Meidän perheen (2 aik+1 lapsi) kuukausitulot ovat 1500 € miinus verot.
Kommentit (19)
Vierailija:
No meillä 2 aik+2 lasta
on kk-tulot 1100e miinus verot eli käteen alle 900e. Mies työtön ja itse hoitovapaalla. Huh,tiukkaa on. Aiemmin kummallakin oli vakkari työt ja vaikka matalat palkat,niin meno oli ihan erilaista. Nyt ei todellakaan raha riitä mihinkään.
Kyllä työtä riittää, eri asia sitten, kelpaako ne. Esim. kaupat ja siivousyritykset etsii jatkuvasti työntekijöitä.
Vierailija:
on kk-tulot 1100e miinus verot eli käteen alle 900e. Mies työtön ja itse hoitovapaalla. Huh,tiukkaa on. Aiemmin kummallakin oli vakkari työt ja vaikka matalat palkat,niin meno oli ihan erilaista. Nyt ei todellakaan raha riitä mihinkään.
2 lasta + minä, työmarkkinatuella elellään
640e jää siitä käteen kuukaudessa
Pitääkin olla sen verran fiksu ettei napise siitä mitä olisi tarjolla.
Kaupoissa ja siivousfirmoissakin saa PALKKAA, joka on RAHAA ja sitä saa enemmän kuin kotihoidontukea
Vierailija:
2 lasta + minä, työmarkkinatuella elellään640e jää siitä käteen kuukaudessa
elämä ei aina ole niin yksinkertaista kuin luulisi..
millaisia ansionhankintavähennyksiä voisit käyttää hyväksesi verotuksessa? onko sinulla työvälineitä tai -vaatteita? matkakorvauksia? työhuonetta? kaikki vain verottjalta pois mitä sinulle kuuluukin 8laillisesti tietenkin), näin saat joka kuukausi nettotuloja lisää.
pääkaupunkiseudulta varmasti löytyy työtä kuin työtä.
pienemmillä paikkakunnilla ei ole edes siivojille töitä. yleensä kuitenkin lähihoitajille ja sairaanhoitajille löytyy töitä joka puolelta suomea, mutta eihän semmoisiin töihin voi hakea, jos ei ole koulutusta.
ja kyllä hyvin pärjättiin...kun osaa laskee menonsa ja tulonsa...ja oli jopa varaa välillä ostella uusia vaatteita yms...
Vierailija:
Vierailija:
2 lasta + minä, työmarkkinatuella elellään640e jää siitä käteen kuukaudessa
sitten tulee tietysti lapsilisät kahdesta lapsesta korotuksineen, mutta eipä siitä silti jää käteen kovin paljoa
kahden lapsen lapsilisät yh-korotuksella, sekä 450¿ asumistukea. Sitten maksan vuokraa 650 euroa, ei paljonkaan jää käteen kolmelle hengelle.
mihinkähä sä rahas pistät..mulla samat tulot..vuokraa maksan asumistuen jälkee 200e kk itte...2 lasta mullakin ja ei tosiaan tee tiukkaa...
Pitää vaan karsia kaikki ylimääränen elämisestä pois. Kyllä sitä pärjää, vaikka tiukkaa tekee.
AP
mene sä töihin jos sä saisit töitä paremmin ja anna miehen jäädä kotiin. Ei mitään järkeä kummankin maata kotona.
Joka päivä käydään työkkärin sivuilla katsomassa onko mitään paikkoja auki.
Netti on tosi halpa (alle 20¿/kk). Ilman nettiä ei tiedettäisi mitään mitä ulkomaailmassa tapahtuu, kun ei ole varaa lehtiin. Lisäksi työnhaun kannalta netti on tärkeä.
TV on, ja maksetaan tv-lupaa.
AP
Vierailija:
mene sä töihin jos sä saisit töitä paremmin ja anna miehen jäädä kotiin. Ei mitään järkeä kummankin maata kotona.
JOs oikeesti HALUAA töitä on kyseltävä ja oltava AKTIIVINEN ja otettava se työ mitä tarjotaan, varsinkin teidän tilanteessa. Ja se on fakta ettei ne kotoa tule hakemaan
Ei niitä töitä niin vaan saa, vaikka kuinka menisit firman ovista sisään ja kertoisit töitä tarvitsevan. Näin ehkä oli joskus vuosikymmeniä sitten.
AP