Kenkien hinnat on karanneet käsistä!
Kävin eilen keskustassa kiertelemässä ja katselemassa vähän sillä silmällä että olisin uudet syksykengät ostanut itselleni. Missään halpiskengissä en oo kulkenut ennenkään, mutta yleensä satasella päässyt. Nyt kaikki potentiaaliset mallit mitä katselin olivat hintahaarukassa 149-179€ suunnilleen. Kyseessä nahasta valmistetut nilkkurit, kaikissa ei edes vedenpitävää ominaisuutta. Skechersit ihan älyttömän hintaisia kans nykypäivänä, perus nilkkuri 149€.
Kommentit (21)
Mä ostin viime keväänä jo tulevalle talvelle alesta hyvät kengät. Oliko normaalihinta jotain 90e. Maksoin n. 40e.
Vierailija wrote:
Syksykengät, eli syyskengät.
Syssykenkät-
PÄS
Vierailija wrote:
Kivijalkakaupoissa onkin ihan kauheat hinnat, siksi olen siirtynyt tilaamaan verkosta. Etenkin zalando loungessa tosi hyviä tarjouksia. Juuri tilasin miehelle nahkanilkkurit talveen 57 eurolla. Postikulut 8€ tuli päälle mutta silti iso säästö!
Mahtaako kokeilematta ostetut kengät olla miten hyvät jalassa?
Olen huomannut saman.
Kuvaavaa on, että kun löysin poistomyynnistä todella edullisesti kengät (ei mitään laatumerkkiä edes), niin kassa ei meinannut uskoa hintalappua. :D "Ei tää nyt NÄIN halpa voi olla...eihän?", haki sitten toisen myyjän siihen ja totesivat lopulta, että kyllä se on ihan oikea hinta kenkäparille järjestelmänkin mukaan.
En muista tämmöistä ennen tapahtuneen, vaikka kuinka halvalla olisin jotain vaatetta tms. ostanut.
Vierailija wrote:
Kivijalkakaupoissa onkin ihan kauheat hinnat, siksi olen siirtynyt tilaamaan verkosta. Etenkin zalando loungessa tosi hyviä tarjouksia. Juuri tilasin miehelle nahkanilkkurit talveen 57 eurolla. Postikulut 8€ tuli päälle mutta silti iso säästö!
Monilla on kyllä sellainen jalka, että ei voi tilata kenkiä sokkona. Niitä täytyy sovittaa ja kaupassa voi jutua kokeilemaan erilaisia malleja ennen kuin löytyy omaan jalkaan sopiva. Taloudellisista syistä on viime vuosina tullut ostettua halvempia lenkkareita ja talveksi halpakaupan popot.
Ihan hyvin voi netistäkin tilata sopivat kengät kun tuntee oman jalkansa ja osaa ottaa mitat. Eikä se paketin palautus niin iso urakka ole etteikö vahinko-ostoksen sattuessa voisi palauttaa. Kengät saa netistä puolet halvemmalla kuitenkin, joten miksi pitäisi maksaa hulluna liikaa?
Löysin taannoin Kärkkäiseltä luotto-Ecconi 50€ hintaan. Toki kyseessä oli viimeinen pari ja kävi tuuri että koko sattui olemaan oikea. Normaalisti nuo maksaa 139€. Että voi ne marketitkin yllättää.
Kenkien hinnat on karanneet jaloista kuuluu sanoa, hanskojen hinnat on karanneet käsistä.
Olen huomannut saman. Useita kymppejä nousseet hinnat pienessä ajassa. Onneksi vanhat kengät vielä palvelee. Kengissä todellakin kannattaa ostaa hyvät ja kestävät kerralla jotka kestävät ainakin sen 5 vuotta jatkuvaa käyttöä.
Asun Kuopiossa ja täällä on todella surkea tarjonta kengistä. Kaikki keskittynyt oikeastaan marketteihin, joissa on sekaisin kaupan omaa halpismerkkiä ja kunnon merkkejä. Ostan vain silloin kun on joku kaupan alekampanja esim nyt mammuttimarkkinat menossa, säästyy iso summa.
Kiina on konkurssissa, siksi hinnat nousee kaikessa ja loppua ei näy. Älkää uskoko mitä media teille tyrkkää.
Kyllä ne kenkien hinnat on karannut jaloista.
Pistin saman merkille. Olin ostamassa perussaapikkaita / nilkkureita ja ihan tavalliset merkit kuten tenpoints kustansi liikkeessä yli 200 euroa. Huh. Sattumalta löytyi onneksi edellisvuoden mallin kenkäpari edellisvuoden hinnalla (100€) ja tuosta tuli vielä 50 % alennus.
Jätin kesällä lenkkarit ostamatta, yleensä ostan joka vuosi uudet ja vanhat jää rinnalle, kahdet vanhat käytetään nyt loppuun kun vielä ehjät.
Juuri tongin syyskenkiä ja totesin että ei tarvitse niitäkään. Todennäköisesti en tarvitse myöskään talvikenkiä.
Säästyy siis hyvinkin 400€, sillä sitten ostaa laatua ihan kivijalkakaupasta kun taas tarvitsee. Kenkiä en osta ikinä verkosta, ei vaan tule koskaan sopivaa...
Onko juoksukengät talvella halvempia?
Vierailija wrote:
Jätin kesällä lenkkarit ostamatta, yleensä ostan joka vuosi uudet ja vanhat jää rinnalle, kahdet vanhat käytetään nyt loppuun kun vielä ehjät.
Juuri tongin syyskenkiä ja totesin että ei tarvitse niitäkään. Todennäköisesti en tarvitse myöskään talvikenkiä.
Säästyy siis hyvinkin 400€, sillä sitten ostaa laatua ihan kivijalkakaupasta kun taas tarvitsee. Kenkiä en osta ikinä verkosta, ei vaan tule koskaan sopivaa...
Minun on pakko ostaa uudet, kun vanhat vaan hajoaa jalkoihin vuoden käytön jälkeen. Kävelen siis tosi paljon päivittäin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minun on pakko ostaa uudet, kun vanhat vaan hajoaa jalkoihin vuoden käytön jälkeen. Kävelen siis tosi paljon päivittäin.
Sama mullaki yleensä on, joka vuosi uudet ja ostan aina samanmerkkiset laadukkaat lenkkarit ja vanhat jää varalle, pihahommiin ja johonkin kurassa rymyämiseen. Jostain syystä nyt vaan on kestänyt paremmin. Ehkä vuosi on ollut erilainen, talvi pitempi (täällä ei pärjää kesälenkkareilla talvella) tai enemmän vaelluskenkä ja kumpparireissuja. Tiedä häntä, mutta kiva kun hankinta siirtyy vuodella :)
Vierailija wrote:
Onko juoksukengät talvella halvempia?
Kyllä sesongin loput yleensä myydään halvemmalla pois, mutta itsekin katsoin juoksulenkkareita ensi kesäksi niin ne oli jo viety varastoon talvikenkien tieltä pois.