Lempijuhlasi? Onko se pääsiäinen, vappu, juhannus, joulu vai uusivuosi?
Itse tykkään eniten vapusta! Tulee mieleen kaikki nuoruuden akateemiset juhlinnat, olen siis juristi.
Kommentit (41)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joku sellainen mikä ei vaadi hirveästi etukäteisvalmistelua, eli ei ainakaan joulu. Sanotaan nyt vaikka loppiainen tai helatorstai.
Viikonloppu ei vaadi paljon valmisteluja, riittää kun käy töistä tullessa alkossa.
Mulla on hyvin harvoin viikonloppuna vapaata. En jaksa käydä Alkossa, koska lähimpään on matkaa yli 20km, tilaan juomani kotiinkuljetuksella.
Yule ja kekri on ehdottomasti mun lempparit. Näitä meillä juhlitaan isosti, luonnonuskovia kun ollaan.
Vappuna palelee yleensä aina, ei kiva.
Pääsiäinen. Siinä on vähän pidempi vapaa eikä vaadi mitään etukäteisvalmisteluja kuten joulu. Saa vaan olla. Lisäksi silloin on usein ihana sää. Kevätaurinko paistaa ja hanget johtaa valkoisena. Voi vaan hiihdellä rauhassa hiljaisessa metsässä.
Kyllä se on joulu. Ihana rauhoittua hiljaisuuteen.
pääsiäinen, koska kevät alkaa sitten olla oikeasti
ja sen voi viettää yksinkin ilman ahdistusta siitä, että on yksin kotona tai jossain kun ei ole seuraa
Joulu ja pääsiäinen.
Vappu on ihanaa aikaa, kun aurinko on lämmittää, on valoisaa ja luonto on puhkeamassa kukkaan, mutta ei se vappu sinänsä ole minun mielestäni kummoinen juhla.
Ap:n listassa ei ollut itsenäisyyspäivää. Se on yksi vuoden lempipäivistäni.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija wrote:
Vappuna palelee yleensä aina, ei kiva.
Suomessa tämä koskee kaikkia juhlapäiviä.
Joulu, itsenäisyyspäivä, pyhäinpäivä ja pääsiäinen.
Inhoan kesäjuhlia vappua ja juhannusta.
Ehkä ei pitäisi vastata ollenkaan, mutta lempijuhlaa ei ole.
Pahinta on, jos elämäni pilataan juhannuksen hääkutsun myötä. En vaan sitten mene.
Jouluna pitää ostaa lahjoja tai olet muuten mulkku.
Nuo kaikki juhlapyhät on jo niin nähty, että ei jaksa enää kiinnostaa.
Tykkään Viattomien lasten päivästä.
Tänä vuonna 28. joulukuuta.
Silloin vedän yksin perseet ja tunnen olevani viaton.
Pääsiäinen. Saa pari ylimääräistä vapaapäivää eikä ole samanlaista painetta viettää sitä sukuloiden kuin joulua. Minulla ei ole pääsiäisperinteitä. Teen silloin mitä sattuu huvittamaan.
Wappu ja uv ovat parhaat. Näiden jälkeen Halloween ja juhannus. Itsenäisyyspäivä ja joulu ovat ankeimmat.
Vappu, helatorstai ja juhannus. Helatorstai lähinnä siksi, että saa pitkän viikonlopun yhdellä lomapäivällä. Toukokuu ja kesäkuu ovat lempikuukauteni muutenkin.
Joulu.... joskin viiimeisimpien vuosien jouluilta on sen verran ikäviä muistoja, että ne ovat päässeet vähän vaikuttamaan joulun rakastamiseeni. Nyt en odota joulua niin innokkaasti kuin aiemmin ja suvunkin puolelta on vihjattu, että joulun perinteinen viettäminen perutaan, siihen liittyy jännitteitä, riitoja ja liikaa vaivaa.
Omasta puolestani terveyteni pilattiin osin joulukytköksen kautta ja tätä on vaikea ohittaa, kun muistaa miten elämä sivuutettiin muiden takia. Yritän kyllä ja aihe on selitettävissä inhimillisesti ja armollisesti, mutta silti on heviä. Jumalan ohjauksessa.
Joulun tunnelman ja tarkoituksen saa kuitenkin aikaan kotonaan kuin kotonaan. Jumala on kanssasi eikä hylkää, lähellä Jumalaa on pyrkimys ja mielessä, siinä on selittämätöntä rauhaa.
En välitä noista muista mainituista juhlista pätkääkään, ignooraan ne täysin, on tietysti mukavaa kun on vapaapäiviä. Mutta Juhannus on jotain suorastaan taianomaista, luonto ja kesä parhaimmillaan ja valoisimmillaan.!!
Pääsiäinen on ihanan rauhallinen ja valo voittaa pitkän talven jälkeen. Juhannusta en ymmärrä ollenkaan.
Pääsiäinen on mun juhlani. Valmistaudun siihen samalla intensiteetillä kuin jouluun. On koristeet ja meidän suvun perinteiset pääsiäisruoat.
Parasta ovat ihanat kevätkukat, jotka lupaavat, että kevät on juuri alkamassa. Valo, lämpö ja vihreys palaavat.
Juhannus, jos on kiva ilma. Tapana pyöräillä parit terassit ja sitten kotipihalla grillailla. Nähdään kavereita tai sitten ei.
Toinen suosikki on oma synttäri, kesäkuussa sekin.