Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivousyrittäjän kuukausiansio

Vierailija
13.10.2023 |

Onko kannattavaa perustaa oma kotisiivouksiin keskittyvä yritys? 

Kertokaa hyvät ja huonot puolet, ja kiinnostaa työtuntimääränne, sekä kuinka paljon jää käteen yrittäjänä. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vuokralaisella oli sellainen ja tienasi bruttona yli 4000 euroa kuussa. En tosin tiedä työtuntimääriä.

Vierailija
2/7 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivooja tienaa helposti 1,5-2 kertaa sen mitä akateemiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Yel ja vastuuvakuutukset haukkaa niin ison palan, verotuksesta nyt puhumattakaan. Harkitse jotain muuta.

Vierailija
4/7 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein itse kotisiivouksia ja kotihoitopalveluja yritykseni kautta noin 10 vuotta ennen kuin jäin eläkkeelle. Alkuaika oli työlästä, kun piti myydä ja rakentaa asiakaskuntaa. Loppuajasta meni jo aika omalla painollaan, kun oli hyvä maine ja vakiintunut sopimusasiakaskunta. Suosituin palveluni oli siivota asunto priimakuntoon ja leipoa tai laittaa ruoka valmiiksi, kun asiakas tuli kotiin.

Viimeiset muutamat vuoden minulla oli yksi luottotyöntekijä, jolle möin koko liiketoiminnan jäädessäni eläkkeelle. Oleellista oli, että tein itse paljon siivoustyötä ja että myös työntekijällä oli aina täysi kalenteri. Lisäksi halusin pitää homman pienenä ja helposti hallittavana sekä kiinteät kulut minimissä (ei omia toimitiloja jne.). Työstä ja kohteesta riippuen laskutin 40-50 €/h. Itselleni maksoin viimeiset vuodet palkkaa 5000-7000 €/kk ja työntekijälle n. 3000 + kilometrikorvaukset. Töitä saa kyllä tehdä paljon, mutta siihen tottuu.

Vierailija
5/7 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä rikastumaan pääse. Aluksi ongelma on löytää maksavat asiakkaat ja saada heidät tilaamaan palvelu uudelleen. Kun asiakkaita alkoi tulla, ongelma oli että kaikki halusivat esim. Joulusiivouksen samaan aikaan. Ajoittain työpäivät venähtivät todella pitkiksi. Joskus oli hyvinkin hiljaista. Silti alvit, YEL ja verot piti maksa ajallaan. Työtunnit vaihtelivat, toki itse pystyi jonkinverran päättämään milloin työn teki. Aika usein oli 12-14 tunnin päiviä kun oli kiireaika. Käteen jäi hyvänä aikana 2000-3000 euroa kuussa, kun kaikki muut kulut oli vähennetty (silloin tosiaan 12-14 tunnin työpäivät). Käteenjäävään summaan vaikuttaa paljonko laskuttaa, mutta myös se että jos laskuttaa paljon töitä on vähemmän tai ei lainkaan. Kilpailijoiden laskutus vaikuttaa myös.

Vierailija
6/7 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein itse kotisiivouksia ja kotihoitopalveluja yritykseni kautta noin 10 vuotta ennen kuin jäin eläkkeelle. Alkuaika oli työlästä, kun piti myydä ja rakentaa asiakaskuntaa. Loppuajasta meni jo aika omalla painollaan, kun oli hyvä maine ja vakiintunut sopimusasiakaskunta. Suosituin palveluni oli siivota asunto priimakuntoon ja leipoa tai laittaa ruoka valmiiksi, kun asiakas tuli kotiin.

Viimeiset muutamat vuoden minulla oli yksi luottotyöntekijä, jolle möin koko liiketoiminnan jäädessäni eläkkeelle. Oleellista oli, että tein itse paljon siivoustyötä ja että myös työntekijällä oli aina täysi kalenteri. Lisäksi halusin pitää homman pienenä ja helposti hallittavana sekä kiinteät kulut minimissä (ei omia toimitiloja jne.). Työstä ja kohteesta riippuen laskutin 40-50 €/h. Itselleni maksoin viimeiset vuodet palkkaa 5000-7000 €/kk ja työntekijälle n. 3000 + kilometrikorvaukset. Töitä saa kyllä tehdä paljon, mutta siihen tottuu.

Mistäs löytäisi nykypäivänä maksavia asiakkaita? Kaikki laittaa rahanyörejä kiinni päin ja karsivat palveluista. Ajat on olleet täysin erilaiset silloin kun sinä näitä hommia olet tehnyt.

Vierailija
7/7 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän