Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona vai influenssa?

Vierailija
19.10.2023 |

Ensin tuntui pientä kurkkukipua ja yöllä nousi kuume ja kova päänsärky. Kahtena seuraavana yönä kuume oli vielä vähän edellistäkin korkeampi. Olo on tuskainen, ei pysty nukkumaan kuin pieniä hetkiä kerrallaan, eikä särkylääkkeetkään tunnu tehoavan kovin hyvin. Kurkkukipu on muuttunut pahemmaksi, ihan kuin kaktus olisi kurkussa ja nieleminen on tuskaa. Päässä (etuosassa ja ohimoilla) tuntuu kuin ruuvipihdeillä kiristettäisiin. Nyt on kolme vuorokautta oltu vuoteenomana, joten mistään perusflunssasta ei ole kyse. Pieniä yskänpuuskia alkoi tulemaan parin päivän jälkeen ja nenä alkoi myös vuotamaan. Loppua ei ole näkyvissä, sillä kuume ei laske, joten edessä on taas yksi tuskainen yö.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, kumpiko se on? Tauti kun tauti, ikävät oireet ja aikanaan menee ohi. Paitsi niiltä, jotka kuolevat jompaan kumpaan.

Vierailija
2/68 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä väliä sillä on, kumpiko se on? Tauti kun tauti, ikävät oireet ja aikanaan menee ohi. Paitsi niiltä, jotka kuolevat jompaan kumpaan.

Koronan jälkeen voi sairastua vaikkapa long covidiin, joten kyllä minua ainakin kiinnostaa, kumpi on kyseessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmista voi seurata aivoihin vaurioita, jotka aikaistavat alzheimerin tautiin sairastumista. Rokottamattomien suuri määrä tulee vielä kalliiksi yhteiskunnalle jatkossa.

Meillä thl kehotti hankkimaan tartunnan saadakseen immuniteettia.

Useissa maissa maksuttomaan rokoteohjelmaan kuuluvat monet tulehdustaudit, kuten  vyöruusu, influenssa jne.

Voihan tuo tietysti olla aapeella vaikka tavallinen räkätauti.

Vierailija
4/68 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Molemmista voi seurata aivoihin vaurioita, jotka aikaistavat alzheimerin tautiin sairastumista. Rokottamattomien suuri määrä tulee vielä kalliiksi yhteiskunnalle jatkossa.

Meillä thl kehotti hankkimaan tartunnan saadakseen immuniteettia.

Useissa maissa maksuttomaan rokoteohjelmaan kuuluvat monet tulehdustaudit, kuten  vyöruusu, influenssa ap jne.

Voihan tuo tietysti olla aapeella vaikka tavallinen räkätauti.

Ei ole tavallinen räkätauti, koska silloin ei joudu sängyn pohjalle useaksi päiväksi eikä kuume pysy korkeana monta päivää putkeen. 

Olen ottanut kaikki korona-rokotteet ja viime vuonna myös influenssarokotuksen. Tänä vuonna rokotetta ei vielä ollut tarjolla.

Totta puhut, että rokotusvastaiset tulevat yhteiskunnalle kalliiksi. Löytyy ihan tieteellistä näyttöä siitäkin, että tulehdusten jälkeen syövän aktivoitumisen riski kasvaa huomattavasti.

ap

Vierailija
5/68 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä samaa pohdin. Sängyn pohjalla neljättä päivää. Tauti alkoi kurkun karheudella ja sitten kurkku kipeytyi. Pian alkoi vilunväreet ja oksettikin hetken. Korkea kuume ja leposyke korkea. Nenä aivan tukossa, erittäin kovia päänsärkyjä. oikeesti niin sairas olo ettei oo ikinä ollut. Tänään olen jaksanut katsoa vähän telkkua ja nyt ekaa kertaa koneella sitten maanantain.

erittäin raju tauti. voimia ap ja muutkin sairastavat <3

Vierailija
6/68 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut A-influenssan viime vuonna, koronaa en tietääkseni, molempiin olen saanut rokotukset. Influenssa alkoi itselläni nopeasti kovalla kuumeella. Pari tuntia aiemmin oloni oli vielä ihan normaali ja seuraavassa hetkessä palelin täristen peiton alla. Päänsärkyä ei ollut, lihassärkyä kyllä; yskää, nuhaa ja kurkkukipua hieman mutta ei mitenkään normaalia elämää haittaavasti. Olen kuullut että koronassa on oudompia oireita kuin influenssassa, esim. kivut siirtyvät paikasta toiseen tai haju- ja makuaisti katoaa tilapäisesti.

Vierailija
7/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kotitesti näytti positiivista Koronalle. Olo hieman helpottunut, pärjään jo ilman särkylääkkeitä ja sydämen syke on rauhoittunut.

T. 5/6

Vierailija
8/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää tekemästä koronatestin? Nuo testit maksavat pari euroa.

Vierailija
9/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No vaikka se, että ei ole sellaista kotona.

Vierailija
10/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Koronan jälkeen voi sairastua vaikkapa long covidiin, joten kyllä minua ainakin kiinnostaa, kumpi on kyseessä.

Myös influenssaa (ja muitakin virusinfektioita) voi seurata erilaisia post-viraali-syndroomia, vähän tiukempaa normiflunssaakin monesti seuraa esim. pitkittynyt yskä. Riski vakaville vaivoille on pieni, joten ei kannata liikaa murehtia.

Vierailija
11/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on vakava tauti. Otithan kaikki rokotteet? Long Covis vielä pahempi.

Vierailija
12/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No vaikka se, että ei ole sellaista kotona.

Olisiko kannattanut hankkia etukäteen?

Vierailija
13/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi "normi" influkin aiheuttaa koronankaltaisia oireita. Itsellä yleensä kuumetta on vain 1-2 päivää, kerran oli 5-6 päivää ja korkealla. Siitä sitten ilmeisesti kurkunpään tulehdus: illalla ei yskittänyt oikeastaan yhtään, menin yöpuulle/sänkyyn, niin yskiminen alkoi. Ärsytti, kun monta yötä putkeen nukuin niin huonosti. Yleensä multa ei häviä haju- + makuaisti kokonaan flunssassa/lentsussa, tai jos häviää, niin se kestää vain 1 päivän. Koronassa se hävisi 4-5 päiväksi, ihan kokonaan. Aika ilkeä tunne, kun kahvikaan ei maistunut miltään (piristi kyllä! :) )

Vierailija
14/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaviruksia on yli 60 erilaista, ja niistä 8 tarttuu ihmisiin, aiheuttavat vuosittain 20% flunssaepidemioista.

Vierailija
15/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo #13. Mietin silloin koronassa, et nyt pitäis olla Tabascoa, aukasiskohan se röörit? :) ... Pitääpä ostaa kaupasta viikolla; en ole aikoihin sitä ostanut.

(nauratti se Lucky Luken Joe Dalton - Ensin vetäs pullollisen Tabascoa. Sit keksi irrottaa sillä vankilan kalterin :))) )

Vierailija
16/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat oireet täällä, Kymenlaaksosta tuli tartunta. Koronatestiä koitin tehdä, mutta testitikkuun tuli liikaa räkää joka imi putkilon nesteen itseensä, joten eipä onnistunut. Niistäkää tosiaan nokka ihan tyhjäksi ennen testiä, niin saatte tuloksenkin 🤧

Vierailija
17/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Samat oireet täällä, Kymenlaaksosta tuli tartunta. Koronatestiä koitin tehdä, mutta testitikkuun tuli liikaa räkää joka imi putkilon nesteen itseensä, joten eipä onnistunut. Niistäkää tosiaan nokka ihan tyhjäksi ennen testiä, niin saatte tuloksenkin 🤧

Jos rokotukset kerran toimii vakavaan tautimuotoon niin se on flunssa.

Vierailija
18/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastin 2 viikkoa sitten Koronan. Toinen kerta, kaikki rokotteen on. Kuulun riskiryhmään. Ei ole eristystä enää, joten maski naamalla voi käydä pikaisesti kaupassa, josta saa myös niitä testejä.  Olin 2-3 päivää väsynyt ja vähän kurkkukipua. Tein etätöitä ja kävin pienillä hitailla kävelyillä myös sairastaessa, ei tietenkään mitään rasittavaa. Nopeasti toivuin. 

Vierailija
19/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä ostin kaksi koronatestiä aptekista apteekin hinnalla. Siellä oli myös testejä influenssan, Koronan ja Sarsin toteamiseksi yhdellä testillä. Ostin sen koronatestin helppouden takia. Näyte otetaan nielusta ja avattavia pikkupaketteja oli onneksi hieman vähemmän kuin ruokakaupan testeissä. Itseasiassa lähikauppoissani jaettiin ilmaiseksi loput koronatestit, mitä heillä oli. Koronan luultiin olevan ohi. Olisikin ollut, mutta ei.

Mikäli epäilette jompaakumpaa tautia, käykää ostamassa apteekista testit tai tilatkaa kotiin, jos se on mahdollista. Tietty joku ystävällinen naapuri/tuttu/ystävä voisi käydä ne hakemassa tai vaikka tuttu taksi, jos sellaista on. Muutkin taksit käyvät toki. Asun Helsingissä ja käytän vain TaksiHelsingin äppiä. Siellä on rehelliset kuskit ja käyntikortteja minulle on kertynyt mukavasti, koska moni ajaa omalla autolla ajot.

Vierailija
20/68 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa on nyt paljon, sen pitoisuudet jätevesistä mitattuina ovat olleet kovassa nousussa. Influenssaa ei ole vielä lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi