Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en tunne yhtään opiskelijaa, joka ei jo olisi töissä

Vierailija
13.10.2023 |

Kaikki mun tuntemat opiskelijat ovat jo nyt töissä, kun rahat eivät muuten riitä (elämiseen, ei tekoripsiin). Mietin vaan, että missä todellisuudessa nämä päättäjät elävät? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja minulta alettiin myös periä opintolainaa takaisin jo tuossa loppuvaiheessa koska "muuten lähtee iso pyörä pyörimään". 

nro 20

Vierailija
22/28 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisin trolli? Onko niin outoa vanhempien antama tuki opiskelevalle lapselleen? Hän saa keskittyä pääasiana eli opiskeluunsa ilman stressiä siitä mistä ja miten saisi muutakin kuin ylähuulta leipänsä päälle, itse en koskaan saanut mitään tukea kotoa ja päätin jo silloin etten omiani samalla tavalla kohtele. Ei edes puhuta erityisen suurista summista, päinvastoin, ennemmin kyse on siitä, ettei hän ole sellainen "perus"nuori jolla menee rahaa vaikkapa niissä baareissa käymiseen yms.

Ja asunto tosiaan on yliopiston kautta ja kaksio, ei ollut yksiöitä vapaana ja sitä tarjosivat hänelle.

-14-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kakkaa että opiskelijoiden pitää tehdä töitä. Sitä roskaa ehtii tehdä kyllä myöhemminkin. Ei ihme että mt-ongelmia on lähes kaikilla.

Vierailija
24/28 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on todella vääriä käsityksiä opiskelijoiden tuista. Ne ovat ennestään jo niin pienet, ettei niillä elä ilman lainaa. 

Opiskelijoiden opintoja hidastaa eniten työnteko lukukausien aikana. Miksi ihmeessä sitä pitäisi lisätä, jos tavoitteena on vähentää opintojen keskeytyksiä ja vauhdittaa valmistumista?

Vierailija
25/28 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi olisin trolli? Onko niin outoa vanhempien antama tuki opiskelevalle lapselleen? Hän saa keskittyä pääasiana eli opiskeluunsa ilman stressiä siitä mistä ja miten saisi muutakin kuin ylähuulta leipänsä päälle, itse en koskaan saanut mitään tukea kotoa ja päätin jo silloin etten omiani samalla tavalla kohtele. Ei edes puhuta erityisen suurista summista, päinvastoin, ennemmin kyse on siitä, ettei hän ole sellainen "perus"nuori jolla menee rahaa vaikkapa niissä baareissa käymiseen yms.

Ja asunto tosiaan on yliopiston kautta ja kaksio, ei ollut yksiöitä vapaana ja sitä tarjosivat hänelle.

-14-

Tarkoitettiin varmaan sitä, että opiskelijat joutuvat tekemään nykyään paljon töitä tai ottamaan lainaa, jos ei pappa betalar. Sinun poikasi ei ole siis mitenkään erityisen ansioitunut rahankäyttäjä tai poikkeuksellinen opiskelija vaan hyvässä asemassa verrattuna muihin. Kaikki opiskelijat tai ”perus nuoret” ei ravaa baareissa yms, ei todellakaan. Nykynuoret käyttää päihteitä paljon vähemmän kuin aiemmat sukupolvet. 

Vierailija
26/28 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hesarin keskustelupalstalla joku ehdotti, että perheellisenkin opiskelijan pitää muuttaa soluasuntoon, eikä vinkua turhia. Ihanat arvot meillä tällä hetkellä. Milloin Suomesta tuli kehitysmaa, kun vielä muutama vuosia sitten oltiin maailman huipulla?

Silloin kun tajuttiin ettei rahaa riitä jaettavaksi päättömästi mihin tahansa. En tarkoita tällä opintotukea.

Vierailija
27/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en voi kommentoida tähän ketjuun?

Olen 3x yrittänyt vastata minulle kirjoitettiin kommenttiin, mutta joka kerta tulee ilmoitus "asiattomasta viestistä" ja siitä kuinka se menee moderoitavaksi?!!

WTF????

Vierailija
28/28 |
15.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, 27 sai ihmettelynsä läpi. Mutta miksi sitten vastaukseni jota toiselle kirjoittajalle naputan, ei mene läpi???