Mies vaatii syömään illallista hänen kanssaan iltamyöhään
Usein vielä viivyttelee töiden takia kun ruoka on jo valmis. Esim. tänään ruoka valmis klo 20, miehen piti tehdä vielä "yksi työjuttu" ja kesti kauan. Mulla oli nälkä jo klo 18 aikaan. Jos syön itse aiemmin, suuttuu.
Kommentit (36)
Mistä te oikein löydätte näitä helmiä riesaksenne? Vakka kantensa valitsee?
Tuskin sun miehesi on duunissa enään tuohon aikaan. Normiduunarien kohdalla työaika loppuu normisti klo 17, eli missä se jätkä luuhaa, onko mahdollisesti jokin "hoito" muualla? Teet vain sapuskat itsellesi ja ilmoitat äijälle, että tehkööt omat ruokansa, jos on nälkä. Mikäli tulee itkupotkuraivarit, niin parasta vaan nostaa kytkintä.
No voi ny. Mies ihan suuttuu, jos et odota?!
En kattelis. Teen ruuan silloin kun itselle sopii, syön itse silloin kuin itselle sopii.
Jos ei miehelle kelpaisi, en kokkaisi kuin itselleni. Jos ei sittenkään kelpaisi, siirtyisi mies ulkoruokintaan lapikkaan avustamana.
Onneksi oma siippani ei valita, vaan muistaa aina kiitellä hyvästä ruuasta.
Leikitään nyt mukana että aloitus on totta ja vastataan että miehelle voi ilmoittaa että hän voi jatkossa tehdä itse oman ruokansa ihan siihen aikaan kuin itse haluaa, sinä syöt klo X.
Ompahan ihme mies sillä ei meillä ole koskaan suututtu eri ruoka rytmeistä. 😂 Jääkaapista lämmitetään ruokaa jos ei ole juuri sillä hetkellä maistunut tai ollut paikalla kun ruoka on valmistunut.
Moni ruoka ei olekkaan sillä hetkellä heti parhaimmillaan kun se valmistuu vaan vasta päivän pari makuunnuttua jääkaapissa.
Bolognese kastikkeet, keitot ja kaali tai peruna laatikot vain paranee päivän tai parin kuluttua.
Vierailija wrote:
Keskustelkaa asioista perusteluiden kanssa. Miksi mies haluaa syödä niin myöhään. Miksi sinä haluat syödä aikaisemmin. Voitteko kompromissina syödä seitsemältä. Tai syöt aikaisemmin mutta syöt iltapalan miehen seurassa kun tämä syö illallisen.
„Palojen“ syönti on turhaa ja lihottavaa eli niitä ei tarvita.
Vierailija wrote:
Exä teki sitä, että meillä syötiin ruoka-aikoina ja muuna ainakan ei saanut syödä mitään. Joten kun tulin iltavuorosta klo 21 jälkeen kotiin niin mitään ruokaa ei enää saanut syödä. Minä en myöskään saanut tehdä lainkaan ruokaa. Näin jälkeenpäin ei edes tajua miten annoin jonkun työttömän paskamahan sanoa minulle koska minä, joka kaikki maksan taloudessa, syön
Juuri näin. Jälkeenpäin on vaikea tajuta miksi on alistunut älyttömyyksiin. Se tapahtuu niin vähitellen, ettei edes tajua olevansa väkivallan kohteena.
Kuulostaa samalta kun yhdessä tutussa perheessä. Kun mies menee nukkumaan, hän sammuttaa telkkarin ja valot ja kaikkien on mentävä nukkumaan, halusi tai ei. Aiemmin toki on saanut mennä nukkumaan myös, mutta myöhempään ei ole asiaa valvoa.
Muistuupa tästä mieleeni, kun ootin puolisoa kotiin töistä. Olin laittanu pihvit uuniin ja ruoka oli lähes valmista, niin tämä ilmoitti, että jääkin ylitöihin. Siinä sitte oottelin ja välillä sammutin uunin ja pidin pihvit lämpimänä, mut kuinka kävikään. Hän tuli 10 tuntia sen jälkeen. Epämääräisiä selityksiä kerta toisensa jälkeen. On nykyisin ex...
Hahhah. En usko että olen yhdessäkään parisuhteessani syönyt aina samaan aikaan puolisoni kanssa, eikä kukaan ole sitä vaatinutkaan. Jos olisi, olisin itse nauranut vaan. Syön silloin kun ehdin ja/tai on nälkä. Lisäksi olen tehnyt vuorotöitä viimeiset 15 vuotta. Nykyisen mieheni kanssa meillä ei ole edes ruokapöytää, menisi ihan hukkaan.
En ymmärrä miksi pitäisi syödä samaan aikaan? Käyttekö suihkussakin yhtä aikaa? Vessassa? Lenkillä? Kaupassa? Kahvilla?
Naurettavaa alistumista. Jätä se ukko tai kasvata itsellesi pari ja sano vastaan.
Vierailija wrote:
Tuskin sun miehesi on duunissa enään tuohon aikaan. Normiduunarien kohdalla työaika loppuu normisti klo 17, eli missä se jätkä luuhaa, onko mahdollisesti jokin "hoito" muualla? Teet vain sapuskat itsellesi ja ilmoitat äijälle, että tehkööt omat ruokansa, jos on nälkä. Mikäli tulee itkupotkuraivarit, niin parasta vaan nostaa kytkintä.
Olen just sellanen normiduunari, työaikani loppuu klo. 03-06-välillä. Mieheni on myös samanmoinen duunari ja pääsee yleensä töistä noin klo.21-22. Ihan näin ohiksena.
Vierailija wrote:
Muistuupa tästä mieleeni, kun ootin puolisoa kotiin töistä. Olin laittanu pihvit uuniin ja ruoka oli lähes valmista, niin tämä ilmoitti, että jääkin ylitöihin. Siinä sitte oottelin ja välillä sammutin uunin ja pidin pihvit lämpimänä, mut kuinka kävikään. Hän tuli 10 tuntia sen jälkeen. Epämääräisiä selityksiä kerta toisensa jälkeen. On nykyisin ex...
Miksi ihmeessä odottelit ja pidit ruokaa lämpimänä. Ääliö.
Yksin söin klo 18. Join pullon viiniä ja silti ehtii pätkäpaaston ikkunassa.
"Mies vaatii", anna miehen vaatia, syököön itse missä huvittaa ja mihin kellonaikaan huvittaa, se EI OLE sinun tehtäväsi odotella häntä ruokien kanssa. Muista nyt tämä tästä päivästä lukien!