”Lapsi kuormittuu helposti muiden ihmisten keskellä. Hänellä on aistiyliherkkyys jokaisessa aistissa.”
Kommentit (7)
Mitä äiti on tehnyt odotusaikana? Vetänyt viinaa ja huumehia?
Vierailija wrote:
Sanoo kys henkilö:
Ranta on kiitollinen siitä, että pystyy tekemään töitä. Täysipäiväinen työ ei kuitenkaan olisi hänelle tällä hetkellä mahdollinen.
”Minulla on yliliikkuvat nivelet, joten jänteeni tulehtuvat helposti. Jo viiden työtunnin jälkeen minua sattuu.”
miksi nämä kasautuvat aina näille moniongelmaisille???
Tulehdus ei ole seurausta yliliikkuvuudesta, johtuu muusta.
Kys henkilö saa 1600 e nettona ja maksaa asumisesta 200 e kk!!
sanoisin että lähes varakas.
Vierailija wrote:
Sanoo kys henkilö:
Ranta on kiitollinen siitä, että pystyy tekemään töitä. Täysipäiväinen työ ei kuitenkaan olisi hänelle tällä hetkellä mahdollinen.
”Minulla on yliliikkuvat nivelet, joten jänteeni tulehtuvat helposti. Jo viiden työtunnin jälkeen minua sattuu.”
Minusta kasautuminen on loogista. Esim. aistiyliherkkyys: siihen vaikuttaa stressitila. Ja kun elimistö on stressissä muista sairauksista, niin aistiyliherkkyydetkin nostavat päätään. Huomaahan sen itsekin ihan normaaleilla aisteilla varustettuna: väsyneenä tai sairaana ei todellakaan halua mihinkään jouluruuhkaan ostoksille. Mutta virkeänä ja terveenä senkin sietää. Silti se väsyttää kun sieltä pääse pois. Noilla aistiyliherkillä keho reagoi koko ajan samalla tavalla kun meillä siellä jouluostoksilla.
Olin/olen tuollainen lapsi joka ylikuormittuu ihan hirveästi muiden läsnäolosta. Tulen ydinperheestä, jossa 2 muuta sisarusta.
En vieläkään näin 40kymppisenä ole muuttunut. Kuormitun ihan jumalattomasti muiden ihmisten seurasta, kovista äänistä, voimakkaista hajuista, kirkkaista valoista. Olen yrittänyt kaikkeni, että pääsisin tästä eroon, mutta miten tahansa paljon vietän aikaa ihmisten keskellä, en ole koskaan kyennyt siihen tottumaan. Jo 4 tuntia ihmisten keskellä johtaa ihan järkyttävään uupumukseen ja väsymykseen, jossa nukahtelen pitkin iltaa.
Meidän kaltaisia ihmisiä on, eikä tuollaisia lapsia oikeasti pidä pakottaa keskelle äänekästä lapsilaumaa.
Sanoo kys henkilö: