Miten tukea ystävää painonpudotuksessa?
Ystäväni valittaa jatkuvasti reilusta ylipainostaan ja haluaisi laihduttaa. Olen tsempannut häntä lähtemään kanssani jumppaan (päättyi huonosti) jne. Ressaan itse hänen valituksestaan todella paljon kun haluaisin auttaa ja ratkaista hänen ongelmansa.
Tuntuu vain että ystäväni ei ole valmis tekemään mitään itse asian eteen. Pitäisikö vaan sanoa, että lopeta ruikutus jos et kuitenkaan halua tehdä asialle mitään? Minua todella paljon ahdistaa hänen jatkuva valitus..
Tarvitsen kipeästi neuvoja..
Kommentit (4)
Taidanpa vielä yrittää tsempata. Lähellä on kivan rauhallinen kuntosali, jossa voisi rauhassa treenata. Sinnepä taidan häntä pyytää :)
Nyt onkin tulossa uuden vuoden juhlat, johon ajateltiinkin tehdä oikein maukas salaatti ja lihapyöryköitä.
että olenko julma jos kaikesta kannustuksestani huolimatta hän ei ala tehdä mitään muutoksia jos pyydän häntä lopettamaan valituksensa ylipainosta (kun mun pää ei kestä enää.. kyseessä kymmenen vuotta putkeen kestänyt narina).
alussa suutuin siitä kovastikkin... Mutta lopulta tajusin, että kaverit vaan yrittävät auttaa...
Jos nuo eivät auta... sano tuolla tavalla... jos se aukasisi kaveri silmät
-2-
tarjoa hänelle vähä kalorisia, mutta herkullisia tarjottavia. Opeta hänelle mikä on hyvää ja miten teet asiat.
Jos sinulla on vaikka painonvartioitten ohjeita tarjoa niitä hänelle/pointsitaulukoita.
Näin on minun ystäväni minua auttanut ja olen ikuisesti siitä kiitollinen.
Toinen juttu on, että pyydät useasti sinne jumppaan. Kaikista vaikeinta on se aloittaminen. Rohkaise häntä samalla... kehu kun hän saa mahdollisia tuloksia.
Näin puhun ylipainoisen silmin.
On totta, ettei ylipainoinen viitsi aluksi lähteä minnekkään, mutta kun raahaat mukanasin... tulee hänestä mukava jumppakaveri