IL: "Talven sähkön hinta-arvio pomppasi rajusti kaasuputkivaurion takia"
Edessä samanlainen kärsimystalvi kuin viime talvenakin, ainakin pörssisähköläisille, sähkölämmittäjille ja sähköautoilijoille.
Talven sähkön hinta-arvio pomppasi rajusti kaasuputkivaurion takia
Kommentit (74)
Haistakoon nyt paska. Jonkun puolikäyttämättömän putken takia ei tapahdu yhtään mitään
Mulla on ollut tuuria: viime talvi 4,9 snt ja ensi talvi 8,3 snt. Joku kk-maksu tullut lisäksi muutaman euroa.
-såhkölämmittäjä-
Ei ole,kun on määräaikainen kiinteähintainen soppari.
Tein halvan 2v sähkösopimuksen jokin aika sitten, siinä on hintavakuutus. Minulla oli edellinen sopimus erittäin halpa myös. Fiksu tekee maltilla kauaskantoisia päätöksiä ja voi ottaa rennosti, ei tarvitse menettää yöuniaan tuijottelemalla pörssisähkön hintoja.
En ikinä ottaisi kallista yli 5c määräaikaista. Pörssisähkö on mulle suurkuluttajalle halvin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ensiyönä sähköautoni latautuu -1c/kWh hinnalla. Sähkön myyjä maksaa siitä että lataan autoani.
😂🤣
1€/100km, ihanan halpaa ajoa.
+ rahoitus 400€/kk ja vakuutus 1100€/vuosi
Vierailija wrote:
Tein halvan 2v sähkösopimuksen jokin aika sitten, siinä on hintavakuutus. Minulla oli edellinen sopimus erittäin halpa myös. Fiksu tekee maltilla kauaskantoisia päätöksiä ja voi ottaa rennosti, ei tarvitse menettää yöuniaan tuijottelemalla pörssisähkön hintoja.
Millanen hintavakuutus?
Vierailija wrote:
Noin pitkäksi ajaksi ei ole saatavilla halpoja sopimuksia. Todennäköisesti sinua itseäsi on jymäytetty.
Pari päivää ennen putken posahdusta tehtiin kahden vuoden kiinteähintainen soppari. Ajoitus toimii.
Kappas, miten sattuikaan niin sopivasti. Siis tarina, eihän itse tapahtunutta ole tapahtunut. Kuinka sattui myös korjausarvio huhtikuussa valmis, miten sattuikaan että lämmityskausi alkaa olla lopuillaan. Paljon on ”sattumia”.
Uskottele itsellesi mitä haluat, jos siitä tulee parempi mieli.
Vierailija wrote:
En ikinä ottaisi kallista yli 5c määräaikaista. Pörssisähkö on mulle suurkuluttajalle halvin.
Tänään ja huomenna sähkö alle sentin kWh.Ensi yönä miinushinnat!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ensiyönä sähköautoni latautuu -1c/kWh hinnalla. Sähkön myyjä maksaa siitä että lataan autoani.
😂🤣
1€/100km, ihanan halpaa ajoa.
+ rahoitus 400€/kk ja vakuutus 1100€/vuosi
Auto maksettu jo kauan sitten ja vakuutus 550€ vuosi.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Noin pitkäksi ajaksi ei ole saatavilla halpoja sopimuksia. Todennäköisesti sinua itseäsi on jymäytetty.
Ei ole, maksoin noin 20-25e kuukaudessa sähköstä ennen tuota sopimusta ja sähkölaskuni ei käytännössä muutu ollenkaan, samansuuruinen kk hinta pysyy. Ymmärrän toki että sinua ja monia muita harmittaa kun muut osaavat ajatella fiksusti, tehdä järkeviä päätöksiä kun itse juoksee kuin päätön kana hysteerisenä.
Ei vaikuta. Taas pelkkää lässytystä.
Vierailija wrote:
Kappas, miten sattuikaan niin sopivasti. Siis tarina, eihän itse tapahtunutta ole tapahtunut. Kuinka sattui myös korjausarvio huhtikuussa valmis, miten sattuikaan että lämmityskausi alkaa olla lopuillaan. Paljon on ”sattumia”.
Tähän päälle odotettavissa luultavasti vielä lisää pienoisia "yllätyksiä" jotka sitten nostaa sähkön hintaa. Ehkä muutamissa ydinvoimaloissa löydetään radioaktiivisia leppäkerttuja ja ne joudutaan taas pysäyttämään.
Suomalaista tavista kupataan joka puolelta. Tekisi niin mieli jättää tämä tuhon tiellä oleva maa.
Eihän suomi edes käytä kaasua juurikaan sähköntuottoon ja se iso laivakin on suomen puolella katkosta joten miksi suomen hinnat tuon johdosta nousisi??
Tuntuu että sähkö ( ja bensa ja muutama muu jatkuvasti kallistuva asia ) kallistuu aina kun mikä tahansa muukin kallistuu. Banaanien hinta nousi -> sähkö ja bensa maksaa enemmän, kahvi kallstui -> sähkö ja bensa maksaa enemmän, etc.
Pöytyäläinen klimppisoppa on parasta.
Toisessa ketjussa n. kk sitten kommentoin, että lukitsin tänä syksynä vuoden määräaikaisen juurikin Putinin toiminnan vuoksi. Ikävää olla oikeassa, mieluummin näkisin hyvänä, että omasta kiinteästä sopparista huolimatta ihmiset ja yritykset saisivat sähköä halvalla. Mutta ei taida käydä niin, ennen kuin nämä kriisit ovat ohi...