papan? Joka syyttää nuoria,että työtilanne voi nykyisin vaihdella. Ennen aikaan mentiin vaan töihin minne vaan ja saatiin olla siellä koko elinikä. Nykyisin monella työt ovat silpputyötä, osa-aikaa, määräaikaista, 0-sopimuksia.Yleensäkään miljonääri ei mene vuokralle vaan ostaa oman. Mutta vuokranantajalla on oikeus valita vuokralaisensa ja säätää omat kriteerit. Tee niin,äläkä täällä valita selvää asiaa.

Missähän ajassa sinä olet elänyt? Itse valmistuin hyvin työllistävälle alalla heti 90- laman jälkeen. Silti tarjolla ei ollut muuta kuin pätkätöitä, joita sitten tein yli 6 vuotta. Viimeisen erän opintolainasta maksoin 40-vuotiaana, kun siihen aikaan ei ollut mitään opintolainahyvityksiä niin kuin nyt on.

Vierailija
60/60 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko siis sitä, että muista maista tulleet, kenellä ei ole pennin penniä ja joutuvat heti kättelyssä kelan asiakkaiksi, että minne ne sitten laitettaan?