Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ole vain ihan tavallinen oma itsesi."

Vierailija
13.10.2023 |

Mitä teillä tulee mieleen tällaisesta neuvosta?

Minun mielestäni tässä neuvossa on ristiriita.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen minä puhuisi rumaa kieltä ja piereskelisi missä sattuu. Jonkinlainen tilannetaju ja itsesensuuri se olla pitää. Ihan vain kohteliasuussyistä muita kohtaan.

Vierailija
22/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olla tavallinen itsensä = olla kuten on tavallisesti = silloin kun ei esitä mitään

Suurimmalle osalle ihmisistä tuo varmaan toimii noin. Mutta ei kaikille.

Kun en esitä mitään, saan moitteita: "Ole kunnolla!" "Älä esitä!" "Käyttäydy normaalisti!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikki me ollaan ihan tavallisia. Näin se vaan on. 

Sellaisessa illuusiossa sinä siis elät?

t. akateeminen autisti

Vierailija
24/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ei yllätä, että suurimmalle osalle ei ole mitään ongelmaa siinä, että on normaali oma itsensä. Jos se omana itsenä oleminen mahtuu normaaliuden rajoihin, tuossahan ei mitään ongelmaa ole.

Mutta on täällä minun lisäkseni joku muukin, jonka omaitseys ei mahdu normaaliuden raameihin. Silloin tuon otsikon neuvon kohdalla tulee miettineeksi, kumpaan pitää nyt enemmän fokusoida, siihen normaaliuteen vai omana itsenä olemiseen. 

AP

Vierailija
25/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ole oma itsesi. Ole sellainen kuin olet, aidosti sekä rehellisesti. Älä häpeä itseäsi.

Normaali on parempi sana kuin tavallinen, mielestäni tavallinen on hieman alentava.

Se antaa hieman sellaisen vaikutelman että olet kuten kaikki muut, samaa massaa kaikki eli tavallisia. Jotakin leimiä, mitäänsanomatonta. Kuitenkaan en halua antaa vaikutelmaa siitä että kukaan olisi mitäänsanomaton, että ei vedetä herneitä sieraimiin!

Vierailija
26/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Hankalaa, jos ei ole tavallinen.

Tässä se "tavallinen" viittaa siihen millainen se ihminen on tavallisesti, siis silloin kun ei yritä esittää mitään. Ei siis siihen että ihminen olisi jotenkin tavallinen.

Jotkut taas haluaa että kaikki olisivat latteita taviksia vailla elämäniloa. Tiedätte itse oletteko aitoja vai esitättekö.

Vierailija
27/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan se ihan mahtavaa kun saisi olla oma itsensä, koska haluaisin esitellä pehmoleluni ja esitellä myös kylpytakkini vyön jossa yksi kohta on erityisen pehmeä ja koen sen rauhoittavana. Voin myös kertoa tarinan lempi haarukastani ja lusikastani ja sen miksi niiden ominaisuudet on paremmat kuin muiden. Voin myös näyttää inhokki haarukan ja kertoa miksi se on käyttökelvoton. Sinä saat käyttää sitä jos kykenet.

Vierailija
28/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten niin ristiriita? Ekanakin me kaikki olemme ihan tavallisia. Olemme jokainen yksilöitä, mutta emme sen ihmeellisimpiä tai parempia kuin muutkaan. Ole tavallinen oma itsesi tarkoittaa myös sitä, että ole se mikä yleensäkin olet äläkä esitä muuta. 

Kyllä oma itsensä pitää myös saada olla eli joitakin kadehditaan eikä pidetä elämänmakuisesta ihmisestä, koen itse olevani persoonallinen ja siksi en miellä itseäni tavalliseksi vaikka olen toki tavallinen ja normaali ihminen. Ei saisi sanoa että kukaan ei ole parempi toista jossakin sillä se ei ole rehellistä. Jotkut ovat parempia joissakin asioissa ja se pitää saada sanoa. Jokaista tulisi ohjeistaa sen mukaan millainen ihminen on kyseessä, latistaa ei saa ketään mutta ymmärrän jos on ylimielisyyttä, itserakkautta jne.

Vierailija
29/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin työpaikalla kannattaa vähän pitää työroolia. En olisi varmaan kovin pidetty työkaveri tai arvostettu asiantuntija, jos olisin aina hiljaa ja jäkittäisin omassa kuutiossani, mikä olisi minulle luontevinta.

Vierailija
30/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa sitä että neuvojan mielestä - perustuen joko havantoihin neuvottavasta, tai neuvojan omaan maailmankuvaan - on riski, että neuvottava yrittää esittää teennäisesti jotain (fiksua, rempseää, erikoista, hauskaa) ja on sitä mieltä että ei kannata, koska pieleen menee kuitenkin.

kauniimmin tulkittuna yritetään rauhoitella toista, ettei tarvitse jännittää ja kuvitella että pitäisi olla jotain hienompaa kuin on. 

Tilannetaju ja toisten ihmisten huomioiminen on aina ok. 

Vierailija
31/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh jos minä en halua johonkin työpaikkaan, tai jos työpaikka on jossain hevonkuusessa ja haluan vähän testata, kuinka tosissaan he olisivat sitoutumassa juuri minuun, niin kerron lukuisten "hyvien puolteni" ohessa olevani rauhallinen introvertti. Koska se olen minä. On raskasta esittää muuta.

*heinäsirkkojen sirinää tähän*

Vierailija
32/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen oma itseni, osa ihmisistä tykkää minusta, osa ei.

Jos esitän jotain mitä en ole, osa tykkää siitä esityksestä, osa ei.

Jälkimmäisessä tapauksessa kukaan ei kuitenkaan tykkää minusta, sillä he eivät edes näe minua, he näkevät vain sen esityksen, eivät minua.

Vierailija
33/33 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olisihan se ihan mahtavaa kun saisi olla oma itsensä, koska haluaisin esitellä pehmoleluni ja esitellä myös kylpytakkini vyön jossa yksi kohta on erityisen pehmeä ja koen sen rauhoittavana. Voin myös kertoa tarinan lempi haarukastani ja lusikastani ja sen miksi niiden ominaisuudet on paremmat kuin muiden. Voin myös näyttää inhokki haarukan ja kertoa miksi se on käyttökelvoton. Sinä saat käyttää sitä jos kykenet.

Minä taas mielelläni kertoisin suosikkipelistäni ja siitä minkälaisia asuja olen ostanut pelihahmolleni. Jonain päivinä en edes tervehtisi yhtään työkaveriani enkä puhuisi heille sanaakaan. En myöskään kyselisi koskaan kenenkään ihmissuhdekuulumisia vaan poistuisin paikalta heti, kun joku alkaisi puhua lapsistaan. Kieltäisin kalaruokien lämmittämisen taukohuoneessa ja alkaisin neuvoa ihmisiä pesemään kätensä kunnolla.

Tässä alkuun omaa tavallisuuttani, jota yllättäen en voi toteuttaa työpaikallani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme