Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mäkäräisiä tms purevia pikkukärpäsiä sisällä

Vierailija
16.10.2023 |

Tästä aiheesta on vaikea löytää tietoa, joten kysyn täältä. Onko kenelläkään ongelmana kotona sisätiloissa purevat mäkäräset tms minikokoiset pikkukärpäset? Mitä ihmeen lajia ne oikein ovat?

Aloin ihmetellä pahoja puremajälkiä olkapäissä, niitä on ollut nyt puolisen vuotta. Ensin luulin luteiden tekemäksi, mutta niistä ei löydy merkkejä mistään, ei sängystä, lakanoista, patjan alta tms. Lisäksi vitsaus on pysynyt samantasoisena koko ajan, kun olen ymmärtänyt, että luteet lisääntyisivät nopeasti.

Sen sijaan sänkyni päädyssä pyörii öisin pieniä, n. mäkäräisen kokoisia kärpäsiä. Niitä löytyi myös piilottelemasta lattianrajasta tyynyni kohdalla. Joskus ne ovat katossa tyynyni yläpuolella. Normaalisti kukkakärpäset viihtyvät ihan muissa paikoissa, joten niitä ne eivät ole. Nämä ovat nimenomaan kiinnostuneita minusta ja pään läheisyydestäni eli ilmeisesti mm. hengityksen hiilidioksidista paikantavat minut. Viime yönä tapoin yhden, toinen onnistui piiloutumaan.

Mittani alkaa olla täynnä, osa puremista ei ole parantunut useaan kuukauteen ja tulehtuvat pahasti. Mitä ihmeen hyönteisiä ne ovat? Miten niistä ei löydy tietoa mistään? Netin perusteella mäkäröiset muka eivät eläisi ja purisi sisätiloissa. Miten niistä pääsee eroon?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärissä asuva hyttynen

Vierailija
2/5 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan nähnyt hyttysiä kotona, vaan näitä mäkäräisen näköisiä. Lisäksi ne puremakohdat eivät ole pistoja vaan pikemminkin puremia tai jopa haukkaisuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns city-hyttyset, eli viemärihyttynen. Pieni, hiljainen ja pirun arka. Pistää monta kertaa kun lopettaa heti jos liikahdat. Mä olen hyttysille allerginen ja nämä city-hyttyset aiheuttaa mulle paljon pahemman ihoreaktion kuin normaalit.

Vierailija
4/5 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ns city-hyttyset, eli viemärihyttynen. Pieni, hiljainen ja pirun arka. Pistää monta kertaa kun lopettaa heti jos liikahdat. Mä olen hyttysille allerginen ja nämä city-hyttyset aiheuttaa mulle paljon pahemman ihoreaktion kuin normaalit.

Oletko nähnyt niitä?

Ihmettelen että miksei voi olla yhtä hyvin city-mäkäräisiä, kun niitä tuntuu mulla olevan. Missään ei vain löydy tietoa niistä.

Voiko luteita olla, jos ne eivät ole havaittavasti lisääntyneet puolessa vuodessa, vaan määrä on pysynyt samana? Ja jos lakanoissa tai patjassa ei näy mustia jälkiä tms?

Vierailija
5/5 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemuksia puremista yöllä ilman, että löytää merkkejä luteista?