Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

menin hakemaan apua lieviin mt-ongelmiin

Vierailija
14.10.2023 |

hoidon "ansiosta" joudun kohta jäämään elääkkeelle. Psykiatrinen hoito on ollut syyllistämistä ja vikojen etsimistä. Psykotepiasta olen saanut apua, mutta sen rahoitus ei enää jatku.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat lievät mt ongelmat? Käytätkö lääkkeitä,  ahdistaako, sosiaalinen pelko?

Vierailija
42/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on suht lieviä mt ongelmia myös ja nää on jatkunu varmaan 10 vuotta mutta olen pärjänny.

Ongelmina on se että olen eristäytynyt sosiaalisesta elämästä,mikään ei kiinnosta,itsetuhoisuutta välillä ja pelkään/jännitän sosiaalisia tilanteita.

Ap miten pystyit tai uskalsit hakea ongelmiisi?

M31

No,  inhottavaa nähdä kun monen ihmisen työ ja rahat menee hukkaan moisiin psykoterapioihin sun muihin.  Vois käyttää järkevämminkin nuo rahat.  Monesti ehkä myös asiakas ei itse ole ollut niin mukana tai hoitomyönteinen ja tulokset huonoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä ovat lievät mt ongelmat? Käytätkö lääkkeitä,  ahdistaako, sosiaalinen pelko?

Lievät ongelmat olivat alakuloa ja yleistä ahdistuneisuutta.

Nyt ongelmat toki ovat laajempia, psykiatrian myötä jään eläkkeelle. ap

Vierailija
44/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan sä voit vaihtaa ammattilaista? Hyvän ja oikean psykiatrin/ terapeutin löytäminen on monelle työ sinänsä.

Vierailija
45/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko suomalaiseen terveydenhuoltoon esim.  psykoterapiaan gang stalking kampanja,  joka ulottuu esim.  Espanjaan asti? Siinähän sitä aurinkoa ja valoakin saa? 

Vierailija
46/46 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tätä palstaa kun lukee, monikin saisi mennä hakemaan apua näihin "lieviin" mielenterveysongelmiisa. Porukka luulee itseään terveiksi ja jättää lääkkensä syömättä, sairaudentunto puuttuu. Ja toiset samanlaiset komppaa vieressa.

Joo tällä palstalla suorastaan vihataan lääkkeitä, psykiatreja, psykologeja, yms.

En usko noin, että kukaan suoranaisesti vihaa lääkketä, psykiatreja tms. Mutta omakohtaisten systeemistä saamien kokemusten myötä, tai seurauksena palveluita aiemmin käyttänyt saattaa tulla kriittiseksi, eikä enää halua käyttää kyseisiä palveluita. Itse näen mt-hoitojen suurimpina ongelmina sen, että alalla olevat etsivät kohtaamistaan potilaista vikoja, sairauksia ja pyrkivät vain tekemään diagnooseja ja hoitavat kaikkia yksilön ongelmia ainoastaan lääkkeillä, tai ylimielisellä kohtelulla. Minusta psykiatriassa pitää alkaa uudistua ja suunnitella aivan uudenlaisia tapoja hoitaa ja kohdata ihmisiä. Ennen kaikke kohdata ja kohdella kohtaamiaan potilaita ihmisinä ja ihmisarvoisella ja empaattisella tavalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme