laihduttavat: varokaa sukulaisten ja ystävien mielipiteitä
moi
kolmisen vuotta sitten kolmannen lapseni jälkeen mulla oli ylipainoa sellaset muhevat kymmenen kiloa. Sitten kerrankin, noin 50000 aiemman epäonnistuneen dieetin jälkeen onnistuin laihtumaan reilusti,kokoon, jossa en ollut koskaan aikuisiässäni ollut. Vaan...sekä sukulaisten että kaverien kommentit olivat, että näytän aivan anorektiselta. Eräs kysyi, että olenko sairas. Tiedän kyllä, että kateuksissaan ihmiset voivat puhua kaikenlaista, mutta minun omat läheiseni...pointti on: turha odottaa, että välttämättä sinua kehuttaisiin, kun olet saavuttanut hyvän olon painosi. Päinvastoin: opettele kestämään kritiikki. Minä en kestänyt. Lisäksi olen laiska, niinpä olen taas laihiksella...
Kommentit (7)
Aina vaan olin liian laiha vaikka olin normaalipainoinen ja sain kuulla siitä, että pitää syödä läskiä ja makeaa. No sain pari ensimmäistä lasta ja sairastuin masennukseen. Lihoin 40kg. No nyt sitten huomauttelee mummo, että kun olen niin kamalan lihava. Ennen lihavuus oli hieno ja nyt se ei sitten enää olekaan ???
Huolestuu siitä mummokin, jos normaalipainoinen lihoo pienen ihmisen verran.
164/80kg on aina ollut paino mummolla kunnes joutui vanhainkotiin ja yletön perunoiden popsiminen loppui. Laihtui 20kg.
sen olen huomannut minäkin,
ei todellakaan kukaan sano että oletpas laihtunut!
siksi minä koitan itse aina vieraammillekkin (joille siis kehtaan),
sanoa että näytätpäs hyvältä, oletko laihtunut?
...koska tiedän kuinka hyvä fiilis tuosta tulee ja into laihduttaa vaan kasvaa kun joku huomaa...
sanon sitten sukulaisille, kun tulevaisuudessa uudestaan laihtuneena käyn siellä. Mulle pidettiin oikeen anoreksia-keskustelu, johon yhtyi perheen miesjäsenetkin. Ja eräs ystäväni sanoi, että olen aivan hirveän kuihtunut, kun tapasin hänet pitkästä aikaa keskeltä hoitovapaata.
Mutta nyt kun olen taas hieman pyöreä, niin sanotaan, että kyllä ne siitä sitten lähtee...
masentaa, kun ikää on jo 34 vuotta, ja silti näin pahastun näistä kommenteista.
Mutta itsehän tiedät, oletko hyvässä ja freesissä kunnossa. Opi luottamaan itseesi, sitä elämä on. Jostakin perkuleesta niitä besserwissersukulaisia/tuttavia/jopa ystäviä aina siunaantuu, mutta heiltä voi sulkea korvansa ja hymyillä tietäväistä hymyä...