Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minipillerit/cerazette kokemuksia??

Vierailija
18.10.2023 |

Tänään nappasin ensimmäisen pillerin, mitähän on luvassa? Minkälaisia kokemuksia teillä on? Onko tiputtelua? Tuleeko aknea?

Itselläni pillerit tulevat kivuliaiden kuukautisten ja endometrioosin hoitoon. Seksiä en ole harrastanut vuosiin, joten halujen hiipuminen ei haittaa.. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin Cerazettet nyt jotain 15 vuotta. Ei ehkäisytarvetta. Kuukautiset jäivät pian pois. Ekalla viikolla rinnat arat ja kaikki ärsytti, pian totuin. Yksilöllistähän se.

Vierailija
2/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu vuoden. Alussa menkat epäsäännölliset, mutta poistuivat kokonaan nopeasti. Ei ole mitään sivuvaikutuksia paitsi hiusten oheneminen. Harmittaa, koska oli jo muuten ohuet hiukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi menkat tuli miten sattuu mutta sitten jäivät kokonaan pois. Ei ole tullut aknea, iho on tosi hyvässä kunnossa, ei ole hiukset ohentuneet. Rinnat kipeytyi jossain vaiheessa mutta sekin jäi pois. 

Vierailija
4/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa oli n. 2 kk jatkuvaa vuotoa - pienempää ja suurempaa. Sittemmin vuotoa ei juuri ole ollut. Vajaa 600 päivää olen nyt syönyt ja olen muuten tyytyväinen paitsi, että aiheuttaa masennusta varsinkin pimeänä aikana. Myös nivelkipuja alkanut esiintyä tänä aikana, mutta ne voivat toki johtua muustakin. Olen 47-vuotias.

Yhdistelmäpillereistä tuli kaikin puolin outoa ja huonoa oloa ja turvotuksia ym., joten olen tyytyväinen, että tässä sivuvaikutukset "selkeämmät". Aloin syödä runsaiden vuotojen takia ja ehkäisyäkin tarvitsen, joten siinä mielessä kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Vierailija
5/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla positiivisiakin kokemuksia! Enemmän noita pillereitä on haukuttu kun googlettelin.. 

Vierailija
6/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiva kuulla positiivisiakin kokemuksia! Enemmän noita pillereitä on haukuttu kun googlettelin.. 

Kauhulla odotin milloin minusta tulee hallitsematon kiukkuhirviö kun ensimmäiset ehkäisyvalmisteet ikinä, mutta ihan olen oma itseni. Oli osasyy miksi en mitään ehkäisyä hankkinut ja pitkitin asiaa (ennen mentiin kondomilla). 

S elämä parani huimasti kun pillerit hankin 

Vierailija
7/7 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on myös Cerazette käytössä endometrioosin hoitoon ja toimii todella hyvin, kivut ovat jääneet lähes kokonaan pois. Tiputtelua tai muita sivuoireita ei ole, paitsi rasvainen iho ja ohuet hiukset. Nämä olleet kyllä aina, mutta pahentunut minipillereiden myötä. No, tämä on pieni haitta, kun oli se elämä aika tuskaa kipujen ja kuukautisten kanssa.

Vuosia sitten oli hyvin pahat kivut ja oireilu, jolloin määrättiin parin vuoden ajaksi vahvempi keltarauhashormoni. Se auttoi ja rauhoitti kivut ja nyt tosiaan riittää enää vain Cerazette. Ei välttämättä kaikilla toimi samalla tavalla, mutta toivottavasti sinulle on apua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi