Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut leipovat aina hirveän paljon pullaa?

Vierailija
14.10.2023 |

Tuttu jolla on mies ja yksi lapsi leipoo aina esim. korvapuusteja kolminkertaisen annoksen, siis jotain kuusi pellillistä. Kolmihenkinen perhe. Omassa lapsuudenkodissa leivottiin normaalista puolen litran taikinasta kaksi pellillistä, ja meitä oli kuusi. Ei ollut tarkoituskaan että pullaa syödään peltitolkulla. Ei ihme että monet ovat ylipainoisia.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä leivon vähän terveellisempää pullaa puurojen lopuista, riisi- kaura- ja ruispuuroista, johonka tulee ripaus vaahterasiirappia tai hunajaa, paljon kauraleseitä ja kuitupitoisempia jauhoja. Vähän öljy voi sekoitusta. Valkoista sokeria en käytä ollenkaan.

Kaupsta en osta ollenkaan säilöntäaine ja lisäaine leipää.

Meilläkin leivottiin lapsuudessa paljon pullaa ja nyt kaikilla aikuistyypin diabetes. Sokeria ostettiin toppa kaupalla tarjouksesta. Siihen aikaan ei tiedetty mitään sokerin haitallisuudesta. Sitä syötiin mikä kaikkein halvinta oli.

Hyvän tovin saa etsiä, että edes löytää kaupasta säilöntäaineellista leipää.

Vierailija
22/25 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun osais tehdä, mutta ei, aina samat kuivat koppurat on lopputulos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä söisin, jos joku vaan leipoisi... itse en osaa.

Vierailija
24/25 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspulla ei ole sane huonompaa ravintoa kuin pasta tai vaalea leipä, joillakin on merkillisiä käsityksiä näistä. 

Vierailija
25/25 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä leivon vähän terveellisempää pullaa puurojen lopuista, riisi- kaura- ja ruispuuroista, johonka tulee ripaus vaahterasiirappia tai hunajaa, paljon kauraleseitä ja kuitupitoisempia jauhoja. Vähän öljy voi sekoitusta. Valkoista sokeria en käytä ollenkaan.

Kaupsta en osta ollenkaan säilöntäaine ja lisäaine leipää.

Meilläkin leivottiin lapsuudessa paljon pullaa ja nyt kaikilla aikuistyypin diabetes. Sokeria ostettiin toppa kaupalla tarjouksesta. Siihen aikaan ei tiedetty mitään sokerin haitallisuudesta. Sitä syötiin mikä kaikkein halvinta oli.

Sämpylöitä tuli vaikka pullaa yritti.🥹