Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen jalkapalloilusta

Vierailija
17.10.2023 |

Otsikon mukainen sisältö. 

Olin Sloveniassa katsomassa surullisen tappion ja tulin juuri Stadikalta himaan. Tähänkin paskaan meni taas lomapäivät ja rahat. Aion kohta oikeasti lopettaa Huuhkajien seuraamisen. Olen taas niin pettynyt. 

Maaliskuussa katson vielä, jos se vielä seisoisi. Mutta yleisesti olen niin väsynyt ja turhautunut tähän paskaan. Olin jo junnuna-85 katsomassa Englanti-matsia, mutta eihän me silloinkaan päästy Meksikoon. 

Olen seissyt sateessa Stadikalla turhautuneena lukuisia kertoja  ja olllut jossain Azerbaidzanissa vatsataudissa ryöstettynä katsomassa tappiota. 

Ajattelin avautua, että olen hyvin lähellä lopettamista - alan tekemään jotain aikuisten järkeviä juttuja tälläkin rahalla ja vapaa-ajalla. 

Vaimokin pitäisi ja ehkä riittäisi kun käyn pojan kanssa hänen treeneissään - en halua siirtää tätä enää eteenpäin. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikki leikkinä. Sitähän se on. Älä ota liian tosissaan.

Vierailija
2/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi joukkue voitti tänään. Kasakat olivat taktisesti parempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellasta se futis on. Auttaa ja kehittää kestämään elämän vastoinkäymiset. Heti kun selviää futiksen vastoinkäymisistä.

Vierailija
4/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma moka, että olet koskaan aloittanutkaan. Mitäs kuvittelit?

Vierailija
5/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että alat kannattaa vaikkapa Espanjan jääkiekkojoukkuetta sen sijaan.

Vierailija
6/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Sehän tässä mättääkin, kun Kasakit olivat parempia. Meidän kotikentällä. Ja fudis ei ole leikkiä. Se ei ole urheilua. Se on elämäntapa. Siksi harkitsenkin lopettamista kokonaan. 

Sain aikanaan Barcelonassa pataan ysärillä, kun oli Athletico paita, jonka olin saanut baarissa tyypiltä. Argentiinassa meinattiin käydä kimppuun, kun oli Socrates t-paita. 

Eilen tapettiin ruptsalaisia Brysselissä. Tästä on joillekin leikki kaukana.

Vierailija
7/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmitti ne Suomen maalipaikat - monta hyvää paikkaa, mutta ei yhtään sisään. Silloin aattelin, että Suomi tuhlasi nyt maalipaikassa. Aattelin, että kohta ollaan tasoissa ja menikin vielä ohi.

Vierailija
8/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkupallistit.nyyh.

Vierailija
9/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry seuraamaan lätkää. Sitä ei pelaa kukaan ja ainoastaan suomalaiset seuraa sitä.

Vierailija
10/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hieman huvittaa, kuinka nyt julistetaan suurta katastrofia, kun tuli takkiin Kazakstanille. Mihin perustuu se olettama, että Suomen pitäisi automaattisesti voittaa Kazakstan? Ja juu Suomi on FIFA rankingissa sijalla 54 ja Kazakit sijalla 100, mutta se ei kerro mitään tämän hetken tasosta, sillä Suomi on rankingissa selkeästi tasoaan korkeammalla, kun Kazakstan selkeästi tasoaan alempana. Jokainen voi katsoa sarjataulukosta sen todellisen tason. Kazakstan kaatoi jo aiemmin Tanskan ja taistelee tosissaan EM-kisoihin pääsystä, Suomella taas mahikset meni tähän tappioon. Se oljenkorsi jatkokarsinnan kautta kun on melko olematon.

Vierailija
11/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mua hieman huvittaa, kuinka nyt julistetaan suurta katastrofia, kun tuli takkiin Kazakstanille. Mihin perustuu se olettama, että Suomen pitäisi automaattisesti voittaa Kazakstan? Ja juu Suomi on FIFA rankingissa sijalla 54 ja Kazakit sijalla 100, mutta se ei kerro mitään tämän hetken tasosta, sillä Suomi on rankingissa selkeästi tasoaan korkeammalla, kun Kazakstan selkeästi tasoaan alempana. Jokainen voi katsoa sarjataulukosta sen todellisen tason. Kazakstan kaatoi jo aiemmin Tanskan ja taistelee tosissaan EM-kisoihin pääsystä, Suomella taas mahikset meni tähän tappioon. Se oljenkorsi jatkokarsinnan kautta kun on melko olematon.

Näinhän se on. Se EM-karisnnan alku meni selkeästi yläkanttiin ja loi harhan siitä, että Suomen taso todellakin riittäisi kisoihin, ei riitä, ei ensinkään.

Kun katsoo Suomen pelaajamateriaalia, niin on suorastaan ihme, että Suomella on kasassa noinkin monta pinaa. E¤ihän meillä ole kuin tasan yksi kansaivälisen tason pelaaja ja sekin on maalivahti. Ei millääån MLS pubiliigan pelaajilla pitkälle pötkitä, vbarsinkaan, kun sielläkin pelataan rupujoukkueissa ja sielläkin enemmän vaihtopenkillä, kuten tämänm iltaisenb ainokaisen maalintekijä Taylor.

Tämän päivän matsissakin 1-3 oli lähempänä kuin 2-2.

Vierailija
12/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kannatan Italian joukkuetta, niin ei ole tällaista ongelmaa. Pelaajat on paremman näköisempiäkin.

Vierailija
13/16 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Huukajat ihan hyvin pelaa, mutta kun on tällainen Kazakztanian kaltainen joukkue, niin se pelaa niin ettei sitä voi oikein hyvin ennakoida.

Vierailija
14/16 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä karsinta ryssittiin niin lahjakkaasti, että vain Suomi pystyy siihen. Tulkaa pojat pois, siellä on pelit menossa...

Vierailija
15/16 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seuraa paljoakaan eliittiurheilua, mutta välillä olen käynyt paikallisen ykkösessä pelaavan joukkueen matseissa. Se riittää minun urheilun kannattamiseen, enkä ole edes mikään erityinen fani joukkueelle. Tykkään vain katsoa peliä livenä mieluummin kuin ruudulta.

Vierailija
16/16 |
18.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla jalismaa. Yksilölajiin sopii suomalaisten luonne paremmin.