Onko kukaan töissä terveyskeskuksen vastaanotossa (Helsingissä)? Kysymys
Jos potilas soittaa terveysasemalle, kirjataanko tuo soitto ja potilaan asia ja annetut neuvot ylös johonkin? Vai jääkö tuo soitto " dokumentoimatta" ?
Kommentit (4)
Koska vastaanotossa työskenteleväthän on juuri niitä portinvartijoita, joiden asiantuntemuksesta riippuu paljon. Heidän pitäisi ohjata eteenpäin, jos esimerkiksi sen päivän lääkäriajat ovat varattuja.
Minulla on tästä kokemusta. Olen joutunut useaan otteeseen väittelemään vastaanottoihmisten kanssa, että onko kyseessä akuuttilääkärinaikaan oikeuttava sairaus vai ei. Äskettäin kävi niin, että pyysin jatkuvien kroonisten vaivojen, joiden alkuperän kyllä tiesin, takia nopeaa lääkärinaikaa, mutta sitä ei suostuttu antamaan, vaan sain ajan 1,5 kuukauden päähän. Parin viikon päästä soitosta jouduinkin sitten sairaalaan ja päivystysleikkaukseen viikoksi.
Että silleen. Vaan kun terveyskeskuksen vastaanoton toiminnasta on vaikea valittaa, kun siitä ei jää mitään todistetta. Pitäisi vissiin hankkia puhelunauhoitin.
t. ap
Siinä vaiheessa olen aina vängännyt niin paljon vastaan, että ovat joko antaneet minulle lääkäriin ajan tai sitten siirtäneet puhelun terveydenhoitajalle.
syitä ei tarvitse sanoa, ja jos ei mene perille, voit pytää että esim. päivystävä sairaanhoitaja soittamaan sinulle. Ajanvaraukseen vastaavat henkilöt ovat terveysasemilla perus- tai lähihoitajia, ja joskus jopa jonkinlaisia toimistotyöntekijöitä.
t. sh ( ei enää terveysasemalla töissä)
terveydenhoitajalle, voi olla että kirjataan. mutta ajanvarauksia ei siis kirjata, eili ei kirjata mitä puhutaan, annetaanko hoito-ohjeita jne. vain tarvittaessa aika varataan ja siihen syy miksi tulee lääkärille.