Mistä voi tunnistaa sen, ettei työkaveri pidä?
Kommentit (21)
Ei juttele ylimääräisiä, ei pyydä lounaalle/kahville, ei hymyile eikä naura kanssasi
Passiivis aggressiivinen ja katseesta huomaa "vihainen ja tuijottava"
Miksi se pitäisi tunnistaa? En minä käy töissä siksi, että työkaverit pitävät minusta. Riittää neutraali suhtautuminen eikä vihakaan haittaa, kunhan sitä ei mitenkään osoita.
Sillä ei ole mitään merkitystä pitääkö joku sinusta vai ei, jos ei itse tee siitä merkityksellisen itselleen. Sinä päätät mitä ajattelet ja reagoit. Vain se merkitsee itselleen mitä itse ajattelee. Sillä on vaikutusta sinuun, ei toisen ajatuksilla. Kannattaa pitää itsensä irrallaan ja vapaana toisten ajatuksista. Eli pidä vain huoli omista asioistasi ja ajatuksistasi.
Mistä tunnistit kouluaikoina, ettei joku pidä? Oliko sillä väliä?
Tylyydestä tai torjuvan oloinen. Jos on vain hiljaa, voi olla keskittynyt työhönsä. Karttava taas haluaa omaa aikaa ja tilaa. Osa taas ei luota toiseen ellei tunne paremmin. Ehkä joidenkin kanssa jää rikkoutuu, mutta voi palata jos ei kemiat kohtaa.
Mm. näistä asioista tunnistaa, jos työkaveri vihaa sinua:
1. Yrittää työntää sinut auton alle.
2. Myrkyttää lounaasi työpaikan jääkaapissa.
3. Kavaltaa yritykeltä varoja ja lavastaa sinut syylliseksi.
4. Pahoinpitelee sinut fyysisesti ja/tai henkisesti.
Muitakin on, mutta näillä pääsee alkuun.
Edellisessä työssäni oli todella vastenmielinen työkaveri. Hän puhui kaikista pahaa, (negatiivinen) ihminen kaiken kaikkiaan. Yritin kaikkeni, että olisin tullut hänen kanssaan toimeen. Hänkin kyllä tajusi ilmeisesti peitetyn vastenmielisyyteni häntä kohtaan.
Puhuin hänen kanssa vain pakolliset jutut. Keskustelu oli aina hyvin väkinäistä.
Olen niin onnellinen, että olen nyt työssä, jossa ei tarvitse esittää tykkäävänsä jostain henkilöstä, joka ”vituttaa” koko ajan.
Onneksi ei tarvitse etätöissä ajatella työkavereiden mielialoja. Tuollaisten miettiminen vie aivan älyttömästi energiaa ja voimavaroja.
Olen työpaikalla töissä, en etsimässä kavereita. En yleensä jaksa edes tervehtiä, ei ole pakko. Monet työkaverit ovat pösilöitä. 😆
Meillä viisikymppiset tädit inhosivat rauhallista luonnonkaunista kolmekymppistä työkaveriani. Järjetöntä nälvimistä ja kyräilyä selän takana, kaikkia hänen tekemisiään syynättiin ja arvosteltiin, mielestäni ihan syyttä. Minä, ainakin meikattuna perusnätti, mutta aika puhelias, sain monet mokat anteeksi, kun taas tätä eteerisen kaunista työkaveria syytettiin olemattomista asioista. Hänelle ei kukaan näistä viisikymppisistä jutellut mukavia, vaikka hän oli aina ystävällinen heillekin, vaikenivat kun hän tuli kahvihuoneeseen. Onneksi hän sai aika nopeasti uuden työn. Muuttui kyllä käsitys näistä ihmisistä tuon jälkeen.
Eli, vilkaise peiliin.
Jos ei työkaveri ei kutsu sua yhteiseen WhatsUppp haippirinkiin, se tarkoittaa ettei pidä susta.
Vierailija wrote:
Meillä viisikymppiset tädit inhosivat rauhallista luonnonkaunista kolmekymppistä työkaveriani. Järjetöntä nälvimistä ja kyräilyä selän takana, kaikkia hänen tekemisiään syynättiin ja arvosteltiin, mielestäni ihan syyttä. Minä, ainakin meikattuna perusnätti, mutta aika puhelias, sain monet mokat anteeksi, kun taas tätä eteerisen kaunista työkaveria syytettiin olemattomista asioista. Hänelle ei kukaan näistä viisikymppisistä jutellut mukavia, vaikka hän oli aina ystävällinen heillekin, vaikenivat kun hän tuli kahvihuoneeseen. Onneksi hän sai aika nopeasti uuden työn. Muuttui kyllä käsitys näistä ihmisistä tuon jälkeen.
Eli, vilkaise peiliin.
Nuoremmat tekee ihan samaa omissa ikäluokissaan toisilleen. Kateus aiheuttaa.
Sivu
Joku voi olla kuin käärmeenmyrkky. Joku taas kylmähkö muuten. Ellei välttelevä vain.
Töissä ihmisistä saattaa helposti muodostua vääränlainen kuva. Esimerkkinä eräs yhteisistä piireistä tuttu mies sattui tulemaan samalle työpaikalle. Supliikkimiehenä hän hurmasi heti koko työpaikkamme kanalauman. Aikuiset naiset kikattelee mille tahansa mitä tämä keksii sanoa. Itse en kikattele, mutta pakko on hymähdellä mukana, etten saisi tylyn leimaa. Sillä minähän tunnen tämän miehen ennestään, ja tiedän, että on todellisuudessa täysi mulkku. Kiero, ilkeä, aggressiivinen ja äkkipikainen vetelehtijä, joka kohtelee läheisiään huonosti ja käyttää hyväksi (seurusteli ennen ystäväni kanssa). Valehtelee minkä ehtii, jättää vuokria maksamatta ja kavereilta lainattuja asioita palauttamatta, mm. rikkoi kaverinsa kalliin pyörän ja luikerteli korvauksista jotenkin. Jne. Töissä on niin maireana ja reippaana, että oksettaa. Tällä tarkoitan sitä, että ei kerro sinusta mitään, jos työkaverit tykkää, tai ei tykkää.
Vierailija wrote:
Ei juttele ylimääräisiä, ei pyydä lounaalle/kahville, ei hymyile eikä naura kanssasi
En puhu muista kuin työasioista, haluan lounastaa ja juoda kahvit yksin. Työni vaatii keskittymistä ja minulla on perusilme vakava.
En silti vihaa työkavereitani
Se huutaa sulle, syyttää sinua kaikista pikkuvirheistäkin, lietsoo muitakin rinnalleen ja tuekseen suhtautumaan sinuun karsaasti. Jne.
Ei juttele.