Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älylaitteella maksajat - Millä sovelluksella maksatte ostoksenne kaupoissa?

Vierailija
12.10.2023 |

Mobilepay lakkaa toimimasta K- ja S-kotjun kaupoissa vuoden vaihtuessa. Vaihdatteko takaisin korttiin tai käteiseen vai onko teillä jo jokin muu mitä käytätte?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voi prkl että noi luurin käyttäjät ärsyttää. Kestää ja kestää ja pahimmassa tapauksessa odotellaan että siirtää rahaa joltain tililtä ja taas odotellaan. Pitäis olla pikakassoja joilla voi maksaa vain rahalla.

Mikä siinä kestää? Minulla on luuri kädessä, myyjä sanoo summan, kasvotunnistin on jo avannut sovelluksen ja laitan puhelimeni maksupäätteen lähelle. Ihan taatusti nopeampi kuin kolikkojen laskeminen, kun summan saa tietää. Tai vaikka maksaisi setelillä, josta joutuu odottamaan, että kassa laskee vaihtorahat.

Maksupääte valittaa aika usein yli 50 euron ostoksissa, kun puhelinta pitäisi viedä oikeaan aikaan kauemmas ja sen jälkeen takaisin. Ei siinä kyllä kovin montaa sekuntia kulu, mutta osaa olla ärsyttävää. Pienostokset sujuvat nopeasti.

Ilmeisesti suomalainen ongelma, ei minulla valita koskaan.

Vierailija
22/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Voi prkl että noi luurin käyttäjät ärsyttää. Kestää ja kestää ja pahimmassa tapauksessa odotellaan että siirtää rahaa joltain tililtä ja taas odotellaan. Pitäis olla pikakassoja joilla voi maksaa vain rahalla.

Mikä siinä kestää? Minulla on luuri kädessä, myyjä sanoo summan, kasvotunnistin on jo avannut sovelluksen ja laitan puhelimeni maksupäätteen lähelle. Ihan taatusti nopeampi kuin kolikkojen laskeminen, kun summan saa tietää. Tai vaikka maksaisi setelillä, josta joutuu odottamaan, että kassa laskee vaihtorahat.

Maksupääte valittaa aika usein yli 50 euron ostoksissa, kun puhelinta pitäisi viedä oikeaan aikaan kauemmas ja sen jälkeen takaisin. Ei siinä kyllä kovin montaa sekuntia kulu, mutta osaa olla ärsyttävää. Pienostokset sujuvat nopeasti.

<

Ottaahan se aikansa, kun ensin luetaan bonarikortti, sen jälkeen uudelleenlasketaan loppusumma ja sitten päästään vasta itse maksutapahtumaan, joka sekin pitää vielä rekisteröidä erikseen bonarijärjestelmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuoko tuo mobiilimaksu jotain etua pankkorttiin verrattuna?

Korkeintaan sen, että riittää, kun on puhelin mukana, ei tarvi olla sitä pankkikorttiakin (mun tapauksessa lompakkoa).

-1

Ei tarvitse ottaa lompakkoa tai korttia erikseen mukaan, kun käy jossain. Ja jos on älykello, niin voi maksaa sillä, eikä tarvitse kaivaa laukusta tai repusta mitään. Käytännössä lähimaksun hyödyt ilman, että tarvitsee kantaa korttia mukana.

Paljonko se sun kortti oikein painaa?

Vierailija
24/27 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Tuoko tuo mobiilimaksu jotain etua pankkorttiin verrattuna?

Korkeintaan sen, että riittää, kun on puhelin mukana, ei tarvi olla sitä pankkikorttiakin (mun tapauksessa lompakkoa).

-1

Ei tarvitse ottaa lompakkoa tai korttia erikseen mukaan, kun käy jossain. Ja jos on älykello, niin voi maksaa sillä, eikä tarvitse kaivaa laukusta tai repusta mitään. Käytännössä lähimaksun hyödyt ilman, että tarvitsee kantaa korttia mukana.

Paljonko se sun kortti oikein painaa?

Ihan ohiksena, että mulla on useinkin mukana vain puhelin eikä lompakkoa. Jos on tarve ostoksille, saa applepaylla maksettua nätisti. Mulla kulkee puhelimen mukana vain ajokortti, pankkikortit pidän lompakossa. Esim. jos käyn vaikka urheilemassa, en ota lompakkoa mukaan.

Vierailija
25/27 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaupoissa käteistä rahaa :Ostoksiani ostaessa,sama asia lounasravintolat.

Vierailija
26/27 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vaikea sanoa kun en itse käytä mutta joku siinä useimmiten näyttää kestävän. Itse olen lähestulkoon aina nopeampi kortin tai vaikka käteisenkin kanssa.

Pelkkä maksaminen on nopeaa. Mutta kaupan omien kuponkien näyttäminen tai lounasedulla maksaminen voi kestääkin. Puhelimella kuitenkin tapahtuu kaikki.

Vierailija
27/27 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan Applewatchilla ja mummoilla meinaa silmät pudota päästä kun ne ei tajua mitä tein🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi