Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noro-virus vauvalla, onko muita?

28.12.2006 |

Meillä on nyt koko perhe sairastanut tuon ikävän Noro-viruksen aiheuttaman vatsataudin. Ei siinä mitään, mutta vauva 8kk on nyt ripuloinut yli viikon! Lääkäri ei asiasta ollut huolestunut, mutta onko kenenkään muun vauva saanut tätä ikävää tautia ja jos, niin kauanko kesti parantua? Millä ruoka-aineilla kakkaa saisi kiinteämmäksi (vauva syö siis onneksi kuitenkin)? Banaani ei uppoa..

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta uppoisiko mustikka? entä oletko käyttänyt maitohappobakteerivalmisteita esim. Rela-tippoja tai Gefilusta? Ne rauhoittavat yleensä vatsaa rajun ripulin tai antibioottikuurin jälkeen.

Vierailija
2/5 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös siis 8-kuinen. Meillä uloste ei ollut ihan ripulia, muta erittäin runsasta ja löysää vielä päiväkausia taudin jälkeen. Lääkäri suositteli maitohappobakteereita, itse annoin Rela-tippoja, niitä kun jääkapissa oli. Maitohappobakteereilla rauhoittui pojan kakkarumba parissa päivässä, suosittelen kokeilemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä 8-kuinen vauva. Alkoi todella rajulla oksentelulla kuudelta aamulla sängyssä. Ripulia ei ollut ollenkaan. Meillä vauva alkoi juoda ja syödä ja pysyi myös sisällä jo puolen päivän aikaan. Väsynyt oli koko päivän. Onneksi pääsi noin helpolla, koska miehen kanssa sairastuttiin tämän jälkeen ja oli erittäin rankka, joskin nopea tauti.

Vierailija
4/5 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko perhe sairasti vuorotellen, myös 6kk vauva. Kurja tauti! Vauva pääsi kuitenkin vähimmällä, minä koin elämäni pahimman vatsataudin! Tyttö siis oksensi yhden yön ja aamun ja löysää kakkaa tulee edelleen, n. 3 päivän jälkeenkin.

Rela-tipat menee meilläkin. Olen myös laittanut Gefilus-kapselista sitä jauhetta maidon joukkoon silloin tällöin.

On se kurja tauti ja niin pirun tarttuva! Vaikka kuinka desinfioi, vaihtaa lakanaa ja tyynyä, pesee käsiä ja käyttää käsidesiä, saa sen silti. Nyt on äitini ja mieheni isä myös taudin kourissa (oltiin joulun jälkeen kylässä).

sitruska ja muksut 0706/ 0504

Vierailija
5/5 |
29.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauoittavaa kuulla, ettei meidän perhe ole ainoa, jotka on tosta viruksesta joutuneet kärsimään. Ja siis ennen kaikkea muidenkin vauvat ovat siitä selvinneet ilman sairaalatiputusta! Tauti tosin on niin kurja, ettei sitä tietenkään kenellekään toivoisi. Myös meillä koko joulunviettoporukka mummoineen ja vaareineen sairastui joulun jälkeen. Yäk, kurjaa!

Meilläkin tilanne ilmeisesti (ja toivottavasti) alkaa rauhoittumaan. Kakkaa tuli eilen vain kerran ja nyt jännityksellä odottelen seuraavaa " satsia" . Rela-tippoja olen antanut jo yli viikon ja Osmosaliakin yritin juottaa pahinpaan ripuloimisaikaan. Lääkäri sanoi myös, että maito ja mahdollisesti soseetkin kannattaa antaa kylmänä. Olen välillä juottanut myös ihan tavallista Valion mustikkakeittoa, ja se tuntuu maistuvan ja varmaan on auttanutkin.

Kai se elämä voittaa täälläkin! :)