Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te teette lahjoina tuleville käsitöille?

Vierailija
08.10.2023 |

Jotka on siis ei-niin-hienoja. Heitätte pois, pidätte kun niitä kuitenkin kysellään, puratte ja käytätte langat muuhun?

Olen nyt yrittänyt myydä villasukkia, mutta edes näitä ei osteta kun nämä ei käytännössä vain toimi.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeä aloitus. Hän siis saa muilta lahjaksi huonosti tehtyjä eli rumia käsitöitä ja kyselee nyt mitä toiset tekisivät vastaavassa tilanteessa niille saamilleen lahjoille eli pitääkö kun lahjan antaja kyselee pitääkö hän vai heittäiskö roskiin jne. Lisäksi hän kertoo yrittäneensä myydä niitä mutta ei kukaan osta.

Vierailija
22/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ylipäänsä anna villasukkia lahjaksi sellaiselle henkilölle jolla itselläänkin on taito niitä neuloa? Sillä mietin kun aloittaja kysyy että puretaanko ne ja neulotaan uusiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä villasukkien ulkonäöllä kun ovat kengissä tai kotona katseiden ulottumattomissa?

Vierailija
24/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttöön menee, lapsetkin tykkää.

Vierailija
25/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä villasukkien ulkonäöllä kun ovat kengissä tai kotona katseiden ulottumattomissa?

Kun nämä on paitsi rumat, myös epäkäytännölliset. Valuvien varsien lisäksi kantapäät on kovat koppurat ja painaa kengissä.

Kuten kaikki muutkin näistä on rumia ja toimimattomia. Lasten neuleissa ihmeellisiä kauluksia joita ei saa kypäräpipon alle vaan ne sylttääntyy muhkuroiksi. Napit liian vaikeita pienelle lapselle pukea.

Luistelukypärän alle tulevien pipojen malli sellainen ettei se mahdu sinne kypärän alle ja lisäksi niissä on vielä tupsut.

Kaikki tällaisia.

Vierailija
26/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun nämä on paitsi rumat, myös epäkäytännölliset. Valuvien varsien lisäksi kantapäät on kovat koppurat ja painaa kengissä.

Kuten kaikki muutkin näistä on rumia ja toimimattomia. Lasten neuleissa ihmeellisiä kauluksia joita ei saa kypäräpipon alle vaan ne sylttääntyy muhkuroiksi. Napit liian vaikeita pienelle lapselle pukea.

Luistelukypärän alle tulevien pipojen malli sellainen ettei se mahdu sinne kypärän alle ja lisäksi niissä on vielä tupsut.

Kaikki tällaisia.

Ahaa, AP onkin uusavuton, joka ei osaa lapselle pukea napitettavaa neuletta, eikä ymmärrä että pipoa voi käyttää muuallakin, kuin luistelukypärän alla, etenkin jos siinä on tupsu. Ehkä sitä pipoa ei tarkoitettu kypärän kanssa käytettäväksi....

Vierailija
27/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tällaisia.

Kypärän alle tarkoitetussa pipossa tupsu? Siis oikeastiko?

Tupsun voi poistaa, jos pipo on muuten sopiva tarkoitukseensa.

Jos yhdeltä ihmiseltä tulee toistuvasti jotain epäkäytännöllisiä vaatteita muistuttavia taideteoksia, hänelle voi sanoa, että ei ole käyttöä sellaisille.

Vierailija
28/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tällaisia.

Kypärän alle tarkoitetussa pipossa tupsu? Siis oikeastiko?

Tupsun voi poistaa, jos pipo on muuten sopiva tarkoitukseensa.

Jos yhdeltä ihmiseltä tulee toistuvasti jotain epäkäytännöllisiä vaatteita muistuttavia taideteoksia, hänelle voi sanoa, että ei ole käyttöä sellaisille.

Kuten jo kirjoitin, ne pipot ei mahdu sinne kypärän alle. Sen lisäksi niihin on tällätty tupsut eli mitään tolkkua ei ole niissäkään.

Olen yrittänyt sanoa vaikka kuunka monta kertaa. Nää pipot yritin erikseen pyytää ja selittää millaiset niiden pitää olla mutta ei.

Harmittaa se että nämä on hyvää lankaa ja kaikki menee hukkaan.

Ap

Vierailija
29/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän keksiä niille käyttöä. Jos en keksi, heitän salaa pois. Jotain kuitenkin säästän tunnearvon vuoksi ja säästetyt voi ottaa esiin jos antaja tulee kylään. Arvostan kyllä kaikkia lahjoja, mutta kamppailen tavarapaljouden kanssa.

Vierailija
30/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt veikkaan, että tää on palstan vakioasukas, taloyhtiövastikehullu. Ei ole hetkeen ollut yhtiövastikkeista juttua, mutta holvikaarihullu palasi palstalle, joten 1+1, sama tyyppi. Onko ihanaa, jos makkarasukkaiset ja tupsupipoiset ovat siellä holvikaaren alla luistelukypärineen? Niin?

Vierailija
31/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aloitukset vahvistaa kyllä sitä omaa kokemusta että MITÄÄN EI kannata antaa kenellekään lahjaksi kun kaikkea inhotaan ja kaikkea vihataan. Ostakaa itse mitä tarvitsette. Minä en enää tuhlaa rahojani muihin kiittämättömiin ihmisiin. Enkä tunge kylään jonne ei kutsuta.

Vierailija
32/36 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä aloitukset vahvistaa kyllä sitä omaa kokemusta että MITÄÄN EI kannata antaa kenellekään lahjaksi kun kaikkea inhotaan ja kaikkea vihataan. Ostakaa itse mitä tarvitsette. Minä en enää tuhlaa rahojani muihin kiittämättömiin ihmisiin. Enkä tunge kylään jonne ei kutsuta.

Nämä eivät toimi! Jos edes toimisivat se rumuuskaan ei haittaisi.

Vierailija
33/36 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eeee

Vierailija
34/36 |
28.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tekemään siitä kopioita kunnes saan itse valmistettua paremman tuotteen.

Vierailija
35/36 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan ylipäänsä anna villasukkia lahjaksi sellaiselle henkilölle jolla itselläänkin on taito niitä neuloa? Sillä mietin kun aloittaja kysyy että puretaanko ne ja neulotaan uusiksi.

Kyllä minä olen saanut niitä sukulaisilta lahjaksi, vaikka teen niitä itsekin. Hyvähän se on ettei tarvitse itse tehdä vaan saa valmiina.

Vierailija
36/36 |
29.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisia villasukkia en ole vielä saanut, joille en käyttöä keksisi. Kenkien kanssa käytän kaupan merinovillaisia, asettuvat mukavammin. Kotona olen kesät talvet villasukat jalassa ja osa on unisukkina.

Muita käsitöitä olen käyttänyt niin paljon kuin pystyn. En aina siinä käyttötarkoituksessa mihin ne on tehty. Pellavaiset virkatut minipyyhkeet eivät toimineet pyyhkeinä, mutta oikein hyvin patalappuina.