Voiko olla suomalaisempaa estetiikkaa kuin löylyhuoneen lasiovi, josta näkyy vessanpönttö
Käytännöllisyys on tärkeintä ja mitä se pöntön katselu nyt haittaa :)
Kommentit (89)
Nykysin paljon kämppiä missä pesuhuoneen ovi keskellä olkkaria , ainaki näkee ja kuulee onko vessa varattu vai ei.
Vierailija wrote:
Nykysin paljon kämppiä missä pesuhuoneen ovi keskellä olkkaria , ainaki näkee ja kuulee onko vessa varattu vai ei.
Se ei ole haitallista mutta on myös kämppiä missä pitää mennä keittiön läpi vessaan.
Sammuttakaa valot kylpyhuoneesta siksi ajaksi, kun istutte lauteilla, tai hommatkaa himmeä yövalon tapainen kylpyhuoneeseen. Ei siellä kylppärissä mikään oikein saunatunnelmaa edistä, oli pönttö, pyykkikori, pesukone tai mikä nyt vaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Pienissäkin asunnoissa pitäisi olla erilliset wc ja kylppäri. Se lisäisi asumismukavuutta huimasti, jos asukkaita enemmän kuin yksi.Voisihan kylppärissäkin olla lisäksi toinen pönttö (kun nykyään pitää mahtua pyörätuolillakin), jota ei ainakaan saunoessa tarttis käyttää. Itse peitän näkyvyyden saunasta pöntölle verholla, joka katon rajaan pingotetussa verhotangossa vain silloin kun saunotaan.
Siellä toisessakin vessassa pitää pystyä pyörähtämään pyörätuolilla. Pienissä asunnoissa se tarkoittaa sitä, että siitä nyrsyolohuoneesta on luovuttava. Asunnoissa tulee olemaan vain keittöseinä, tilaa ruokapöydälle ja nukkumakoppeja. Niin että ihan tällaistako haluat? Onko tuossa asumismukavuutta?
Keittiö"seinä" tarkoittaa että se huone on keittiö.
Vierailija wrote:
Vain Suomessa voidaan edes sunnitella niin typerästi että vessa on pesuhuoneessa.
En nyt ihan näinkään sanoisi oman kokemukseni perusteella. Kaikkialla missä olen käynyt (Keski- ja Etelä-Euroopa, Brittein saaret, Venäjä ja USA) on ollut pönttö kylppärissä - niin yksityisissä kodeissa kuin hotelleissa.
Tosiaan löylyhuoneesta voi pöntön lisäksi näkyä pesukone. Siinä sitten meditoidaan kodin arkitekniikka näkökentässä.
Vierailija wrote:
Tosiaan löylyhuoneesta voi pöntön lisäksi näkyä pesukone. Siinä sitten meditoidaan kodin arkitekniikka näkökentässä.
Ootsä käynyt mun luona kylässä? :D
Mulla on tosin lauteet niin, että se lasiovi jää vasemmalle puolelle ja pesukoneen ja suihkun ja verhon näkee vasta kun menee ovesta. Vessa on oman ovensa takana. Suoraan eteen katsoen ei näy kuin kiuas, tukikehikko ja paneliseinät. Ja lämpömittari.
Lauteet alkaa olla tosin vähän vanhat, pitäis varmaan uusia vielä ennen talvea.
-winner-
Minkälaista estetiikkaa on se, kun saunan ja kylpyhuoneen välinen seinä on kokonaan lasia? Kylpyhuoneen puolelle on suihkut pantu jännästi ja lasiseinä suihkun ja kylpyhuoneen oven väliin siten, että jos aikoo pytylle ja käsienpesulle, niin pitää lasiseinämää sulkea (ei mahdu ku ottaa suihkuun kiinni), tai jotenkin pujotella siihen pytylle. Suihkuja käytettäessä pytty ja allas kastuvat kauttaaltaan. Eikä se asunto maksa kuin vähän vajaa puoli miljoonaa euroa.
Vain Suomessa voidaan edes sunnitella niin typerästi että vessa on pesuhuoneessa.