Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisitko valmis poistamaan sosiaalituet?

Vierailija
15.10.2023 |

Jos tämä nostaisi kansantalouden nousuun, niin olisitko valmis?

Poistaisitko sosiaalituet täysin?

Vaihtoehdot

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole enää varaa elättää velttoilijoita.

Vierailija
22/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä jos tilalle tulisi perustulo. Tuet ovat sekavia ja osittain epäreiluja.

Perustulo olisi 300 e/kk ja jos tienaat 900 e/kk, niin tuki menee veroihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Silakoilta olisin valmis poistamaan kokonaan vaikka heti. Loppuisi tämä palstavainoaminen. Muilta en.

Ihan parasta, aletaan sortamaan eri ihmisryhmiä, mikä voisi mennä vikaan? 🤣😂🤣

Mites ne persut, jotka eivät ole työelämässä? Niitä kai kuitenkin pitäisi tukea?

Vierailija
24/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Suomella ei ole enää varaa elättää velttoilijoita.

No älkää nyt ainakaan töitä antako, mieluummin nirri pois?

Ja lähi-idästä moniosaajia tilalle työvoimapulan iskiessä? Ei kai tänne kukaan koulutettu muuttaisi.

Vierailija
25/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Terveiltä, alle 40v sossutuet pois..miksi minun pitäisi elättää näitä?

No, voithan luopua työstäsi ja antaa työpaikkasi jollekin heistä, ja alkaa elää itse tukien varassa. 😁

Vierailija
26/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tukia voi kokonaan poistaa, ei me oltais silloin enää sivistysmaa ja taitaa EU:llakin olla siihen jotain sanomista. Sen sijaan lähtisin karsimaan harkinnanvaraisista tuista. Esimerkiksi joku astianpesukone ei ole mikään välttämättömyys. 

Mua niin otti aikoinaan päähän kun mulla hajosi astianpesukone ja jouduin 2 vuotta pesemään käsin, saadakseni huonolla palkallani kerättyä massit uuteen. Sen sijaan elämäntapatyöttömälle kaverilleni uusi kone kannettiin kotiin heti kun vanha hajosi. 

Silloin tajusin, että jotain on tässä maassa pielessä ja pahasti. 

Vierailija
27/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ken ei työtä tee, ei hänen syömänkään pidä.

Vanhukset, lapset ja sairaat eivät tee työtä, joten lahtiin vaan?

Vierailija
28/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei tukia voi kokonaan poistaa, ei me oltais silloin enää sivistysmaa ja taitaa EU:llakin olla siihen jotain sanomista. Sen sijaan lähtisin karsimaan harkinnanvaraisista tuista. Esimerkiksi joku astianpesukone ei ole mikään välttämättömyys. 

Mua niin otti aikoinaan päähän kun mulla hajosi astianpesukone ja jouduin 2 vuotta pesemään käsin, saadakseni huonolla palkallani kerättyä massit uuteen. Sen sijaan elämäntapatyöttömälle kaverilleni uusi kone kannettiin kotiin heti kun vanha hajosi. 

Astianpesukone ei ole mikään kaikille harkinnanvaraisena tuleva asia. Ei pyykinpesukonettakaan myönnetä, mikäli on yhteistupa käytössä. Voisiko kaverillasi olla salainen mt-diagnoosi, jonka perusteella olisi saanut koneen? Ei jaksa pestä käsin, jolloin astiat mätänevät altaisiin.

Vierailija
29/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestys ei toiminut. Vastaus on en, sivistysvaltio pitää huolen heikommista osapuolista turvaverkollaan ja haluan elää sivistysvaltiossa. Jos taloudessa menee huonosti se johtuu suhdanteista tai huonoista poliittisista päätöksistä.

Vierailija
30/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Terveiltä, alle 40v sossutuet pois..miksi minun pitäisi elättää näitä?

Lapsilisät pois... miksi minun pitäisi elättää muiden lapsia?

Vierailija
31/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sosiaaliturvalla ostetaan yhteiskuntarauha.

Kyllä, sekä yhteiskuntarauha että kaikille meillyttävämpi ympäristö.  Kerjäläisistäkään ei tykätä.

Koko maailmassa ei ole parempaa yhteiskuntajärjestystä kuin Pohjoismaiset hyvinvointivaltiot. Onkin siis käsittämätöntä, että oikeistomme pyrkii ajamaan alas koko hyvinvointivaltion ja tumaan meille yövartjavaltion sen sijaan, mihin Purra vahvasti viittasi budjetin julkistuspuheessaan.

Sen jälkeen valtio tarjoaa vain poliisin, puolustusvoimat ja oiekuslaitoksen,joiden tarkoitus on suojella vain eliitin turvallisuutta, henkeä ja rahoja.

Millä maksat syöpäsairautesi (joka kolmas saa) hoidon sitten itse? Tai lastesi koulutuksen?  Pieni vinkki; jenkeissäkään vakuutukset eivät kata kuin osan, ovat neitse ottamia tai työantajantarjoamia. Omamaksuosuus jää edelleensuureksi, kuten esim. umpisuolenleikkauksessa 15 000 dollaria jäi itselle maksettavaa, vaikka työantajan tarjoama vakuutus olikin sieltä parhaimmasta päästä.

Vierailija
32/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Sosiaaliturvalla ostetaan yhteiskuntarauha.

Kyllä, sekä yhteiskuntarauha että kaikille meillyttävämpi ympäristö.  Kerjäläisistäkään ei tykätä.

Koko maailmassa ei ole parempaa yhteiskuntajärjestystä kuin Pohjoismaiset hyvinvointivaltiot. Onkin siis käsittämätöntä, että oikeistomme pyrkii ajamaan alas koko hyvinvointivaltion ja tumaan meille yövartjavaltion sen sijaan, mihin Purra vahvasti viittasi budjetin julkistuspuheessaan.

Sen jälkeen valtio tarjoaa vain poliisin, puolustusvoimat ja oiekuslaitoksen,joiden tarkoitus on suojella vain eliitin turvallisuutta, henkeä ja rahoja.

Millä maksat syöpäsairautesi (joka kolmas saa) hoidon sitten itse? Tai lastesi koulutuksen?  Pieni vinkki; jenkeissäkään vakuutukset eivät kata kuin osan, ovat neitse ottamia tai työantajantarjoamia. Omamaksuosuus jää edelleensuureksi, kuten esim. umpisuolenleikkauk

Ja pelkkä ambulanssin paikalle kutsuminen maksaa 300.

Vierailija
33/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelevatko nämä Kyllää äänestävät, että olisivat itse ilman muuta voittajia tällaisessa yhteiskunnassa?

Vierailija
34/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantiksilta joutaa poistaa kaikki tuet.

Vierailija
35/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksymoroni kysymyksenasettelu, mutta jos kuvitellaan sellainen mahdoton mielikuvitusmaailma, jossa kaikki olisivat aina työkykyisiä ja jokaisella olisi mahdollisuus työllistyä niin ok sitten.

Vierailija
36/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sinun palkassasi on jotain pahasti pielessä tuossa kohtaa, teetkö kenties orjantöitä?

Vierailija
37/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpäsairaat, onnettomuuspotilaat, ykköstyypin diabeetikot jne. maksamaan leikkauksensa ja hoitonsa itse, jokainen hoitakoot lapsensa itse kouluikään asti ja opettakoon lapsensa aikuiseksi asti, jos joku puukottaa, niin ottaa rikollisen kiinni, jos tulipalo yllättää,sammuttaa talonsa jne. Onhan tätä porvarien haukkumaa syöpää eli julkista sektoria muutakin kuin sosiaalituet!! Lopetetaan kaikki! Halvalla pääsisi, kun eliminoidaan sairaat ja työttömät kokonaan esim.parin vuoden siirtymäajan jälkeen? 

Vierailija
38/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Syöpäsairaat, onnettomuuspotilaat, ykköstyypin diabeetikot jne. maksamaan leikkauksensa ja hoitonsa itse, jokainen hoitakoot lapsensa itse kouluikään asti ja opettakoon lapsensa aikuiseksi asti, jos joku puukottaa, niin ottaa rikollisen kiinni, jos tulipalo yllättää,sammuttaa talonsa jne. Onhan tätä porvarien haukkumaa syöpää eli julkista sektoria muutakin kuin sosiaalituet!! Lopetetaan kaikki! Halvalla pääsisi, kun eliminoidaan sairaat ja työttömät kokonaan esim.parin vuoden siirtymäajan jälkeen? 

Näin olemme päässeet porvarien haikailemaan ihannevaltioon. 

Vierailija
39/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri enemmistö sosiaalituista on mielestäni turhia. Kannustavat lähinnä laiskuuteen. Vastaan siis "kyllä".

Vierailija
40/43 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljajuopot kaupan edessä joka pv. Kukaan ei kyllä ole edes eläkeiässä.

Apteekissa yksi maksoi kelan lapulla, pian oli sama tyyppi lähikaupassa,

tavarat kuittasi A-4 paperilla ja vielä lasketti kassalla paljonko jää saldoa.

Kyllä alkoi ottaa päähän tämä meno, näille ei rahaa tarviisi antaa, vaan

töitä esittää, jonkinlaista jokainen osaa, vaikka katuja lakaista.

Kaljat osti rahalla ja myyjä ei sanonut yhtään mitään kaljoista.

Suututtaa maksaa veroja kun tälläisiä juoppoja kustannetaan ja vielä

saivat tukirahaa koronan vuoksi 75 e/kk, kyllä tuntuivat joukolla

kehuvan että vielä tulee, että ne ilkesikin mölytä tästä, ihan

piruuttaan että kulkijat kuulisi miten hyvin ilmaista rahaa tulee..

En hyväksy näitä tukirahoja, pois vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan