Kai te alapääsynnyttäjät tiedätte, että nimenomaan synnytys se lantiota leventää eikä raskaus?
Siskoni joutui siirtymään koosta 36-->38 housuissa ihan vaan sen takia, kun lantio leveni, vaikkei kiloakaan jäänyt raskaudesta. Itse aion välttää saman kohtalon ja olen jo sopinut pelkopolikäynnistä. Minä haluan sektion!
35+5
Kommentit (21)
Olisinkin isontunut koolla, mutta minkäs teet kun ei millään konsteilla saa itseään lihotettua...
juu niin jouduin minäkin vaihtaan housukokoa 36sta 38.. vaikka kiloja onkin vähempi kuin ennen raskautta..miehetkin tykkää pikkasen leveemmästä lantiosta=) tervemenoa vaan sektioon...ei se arpikaan kovin kaunis ole....vaikka provo taidat ollakkin...
Ja jonkin aikaa synnytyksen jälkeen 36. Viime kesänä ostin itse asiassa yhden kapean juhlamekon kokoa 34, että kyllä niillä kiloillakin jotain tekemistä lantion koon kanssa on. Imetys laihduttaa.
Mutta taisit kirjoitella Porvoosta.
No imetinkin aika vähän aikaa, en vissiin riittävän kauan. :-/ Mutta minkäs teet kun se ei onnistunut.
jota teillä on ollut jo ennen raskautta. Lantion luut sen sijaan levenevät alatiesynnytyksessä, kun supistukset alkavat.
Tämä on faktaa.
Lantion kiinnitykset toki löystyvät synnytystä varten, ja lantio levenee, mutta se palautuu täysin ennalleen synnytyksen jälkeen.
Ihan turha väittää muuta.
Raskaudessa lantio on levinnyt kyllä niin että isompia housuja saa ostaa, mutta silti palautunut. Että raskaus se on joka lantiota venyttää ;)
hiton väliä on lantion koolla? Oikeasti! Toivottavasti lapsesi syntyy terveenä.
ja edelleen tuumakoko 26-27 (riippuen housumerkistä), eli ei vaikuta mitenkään.
Synnytyskäytävä suurenee synnytyksen aikana 10 senttiä supistuksilla. Molemmat palautuu synnytyksen jäljistä.
Katsos, vyötärö näyttää kapeemmalta ;D
muuttui synnytyksen myötä. Lantio leveni huomattavasti synnytyksen aikaan. Kaikki leveneminen ei johdu läskeistä vaan huomaan muutosta ihan lantion rakenteessa, luustossa jne.
En tiennyt tätä etukäteen mutta nyt tiedän.
Kaveri synnytti sektiolla eikä hänen lantionsa ole mitenkään levinnyt. Tosin en ole mittaillut hänen lantiotaan ennen enkä jälkeen synnytyksen mutta siltä kuitenkin näyttää.
Minä olen kyllä sen verran persevä tyyppi että kaikki leveneminen tapahtuu nimenomaan lantio-persealueella. Ja kaikki kapeneminen tapahtuu tissi-naamaosastolla.
lantioni leveni koolla (32-34---->34-36) RASKAUDEN aikana. Ei synnytyksen :)
Eikä ole palautunut, mutta se ei haittaa. Kaikilla ystävilläni lantio EI leventynyt laisinkaan raskauden, saati synnytyksen aikana.
Mulla on kaikki muutkin nivelet löysinä vielä pitkään synnytyksen jälkeen (imetyshormonit?). Mutta aina olen loppujen lopuksi taas jäykistynyt.
Kengänkoko taas kyllä kasvoi näillä näkymin pysyvästi ja se tuskin kasvoi juuri synnytyssupistuksien aikana :-).
Kyllä ne jänteet antaa kaikilla periksi. Siitä syystä alkaa vaappuva kävely, särkee ja jomottaa..
Ei lapsi mahtuisi jos jänteet ei antaisi tilaa. Lopullinen ulospääsy on sitten se kun synnytyskäytävä laajenee ja lapsi pusertuu ulos. Siitä sitten synnytyksen jälkeen tuulitunneli pienenee. Ja jänteet ja muut elimet palautuu entisille paikoilleen.
Lihominen ja laihtuminen (kasvot & tissit), (lantio&peppu) on sitten ihan muuta, ulkoista lihomista johon vaikuttaa nesteiden kertyminen ja liikasyöminen. Liikakilojen putoaminen näkyy ekana kasvoista ja tisseistä. Vikana poistuu sieltä mistä se vaikeimmin lähtee: lantion alue.
Se että jänteet antaa periksi ei ole varsinaisesti mitään silminnähden suurta " lihomista" vaan lapsi pääsee ulos helpommin.
Ookko kävelly varpaillasi synnytysten jälkeen?
Se että koko painosi mahdollisesti kasvaa ja painopiste muuttuu kasvavan masun takia, lantio antaa periksi tekee jaloista lättänän juuri siksi että pysyt pystyssä.
Lättänöitynyt jalkapohja kohoaa kun jalkoja jumppaa just kävelemällä päivittäin varpaillaan.
21
Vierailija:
Ookko kävelly varpaillasi synnytysten jälkeen?Se että koko painosi mahdollisesti kasvaa ja painopiste muuttuu kasvavan masun takia, lantio antaa periksi tekee jaloista lättänän juuri siksi että pysyt pystyssä.
Lättänöitynyt jalkapohja kohoaa kun jalkoja jumppaa just kävelemällä päivittäin varpaillaan.21
joten sektio pitää olla ennalta sovittu, hätäsektio ei riitä :)
Onnea matkaan.