Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotivakuutus ja läppäri

Vierailija
18.10.2023 |

Minulla on kysymys siitä miten kotivakuutus toimii uuden läppärin suhteen. Olen ostanut uuden (ja kalliin) läppärin opintojani varten. Tarkoituksenani on käyttää läppäriä kotini ulkopuolella. koska läppäri on niin kallis, niin haluan pitää sen kotivakuutuksessani, joka on If:in laaja kotivakuutus.

En kuitenkaan ymmärrä miten uuden läppärin lisääminen kotivakuutukseen oikein toimii. Voinko edes pitää läppäriä kotivakuutuksessa, jos kerran kuljen sen kanssa kotini ulkopuolella? En näe mitään tapaa millä lisätä läppäri osaksi kotivakuutusta If:in verkkosivuilla. Tämän johtaa minut ajattelemaan, että kotivakuutus ei tarvitse mitään läppärini lisäämistä siihen. Sitten kuitenkin herää se kysymys, että jos läppärini varastettaisiin, miten vakuutusyhtiö edes tietäisi että minulla oli läppäriä ylipäätään (tietysti minulla on kuitit). Voiko mitään, mikä on ostettu kotivakuutuksen jälkeen edes laskea osaksi kotivakuutusta?

kiitos paljon mahdollisista vastauksista!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita sinne ifille.

Vierailija
2/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai irtaimistoa. Minulle kävi kerran läppärille tapaturma ja kotivakuutukseen meni huolto. Omavastuu taisi olla 100 tai 150 e ja kone oli suht uusi. Eri vakuutusyhtiö kyllä. Kysy yhtiöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutus korvaa polkupyöränkin vaikka se ei ole aina sisällä.

Vierailija
4/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä laaja kotivakuutus kattaa kodin ulkopuolellakin tapahtuneet vahingot, eihän vakutusyhtiö mitenkään voi tietää missä pudotit sen maahan jne. Eikö yleensä ole joku summa kodin irtaimistolle ja jos läppäri mahtuu summaan ja kuitit löytyy, ei luulisi olevan ongelmaa. Siihen kannattaa toki varautua että vakuutusyhtiön mielestä sen arvo tippuu 30-40% vuodessa.

Tosin IF:iä itse välttelisin viimeiseen asti omien kokemusten perusteella...

Vierailija
6/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä tarvitse mitenkään erikseen lisätä millään yhtiöllä? Itselläni ainakin kuuluu ihan automaattisesti laajaan kotivakuutuukseen irtaimistona.

Vierailija
7/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis,

kotivakuutuksissa on usein maksimit sille miten kalliin tavaran korvaa.

Esim. tavallinen läppäri varmasti menee, mutta super tehokas ja kallis pelikone saattaa vaatia erillisen vakuutuksen.

Sama koskee "normaalia" arvokkaampia polkupyöriä, tauluja ymv.

Elektroniikassa arvo usein myös tippuu nopeasti, ja usein korvaussumma on max esim. 90% tmv. heti alusta saakka. Eli jos osta vaikka 1000e telkkarin mikä tippuu lattialle heti 1.päivänä ei yleensä saa 1000e korvausta vaan esim. max 900e (ja ruohon vielä mahdollinen omavastuu)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi