Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älylaitteella maksajat - Millä sovelluksella maksatte ostoksenne kaupoissa?

Vierailija
12.10.2023 |

Mobilepay lakkaa toimimasta K- ja S-kotjun kaupoissa vuoden vaihtuessa. Vaihdatteko takaisin korttiin tai käteiseen vai onko teillä jo jokin muu mitä käytätte?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt Mobilepayta kaupassa maksamiseen, korkeintaan ApplePayta. Mobilepayta käytän muuhun maksamiseen kyllä. Ja s- ja k-kaupoissa jatkan normaalisti pankkikortin käyttämistä.

Vierailija
2/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Guugle Paytä käytän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pankkikortilla maksan. Isommat joskus luottokortin puolelta. Pikkumaksut kortin lähimaksuna.

Vaikka alan ihminen olenkin, niin en tykkää noista mobiilimaksuista. Ainoastaan jotain hsl lippuja olen ostellut mobiiliapilla.

Vierailija
4/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google Pay/Wallet

Vierailija
5/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoko tuo mobiilimaksu jotain etua pankkorttiin verrattuna?

Vierailija
6/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Korkeintaan sen, että riittää, kun on puhelin mukana, ei tarvi olla sitä pankkikorttiakin (mun tapauksessa lompakkoa).

-1

Vierailija
7/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan kaikki ApplePaylla. Kätevää, kun ei tarvitse kaivella lompakosta kortteja eikä muistella PIN-koodeja(minulla on useampi kortti Applen Walletissa.

Vierailija
8/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pankkikortti konffattu toimimaan lähimaksuna (contactless payment). En siis erikseen avaa mitään appia kassalla, vaan pankin sovellus toimittaa automaattisesti maksun kun vien puhelimen maksupäätteelle samoin kuin tekisin kortin kanssa. Eivätkö kaikki pankit tarjoa muka samaa?

Vierailija
9/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

K- ja S-ryhmässä viimeisen vuoden aikana käyttänyt Mobilepayta koska siinä luetaan bonuskorttien tiedot automaattisesti. Erittäin kätevää.

Aiemmin käytin Google Pay:ta.

Googleen täytynee palata kun Mobilepayn tuki kaupoissa loppuu.

Vierailija
10/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Korkeintaan sen, että riittää, kun on puhelin mukana, ei tarvi olla sitä pankkikorttiakin (mun tapauksessa lompakkoa).

-1

Ei tarvitse ottaa lompakkoa tai korttia erikseen mukaan, kun käy jossain. Ja jos on älykello, niin voi maksaa sillä, eikä tarvitse kaivaa laukusta tai repusta mitään. Käytännössä lähimaksun hyödyt ilman, että tarvitsee kantaa korttia mukana.

Vierailija
11/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mulla on pankkikortti konffattu toimimaan lähimaksuna (contactless payment). En siis erikseen avaa mitään appia kassalla, vaan pankin sovellus toimittaa automaattisesti maksun kun vien puhelimen maksupäätteelle samoin kuin tekisin kortin kanssa. Eivätkö kaikki pankit tarjoa muka samaa?

S-pankki ei ainakaan. Se laahaa perässä näissä asioissa. Taitaa olla ihan vain kuukausia siitä, kun s-pankin korttia ei pystynyt lisäämään edes google payhin.

Vierailija
12/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi prkl että noi luurin käyttäjät ärsyttää. Kestää ja kestää ja pahimmassa tapauksessa odotellaan että siirtää rahaa joltain tililtä ja taas odotellaan. Pitäis olla pikakassoja joilla voi maksaa vain rahalla.

Vierailija
13/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään pystyy lisäämään S-kortin Google Walletiin mutta jos yritän ottaa lisäksi käyttöön S-ryhmän digitaalisen bonuskortin, niin mulla sekoaa sitten Google Walletin toiminta siitä. Eli siinä mielessä ei ainakaan minun puhelimessani toimi vieläkään kunnolla. Toki pelkkään maksuun ilman bonustietoja voi Googlessa nykyisin käyttää S-ryhmänkin korttia.

Vierailija
14/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Voi prkl että noi luurin käyttäjät ärsyttää. Kestää ja kestää ja pahimmassa tapauksessa odotellaan että siirtää rahaa joltain tililtä ja taas odotellaan. Pitäis olla pikakassoja joilla voi maksaa vain rahalla.

Mikä siinä kestää? Minulla on luuri kädessä, myyjä sanoo summan, kasvotunnistin on jo avannut sovelluksen ja laitan puhelimeni maksupäätteen lähelle. Ihan taatusti nopeampi kuin kolikkojen laskeminen, kun summan saa tietää. Tai vaikka maksaisi setelillä, josta joutuu odottamaan, että kassa laskee vaihtorahat.

Vierailija
15/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin Google Paylla. Nyt on iPhone ja käytän korttia.

Vierailija
16/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikä siinä kestää? Minulla on luuri kädessä, myyjä sanoo summan, kasvotunnistin on jo avannut sovelluksen ja laitan puhelimeni maksupäätteen lähelle. Ihan taatusti nopeampi kuin kolikkojen laskeminen, kun summan saa tietää. Tai vaikka maksaisi setelillä, josta joutuu odottamaan, että kassa laskee vaihtorahat.

Vaikea sanoa kun en itse käytä mutta joku siinä useimmiten näyttää kestävän. Itse olen lähestulkoon aina nopeampi kortin tai vaikka käteisenkin kanssa.

Vierailija
17/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmettelen että mikä siinä kestää mutta näyttää vaan kestävän. Ei tietty kaikilla.

Vierailija
18/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Maksupääte valittaa aika usein yli 50 euron ostoksissa, kun puhelinta pitäisi viedä oikeaan aikaan kauemmas ja sen jälkeen takaisin. Ei siinä kyllä kovin montaa sekuntia kulu, mutta osaa olla ärsyttävää. Pienostokset sujuvat nopeasti.

Vierailija
19/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kortilla,puhelimeen en kyllä asenna mitään.

Vierailija
20/27 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ihan kortilla,puhelimeen en kyllä asenna mitään.

Ei tarvitse puhelimeen asentaa, kun kohta saa sirulle ihon alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi