Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Didriksons takin silittämisestä kysymys, osaako joku neuvoa?

Vierailija
20.10.2023 |

Ostin nettikirppikseltä Didriksons takin mikä on todella ruttuinen ja myyjä oli vielä pakannut takin tiukkaan muovipussiin joten takki oli täysin rutussa, joten takki on siis pakko silittää ja silitysohje takissa on silitys yhdellä pisteellä niin kun minulla on höyrysilitysrauta niin silitänkö ilman sitä höyrytoimintoa vai höyrytoiminnon kanssa? Yritin silittää varovasti jo ilman höyrytoimintoa mutta takin rutut ei oikene.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se höyry mitään haittaa. 

Vierailija
2/4 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä. Voit käyttää höyryä, jos rautasi suostuu yhdellä pisteellä höyryämään. Mun ei suostu.

Tai voit kostuttaa takin ja silittää kosteana.

Se voi suoritua silitystä paremminkin, myös, jos esim. ripustat sen henkarista suihkuhuoneen toisella puolen kun käyt suihkussa. Älä siis kastele takkia, anna sen vain kostua ilmankosteudesta ja kuivua itsekseen. Tai ripusta se pariksi päiväksi ulos/parvekkeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesin kylmässä vedessä pesukoneessa minimaalisella määrällä pesuainetta, jos ei untuvaa täytteenä. Sillä luulisi siliävän, jos venyttely kuivumaan ripustaessa.

Kuulostaa siltä, että myyjäkin säilyttänyt takkia rytyssä säilössä.

Vierailija
4/4 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni rauta tosiaan vaan valuttaa vettä yhdellä pisteellä. Silloin auttaa vanhanaikainen kostutetun ohuen kankaan läpi silittäminen tai itse takin kostuttaminen.