Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävästä tuli mummo. Kuulin asiasta muualta. Vähän loukkaannuin

Vierailija
11.10.2023 |

Emme ole tavanneet kuukausiin koska asumme eri kaupungeissa. Soitellaan ja viestitellään kuitenkin ainakin kerran kuukaudessa.

Nyt  hänestä siis tuli mummo 49-vuotiaana, hienoa. Mutta kyllä isosti ihmettelen miksi ei ole kertonut asiasta ollenkaan. Iso onnellinen uutinen. Vauva tuskin on mikään vahinko vaan avioliitossa syntynyt. Ensimmäinen lapsenlapsi.

Olenko mikään ystävä siis ollenkaan? Yhteisen tuttumme kautta kuulin.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mä en puhu lasteni asioista mitään kellekkään. On heidän yksityisasioita ja en juorua muista muutoinkaan.

Onhan tuo nyt tulevan mummonkin oma asia ja yksi isoimpia uutisia mitä olla voi. Itse ainakin hihkuisin kaikille jos minusta joskus mummu tulee. Erikoinen ystävä ap:lla

Lapsenlapsen syntymästä kertominen on yksitysyydensuojan alaisen tiedon kertomista eikä tästä saa puhua ilman vanhempien lupaa ulkopuolisille. Sitä saa aika äkkiä kutsun käräjille, jos lapsenlapsen vanhemmat kuulevat, että asioitaan levitellään kaikille.

Asiaa on levitelty muille pl ap joka luuli ystävä olevansa. Perheen lapsen kummejakin olemme mieheni kanssa. 

Ap 

Vierailija
22/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No enpä muista vauvaakaan sitten kun ei hänestä ole mulle suoraan kerrottu

Ap

Ei kukaan oletakaan että mummun ystävät muistaisivat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Asiaa on levitelty muille pl ap joka luuli ystävä olevansa. Perheen lapsen kummejakin olemme mieheni kanssa. 

Ap 

Kummilapsesi kertoo teille sitten itse kun ehtii.

Vierailija
24/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap

Miksi sinun pitäisi muistaa vauvaa?

Vierailija
25/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan kauhea.

Vierailija
26/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mä en puhu lasteni asioista mitään kellekkään. On heidän yksityisasioita ja en juorua muista muutoinkaan.

Mä en aina edes kerro kavereille, että mulla yleensäkään on lapsia..

Kysyttäessä vastaan jotain ympäripyöreätä uusille tuttaville. Sellaseen tilanteeseen en ole joutunut vuosiin, onneksi.

Mun oletetaan olevan lapseton, joten ei tarvitse edes keksiä vastauksia. Sinänsä jännä, kun mulla kuitenkin on kolme lasta ja olen käytännössä koko aikuisikäni ollut äiti.

No mitä ihmeellistä siinä nyt on jos et kenellekään ole kertonut että sinulla on kolme lasta? Tuskin sinäkään arvaat kenestäkään tuttavasta onko hänellä lapsia vai ei jos ei niistä kerro? Todennäköisesti oletat ettei lapsia ole jos vaikka vuosia olet jonkun tuntenut eikä sanallakaan puhu että lapsia on. Erikoisia ihmisiä. Kaikki salataan kun pidetään itseä niin tärkeänä että mitään ei voi puhua.

Vierailija
27/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai toisten vauvauutisia kerrota eteenpäin noin vain. Sulla on hyvä ystävä, joka ei juoruile turhia. 

Vierailija
28/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap

Miksi sinun pitäisi muistaa ystäväsi sukulaisvauvaa? 

Vierailija
29/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on hyvä ystävä, joka ei halua juoruilla muiden asioista..

Vierailija
30/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo asia kertoo lähinnä teidän kahden väleistä ja siitä miten hän ei katso sinun olevan elämässään kovin tärkeä ihminen. Eikä hän luota sinuun ap ollenkaan. 

Kannattaa varmaan hieman mietiskellä mistä tällainen luottamuspula on tullut, ei sellainen tule ihan tyhjästä, joten jotain ikävää olet tehnyt ja sanonut. 

Vierailija
31/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi loukkaantui verisesti, kun näki siskoni somepäivityksestä, että hän on saanut vauvan. Siskoni ei ollut kertonut asiasta somessa mitään ennen tuota vauvapäivitystä, ja siitäkin oli lapsen kasvot blurrattu. Mutta minulle siis anoppi suuttui, kun en ole hänelle kertonut, että siskoni on saamassa perheenlisäystä "Minulle ei enää mitään kerrota". En viitsinyt sanoa, ettei kerrotakaan, koska kerrot sen heti ympäri kyliä, mutta vastasin kyllä, että ei ole minun asiani kertoa siskoni asioita eteenpäin. Tämä vastaus ei ilmeisesti riittänyt, sillä olen kuullut hänen ihmettelevän tätä asiaa ympäriinsä, miksen ole hänelle kertonut siskoni vauvasta. En ymmärrä, mikä ongelma? Seuraavat tosiaan somessa, ja sieltähän hän tämän suuren asian sai tietoonsa siskon itsensä kertomana.

Vierailija
32/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa ap olla palstan ex mode noin tyhmät eivät muuten osaisi edes tänne rääpystellä.

Vierailija
33/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tyytyväinen ystävästäsi, joka ei sano mitään, jos näin on pyydetty. Ystävä, joka ei juorua toisten asioista, on kyllä tosi hyvä ystävä. 

Vierailija
34/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tuo asia kertoo lähinnä teidän kahden väleistä ja siitä miten hän ei katso sinun olevan elämässään kovin tärkeä ihminen. Eikä hän luota sinuun ap ollenkaan. 

Kannattaa varmaan hieman mietiskellä mistä tällainen luottamuspula on tullut, ei sellainen tule ihan tyhjästä, joten jotain ikävää olet tehnyt ja sanonut. 

Luottamuspula, jos ei juoruile muiden asioista? Mitä ihmettä? Eri asia, jos ystävä itse olisi raskaana eikä siitä kertoisi, mutta miksi ihmeessä pitäisi kertoa eteenpäin sukulaisten raskauksista? 

Vierailija
35/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ap

Niinpä, ei tarvitse muistaa mitenkään.

Vierailija
36/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei kyllä tuu omille ystävilleni juurikaan jaettua sukuni asioita. Ei syntymiä, kuolemia, juhlia tms. Oon mielessäni aina pitänyt nämä piirit jotenkin erillään. Perheen ja sukulaisten kanssa on omat jutut, ystävien kanssa esiin tulee se toisenlainen minä ja yhteiset mielenkiinnonkohteet. 

Vierailija
37/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikesta pitää aina loukkaantua? Keskity elämäsi hyviin puoliin äläkä narise turhasta. 

Vierailija
38/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaannuit, kun toinen ei juorua läheisten perheasioista? 

Vierailija
39/39 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä  närkästyi, kun en heti kertonut toisen kissan hankinnasta. Tai ”miksi et oo kertonut mitään” jostain yhden huoneen remontista. Ei ollut edes niin läheinen ihminen, ihmettelin hiukan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme