Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsepalvelukassat

Vierailija
15.10.2023 |

Ensimmäistä kertaa tuli joku juttu että satunnaistarkastus, odota henkilökuntaa tms.

Onko nuo oikeasti satunnaisia vai näytinkö epäilyttävältä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuosta ainakaan loukkaantua kannata. - Itse yritän vähän boikotoida itsepalvelukassoja.- En siksi, että minua pitäisi sen kummemmin tai erityisemmin palvella, vaan koska en halua tukea ja ylläpitää kehitystä, jossa yhä useammin saa palvella itse itseään ja koneilla ja laitteilla vähnnetään entisestään matalankynnyksen työpaikkoja.

Uskovainen mies

Vierailija
2/11 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tuosta ainakaan loukkaantua kannata. - Itse yritän vähän boikotoida itsepalvelukassoja.- En siksi, että minua pitäisi sen kummemmin tai erityisemmin palvella, vaan koska en halua tukea ja ylläpitää kehitystä, jossa yhä useammin saa palvella itse itseään ja koneilla ja laitteilla vähnnetään entisestään matalankynnyksen työpaikkoja.

Uskovainen mies

Joo en ottanut itseeni, ihan kiinnosti muuten vaan

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne ovat satunnaisia kyllä.

Vierailija
4/11 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että tuollaisia on. Käytän kyllä paljon itsepalvelukassoja, jos en osta punalapputuotteita, alkoholia tai alkoholitonta olutta.

Vierailija
5/11 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Uskovainen mies

Joo en ottanut itseeni, ihan kiinnosti muuten vaan

-ap

Haastavaa ja vaikeaa se on varmasti itsepalvelukassat kaupoille. - Hakevat vielä paikkaansa. Mutta yleisemmin sanosin vielä, että luulisi periaatteessa myyjillä (/ kaupan henkilölunnalla) olevan muutakin telemsitä kuin satunnaisesti katsoa, että joskos vaikka tuolta tai tältä asikkaalla olis sujahtanut kassiinsa tai vaikka hihaansa, jotain mitä ei aikoisi maksaa, koska tällaine toiminta on mahdollsita vain jos asiakas on yhteistyöhaluinen. - Joku voi tietysti kysyä, että miksei olisi, jollei mitään salattavaa ole, Mutta silti vain  viranomaisella on todelliset toimivaltuudet ja oikeudet tarkastaa esimerkiksi laukkuja. Oikeus on voimassa vain, kun on syytä epäillä rikosta. (Ja jo nyt kuulen korvissani, kuinka jonkun mielestä kehotin kokeilemaan kaupasta jollen nyt varastamista niin ainakin näpistämistä, joka ei nyt kuitenkaan ollut tarkoitukseni) 

Uskovainen mies

Vierailija
6/11 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se varmasti siltä sivullisille näyttää, kuin olisit tehnyt jotain väärin kun hälytetään henkilökunta paikalle.

Vierailija
7/11 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytetty kys systeemiä 1x/vkossa (värkki käteen, ostoksen leimaus itse ja kassiin) n.1v ajan eli aina kun teemme ns isommat ostokset ja 3-4x on tullut tuo satunnaistarkastus kohdalle, hlökuntaan kuuluva tyyppi siitä kassariviltä tulee ja tsekkaa laitteellaan about 5-10 tuotetta ja siinä se. Kuulema olisi sellainenkin mahdollisuus, että tsekkaavat kaikki tuotteet, mutta sitä ei ole kohdalle osunut. Ja säälin sitä työntekijää joka meidän kohdallamme siihen urakkaan joutuisi, niitä ostoksia on nimittäin aina 6-7 kassillisen verran 😁.

Vierailija
8/11 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tuli vastaava tilanne kun koitin maksaa 24packin jaffaa ottamalla viivakoodin vain yhdestä tölkistä. Olis täytynyt maksaa koko päkki, sanoin myyjälle että ei sittenkään tee mieli jaffaa.

Vierailija
9/11 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli joskus hälytys, kun tein vain pienen ostoksen.

Vierailija
10/11 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on satunnaisia. En kovin usein käytä näitä kassoja, mutta on kausia jolloin joka toinen kerta tulee tarkistus ja sitten ei vuoteen. Ei noissa tarkistuksissa myyjät edes tarkista mitään, painelevat vain järjestelmään ok.

Vierailija
11/11 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä ne on satunnaisia. En kovin usein käytä näitä kassoja, mutta on kausia jolloin joka toinen kerta tulee tarkistus ja sitten ei vuoteen. Ei noissa tarkistuksissa myyjät edes tarkista mitään, painelevat vain järjestelmään ok.

Niin joo ja myös kaupoissa on eroja kuinka usein näitä tulee. Sen en usko olevan sattumaa, vaan asetetaan varkausprosentin tms. mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan