Exä tekee kiusaa jopa lasten vaatteiden kustannuksella
En jaksa edes aloittaa kaikista tapaamisten perumisista, kiusalla tehdyistä lasuista yms.
Exä on siis lähivanhempi, ja saa kaikki korotetut tuet yms. Maksoin yli 10 vuotta joka ikisen vaatteen, myös eron jälkeen monta vuotta olin maksajana.
Tuloni kutistuivat yli puolella, joten ajattelin exän ostavan itse jatkossa kaiken. Nyt exä ei ensinnäkään hanki lapsille ehjiä ja sopivan kokoisia vaatteita, ja lapset tulevat luokseni ilman takkeja, ulkohousuja, hanskoja yms. Olen itse joutunut antamaan ihan kaikki lasten pipot, hanskat, huivit yms. eskariin, päiväkotiin ja kouluun viedessäni lapsia. Exän luona pitäisi olla valtava määrä tavaraa, ja itse joudun hakemaan kirpparilta lähes joka kerta uusia vaatteita ja hamstraamaan niitä, ettei täältä loppuisi ja en voi luotani heitä ”alasti” päästää.
Kyseessä mahdollisesti persoonallisuushäiriöinen ihminen, kun joka ikisellä tavalla aiheutetaan hallaa lapsille, ilmeisesti jotta mun oisi vaikeampi elää.
Kommentit (73)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No jos kuvitellaan, että uskomme ap:n tarinan niin aika paljon pitää ap:lla olla päässä vikaa, että päästää lapsensa tuollaisen isän luokse. Etävanhempi voi ihan laillisesti olla päästämättä lapsia lähivanhemman luokse, jos siellä todistetusti ei pidetä lapsista riittävästi huolta.
No valitettavasti on pakko päästää lapsi toisen vanhemman luokse, jos ei ole vakavasta hengenhädästä, päihtymystilasta yms. kyse. Valitettavasti.Väärin. Ota, lapsihyvä, edes perusteiden verran selvää asioista ennen kuin enempää satuilet.
Jees, oon siis soitellut sosiaalipäivystykseen ja lasten omille sossuille, ja näillä syillä en heidän ohjeiden mukaan ole lapsia saanut. Lisäksi lähi hakisi heidät koulusta/eskarista/pk:sta jolloin tämä ei auttaisi kuitenkaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minkä ikäiset lapset?
Tokaluokkalainen, eskarilainen ja 4-vuotias.Eihän tuon ikäisten vanhemmat (vastuulliset) eroa ja ala käyttämään lasten vaatekappaleita omien riitojensa välikappaleina.
Naiset ovat eron jälkeen tuollaisia, jos ovat saaneet loisia lompakollasi jo suhteessa.
Kai nyt ainakin koululainen osaa pukea vaatteet itse?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
No jos kuvitellaan, että uskomme ap:n tarinan niin aika paljon pitää ap:lla olla päässä vikaa, että päästää lapsensa tuollaisen isän luokse. Etävanhempi voi ihan laillisesti olla päästämättä lapsia lähivanhemman luokse, jos siellä todistetusti ei pidetä lapsista riittävästi huolta.
No valitettavasti on pakko päästää lapsi toisen vanhemman luokse, jos ei ole vakavasta hengenhädästä, päihtymystilasta yms. kyse. Valitettavasti.Väärin. Ota, lapsihyvä, edes perusteiden verran selvää asioista ennen kuin enempää satuilet.
Jees, oon siis soitellut sosiaalipäivystykseen ja lasten omille sossuille, ja näillä syillä en heidän ohjeiden mukaan ole lapsia saanut. Lisäksi lähi hakisi heidät koulusta/eskarista
Älä jaksa jauhaa paskaa. Jos lapsilla ei ole oikeasti ole takkia talvipakkasella niin kuin väitit, niin kyllä ne sossussa siihen puuttuvat. Tai vähintään sinun pitäisi pistää heidät puuttumaan.
Vierailija wrote:
Jos lapsi meni exälle hankkimieni vaatteiden kanssa, ne heitettiin heti roskiin. Sitten haukuttiin minkälaisia rääsyjä ostan. Esim.tuliterä talvitakki katosi jonnekin. Joten päädyin siihen että lapsen tullessa mulle, se vaihtaa päälleen minun hankkimani vaatteet ja taas äidilleen mennessään pistää päälleen ne vaatteet jotka oli mulle tullessa.
Nyt minun pitäisi osallistua exän vaatehankintoihin.
Ai nyt niillä sitten olikin takit päällä kun tulevat sinulle? Koeta nyt päättää hyvä mies!
Voitko kertoa, miten saan sossun puuttumaan? Oon pyytänyt jopa sijoittamista, mutta mitään ei tapahdu! Pitääkö uhkailla aseella, vai miten voin viranomaisen saada auttamaan omia lapsiani?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Jos lapsi meni exälle hankkimieni vaatteiden kanssa, ne heitettiin heti roskiin. Sitten haukuttiin minkälaisia rääsyjä ostan. Esim.tuliterä talvitakki katosi jonnekin. Joten päädyin siihen että lapsen tullessa mulle, se vaihtaa päälleen minun hankkimani vaatteet ja taas äidilleen mennessään pistää päälleen ne vaatteet jotka oli mulle tullessa.
Nyt minun pitäisi osallistua exän vaatehankintoihin.
Ai nyt niillä sitten olikin takit päällä kun tulevat sinulle? Koeta nyt päättää hyvä mies!
Tuo oli jonkun muun kommentti. Voisin laittaa omieni loppuun ap.
t. Ap
Mikä tuosta vanhemmasta on tehnyt sinua niin paljon paremman, että hän on lähivanhempi?
Vierailija wrote:
Voitko kertoa, miten saan sossun puuttumaan? Oon pyytänyt jopa sijoittamista, mutta mitään ei tapahdu! Pitääkö uhkailla aseella, vai miten voin viranomaisen saada auttamaan omia lapsiani?
En voisi. Sinulla ei onneksi ole yhtään lasta. Jos olisi, et olisi täällä satuilemassa, vaan olisit hoitanut lastesi asiat kuntoon jo ajat sitten.
Vierailija wrote:
Mikä tuosta vanhemmasta on tehnyt sinua niin paljon paremman, että hän on lähivanhempi?
Älä kuule muuta sano… Oisi pitänyt alusta asti pitää kunnolla puoliani. Mun luona ei ole lainkaan lastensuojelullisia huolia, exän luona taas paljon eri tukimuotoja, ja silti ei suju.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
En voisi. Sinulla ei onneksi ole yhtään lasta. Jos olisi, et olisi täällä satuilemassa, vaan olisit hoitanut lastesi asiat kuntoon jo ajat sitten.
Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että sossuasiakkuus on ja olen myös hakemassa lähivanhemmuutta. Oon ottanut kouluun yms. yhteyttä ja kyseinen exä aina vakuuttaa, että hoitaa asioita ja ottaa mieluusti tukitoimet vastaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Koita nyt hyvä ihminen ymmärtää, että sossuasiakkuus on ja olen myös hakemassa lähivanhemmuutta. Oon ottanut kouluun yms. yhteyttä ja kyseinen exä aina vakuuttaa, että hoitaa asioita ja ottaa mieluusti tukitoimet vastaan.
Kyse olis nyt SINUN tekemisistäsi. Juuri tuosta, että jankkaat vain exästä ja valehtelet, että sossuille on ok, ettei lapsilla ole talvivaatteita päällä jne. huomaa, että puhut puhdasta paskaa.
Olet yli 10v ostanut yksin kaikki vaatteet mutta silti vanhin lapsi on tokaluokkalainen ja nuorin 4v?
Ja kyllä näitä Vilja-Eerika tapauksia on, joissa sossu ei auta. Tässä onneksi ei hengenhätää, mutta paljon ongelmia. Jätän nyt tän vämmäyksen, ja keskityn muihin vastauksiin jos niitä tulee.
T. Ap, joka unohti laittaa ylempiin viesteihin ap kun näppis sauhusi
Vierailija wrote:
Ja kyllä näitä Vilja-Eerika tapauksia on, joissa sossu ei auta. Tässä onneksi ei hengenhätää, mutta paljon ongelmia. Jätän nyt tän vämmäyksen, ja keskityn muihin vastauksiin jos niitä tulee.
T. Ap, joka unohti laittaa ylempiin viesteihin ap kun näppis sauhusi
Jos sinulla olisi oikeasti lapsia, pitäisin sitä äitiä jopa vastuullisempana vanhempana kuin sinua. Erittäin pelottavaa, jos isä oikeasti ajattelisi, että "mikäpä siinä että lapsille ei ole talvivaatteita päällä, kun ei kuitenkaan ole hengenhätää (vielä)"
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minusta kuulostaa siltä, että lähillä on isompia ongelmia elämänhallinnan kanssa, jos lapset menevät kouluunkin sopimattomissa vaatteissa, eikä varsinaisesta tarkoituksellisesta kiusaamisesta. Voisiko ADHD tai muu vastaava syy olla selittävänä tekijänä?
Exä on monella osa-alueella laiminlyönyt lasten perusturvallisuutta, mutta ei näe toiminnassaan vikaa. Hänellä ei pitäisi mitään neuro-ongelmia olla, mutta epäilen kyllä ison rattaat heittävän pari kierrosta, sillä eron jälkeiset vuodet ovat olleet sairaita…
Lapsilla on adhd/neuro-ongelmia, ja lisäksi lähin luona on sotkuista ja useasti he eivät yksinkertaisesti pysty löytämään esim. puhtaita alusvaatteita.
Mulla horjuu nyt perusturvallisuus lukijana näin huonosti kyhätyn sadun takia.
Onneksi olkoon ap! Sait juuri vuoden paskin provo palkinnon! Mitali toimitetaan sinulle postitse noin viikon kuluessa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
T. Ap, joka unohti laittaa ylempiin viesteihin ap kun näppis sauhusiJos sinulla olisi oikeasti lapsia, pitäisin sitä äitiä jopa vastuullisempana vanhempana kuin sinua. Erittäin pelottavaa, jos isä oikeasti ajattelisi, että "mikäpä siinä että lapsille ei ole talvivaatteita päällä, kun ei kuitenkaan ole hengenhätää (vielä)"
Sulla ei tietenkään ole minkäänlaisia taustatietoja, vain oletuksia kertomani perusteella. Ja en halua avata tarkemmin nimenomaan tunnistautumisen pelossa. Usko mitä uskot, tää kokonaistarina on vielä absurdi ja uskomattomampi. Mitään muuta en ole yrittänytkään, kun saada lapsille apua.
Ap:lla tässä mt-ongelmia on. Ei terve ihminen tällaista tarinaa keksi.