Miksei omenavartaloisille löydy istuvia farkkuja, mutta päärynävartaloisille löytyy?
Curve-mallit on niitä, joissa on tilaa alakropalle, mutta vyötäröltä kapeammat. Miksei löydy toisinpäin? Eikä tarvitse olla edes erityisemmin ylipainoinen.
Kommentit (45)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi tiimalasivartalolle ei löydy farkkuja, vaikka tiimalasivartalo on suorastaan ihanne?
Ihan tasan löytyy - etenkin normaalipainossa! Kapea vyötärö, muodokas alakroppa.
Ei löydy. Leviksen mallistoista lopetettiin tiimalasivartaloille farkkujen myyminen jo 90-l. alkupuolilla. Kaikki naisten farkut ovat siitä lähtien olleet kuin miesten vartaloille. Myös tavallisissa naisten suorissa housuissa sama juttu. Kuin miesten vartaloille tehtyjä.
Vierailija wrote:
Siis mistä näitä curve-housuja löytyy?
Mä olen sekä normaalipainossa, että vähän mahakkaampana sen mallinen, että persaus ja reidet ei mahdu mihinkään housuihin. Jos ottaa niin suuret housut, että ko. osat jotenkin sopee olemaan, vyötärö on hervottoman kokoinen.
Lähes jokaisella vaatemerkillä on joku curve/plus size-mallisto.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miksi tiimalasivartalolle ei löydy farkkuja, vaikka tiimalasivartalo on suorastaan ihanne?
Ihan tasan löytyy - etenkin normaalipainossa! Kapea vyötärö, muodokas alakroppa.
Ei löydy. Leviksen mallistoista lopetettiin tiimalasivartaloille farkkujen myyminen jo 90-l. alkupuolilla. Kaikki naisten farkut ovat siitä lähtien olleet kuin miesten vartaloille. Myös tavallisissa naisten suorissa housuissa sama juttu. Kuin miesten vartaloille tehtyjä.
Älä viitsi. Ei pidä paikkansa.
Aiempaan kommentointiin viitaten; mitä isoja tyttöjä läskit ovat. Kaukana tyttömäisestä sellaiset. Noloa. Eihän petite-mallistojakaan mainosteta pikkutyttöjen mallistona, tai läskien äijien XL-vaatteita isojen poikien housut ja paidat tms. naurettavaa termiä käyttäen.
Leviksen klassikot sopivat ompuille,ja nehän ovat muutenkin farkuista parhaat 🧡
Olen päärynä vartalo ja todella vaikea löytää farkkuja jotka istuvat. Ovat liian kireät takapuolesta ja reidestä( liian pienet) ja vyötäröstä sitten aivan liian isot 2 kokoa ainakin.
Minun mielestä omena vartalon omaavat löytävät helpommin vaatteita. Monesti leveät hartia (ostaa vain vaatteet hartia mitan mukaan ja vatsa suuri, ostaa vatsa ympäryksen mukaan). Tietysti jää sitten takapuoli (kun usein litteä) roikkumaan kangas, mutta ainakin mahtuvat päälle.
Vierailija wrote:
Samaa mieltä! Hyvä että muistutit Leviksistä, saman omppu-vartalo ja uudet farkut ongelman kanssa olen pähkäillyt minäkin.
Vierailija wrote:
Aiempaan kommentointiin viitaten; mitä isoja tyttöjä läskit ovat. Kaukana tyttömäisestä sellaiset. Noloa. Eihän petite-mallistojakaan mainosteta pikkutyttöjen mallistona, tai läskien äijien XL-vaatteita isojen poikien housut ja paidat tms. naurettavaa termiä käyttäen.
Olipas tärkeä kommentti.
Vierailija wrote:
Onko niissä korkea vyötärö?
Vierailija wrote:
Sopii nimenomaan normaalipainoiselle ompulle, jolla kapea lantio. Ylipainoisille ei taida löytyä kokoja - esim. yli 85 cm vy?
Vierailija wrote:
Olen päärynä vartalo ja todella vaikea löytää farkkuja jotka istuvat. Ovat liian kireät takapuolesta ja reidestä( liian pienet) ja vyötäröstä sitten aivan liian isot 2 kokoa ainakin.
Minun mielestä omena vartalon omaavat löytävät helpommin vaatteita. Monesti leveät hartia (ostaa vain vaatteet hartia mitan mukaan ja vatsa suuri, ostaa vatsa ympäryksen mukaan). Tietysti jää sitten takapuoli (kun usein litteä) roikkumaan kangas, mutta ainakin mahtuvat päälle.
Kannattaa ostaa niitä curve-mallin farkkuja, niin kyllä pers mahtuu tai käytä vyötä, niin ainakin mahtuvat päälle.
Miten muka omenavartaloiset löytävät helpommin? Ei farkkujen kuulu pussittaa. Jos on sopivat vyötäröltä, niin pussittavat lantiolta, takapuolesta ja reisistä. Ne taas mitkä istuvat hyvin eivät mene vyötäröltä kiinni.
Vierailija wrote:
Samalla tavalla ne housut mahtuvat sinunkin päällesi, kun otat tarpeeksi ison koon. Vyöt on keksitty.
Mulla on pieni pylly ja iso maha. Olen siis kropaltani melkein kuin mies. Ei siis löydy istuvia farkkuja mistään. Jää paljonkin löysyyttä lantioon.
Minulla on hoikka kroppa, jotain suoran ja tiimalasin väliltä. Ei löydy sopivia housuja. Lantio on leveä, mutta reidet kapeat. Reisiin jää aina kangasta lörpsättämään. Ei näytä kivalta.
Vierailija wrote:
Minulla on hoikka kroppa, jotain suoran ja tiimalasin väliltä. Ei löydy sopivia housuja. Lantio on leveä, mutta reidet kapeat. Reisiin jää aina kangasta lörpsättämään. Ei näytä kivalta.
Ja sanoisin, että suurin osa housuista on tehty edes lievästi päärynänmalliselle alakropalle. Se on varmaan yleisin kropan malli.
Ei tulisi mieleenkään käyttää muita kuin stretch farkkuja tällä vartalotyypilä. Matalavyötäröiset on hyvät.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ja sanoisin, että suurin osa housuista on tehty edes lievästi päärynänmalliselle alakropalle. Se on varmaan yleisin kropan malli.
Kyllä, maailmalla. Suomessa taas oikeasti yleisin taitaa olla se omppu tai ylipainoinen/suora.
Vierailija wrote:
Ei tulisi mieleenkään käyttää muita kuin stretch farkkuja tällä vartalotyypilä. Matalavyötäröiset on hyvät.
Niin, että se maha roikkuu siinä päällä?
Vierailija wrote:
Riippuu millaista farkkumallia haet. Ei kannata mitään slim-malleja tai pillifarkkuja. Ihan suorissa farkuissa saa lörpsöttääkin.
Just tämä! Oletus, että naisilla on aina kapea vyötärö ja massiivinen alakroppa. Etenkin Suomessa taitaa omppu olla yleisempää.