Mittasin juuri lämmön 37.8. voiko huomenna kuitenkin mennä töihin?
Kurkku alkoi tänään tuntumaan kipeältä.
En haluaisi jäädä saikulle kuitenkaan.
Kommentit (36)
Mikä pakko sinne töihin on ängetä tartuttamaan työkaveritkin? Sairaana ollaan kotona ja levätään tauti pois.
Mikä teillä oikein on normaali kehon lämpötila, jos teillä on "vain" 37,5 tai tarvitsee miettiä, mennäkö töihin 37,8 lämmöllä??
Mulla normaalilämpö on semmoinen 36,2-36,4 ja asteen nousu vaikuttaa todella paljon. En todellakaan menisi huomenna töihin, jos tänään on ollut kuumetta. Ja AP:n 37,8 ON kuumetta.
kirjoitti:
Työkaveri meni ja tuli.
Vaikka olemme sisätyössä niin oli viikon päästä 2 viikon pakkolomalla sairaalassa. Keuhkokuume.
Keuhkokuume on hauska vaiva varsinkin sairaalahoidon vaativana. Sairaalasta pääsyn jälkeen meni kuukausia olla taas kunnossa. Yskä oli aivan jäätävä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teillä oikein on normaali kehon lämpötila, jos teillä on "vain" 37,5 tai tarvitsee miettiä, mennäkö töihin 37,8 lämmöllä??
Mulla normaalilämpö on semmoinen 36,2-36,4 ja asteen nousu vaikuttaa todella paljon. En todellakaan menisi huomenna töihin, jos tänään on ollut kuumetta. Ja AP:n 37,8 ON kuumetta.
Minun normaali lämpötilani on 37,0000. Jos minulla olisi aste kuumetta eli 38, olisin täysin poissa pelistä. Tunnen olossani selvästi parinkin kymmenyksen nousun. Ja 37,5 eli perinteinen "pientä lämpöä" minulla on jo aika huono olo ja pään läpi kulkee jatkuvalla syötöllä sähköiskun kaltaisia säpsähdyksiä. Ei silloin ole minkäänlaiseen työhön kykenevä.
Osalta työkavereista olen saanut tästä halveksuntaa ja lusmuilu- ja miesflunssakuittailuita (nainen olen). Ihan kuin voisin jotain sille, miten rajusti kehoni reagoi lämpötilan nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Menet tartuttamaan kaikki muut samaan tautiin. Olet itsekäs.
Minkälainen on oma vastustuskyky jos heti kaikki taudit tarttuu?
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin menisin.
En pidä sairaslomaa nuhakuumeen takia ikinä.
Kiitos sinun laisten paukapäiden saan tartunnan ja joudun jäämään saikulle.
Joskus flunssa menee tosi nopeasti ohi. Olen itse sellainen, joka saattaa yhtäkkiä tulla kipeäksi, mutta se menee alle päivässä ohi. Ja siis ihan kunnolla ohi eikä jää mitään nuhia tai yskiä. Eli voit aamulla katsoa voinnin mukaan, menetkö töihin. Jos on lämpöä, et tietenkään mene. Muissakaan oireissa en suosittele menemään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla normaaliaamulämpö on 37 astetta. Illalla saattaa olla 37,5 ihan terveenäkin. Oli muuten helppoa huijata lapsena vanhempia, että olen kipeä. He eivät jostain syystä ikinä tajunneet sen olevan normaalilämpöni.
Mutta, vaikka mulla on korkeahko normaalilämpö, ymmärrän, että joillain se saattaa olla jopa lähes 2 astetta matalampi. Siksi sanonkin aina, että älä tuijota mittaria vaan toimi oireiden mukaan. Kurkkukipu on jo oire, kuten myös kipeä yleisvointi.
Olisi tosi kiva, jos ihmiset pysyisivät sairaana kotona ja ilman että tarvitsee vauva-palstalla tätä ohjeistaa
Vierailija kirjoitti:
kirjoitti:
Työkaveri meni ja tuli.
Vaikka olemme sisätyössä niin oli viikon päästä 2 viikon pakkolomalla sairaalassa. Keuhkokuume.Keuhkokuume on hauska vaiva varsinkin sairaalahoidon vaativana. Sairaalasta pääsyn jälkeen meni kuukausia olla taas kunnossa. Yskä oli aivan jäätävä pitkään.
Oma keuhkokuume ei vielä vaatinut sairaalaa, mutta lähellä oli. Meni monta kuukautta hevoskuurin jälkeen että olin kunnossa. Naama valkoinen ja hengitys vinkui vielä pari kuukautta taudin jälkeen. Ei kiitos enää.
Mun lämppäri on 36,2 tai 36.3, sillon on hyvä olla. 37.2 on jo katasrooffi, en tod. ole terve. Päälliköiden mielestä olen, kiitos Stock mann.
Vierailija kirjoitti:
Olen pitänyt rajana 36,8 astetta.
Minä myös. Se ei varsinaisesti ole vielä kuumetta, mutta olen huomannut, että matalakin kuume alentaa kohtauskynnystä ja voin saada epilepsiakohtauksen. En halua olla juuri tuolla baanalla menossa töihin, kun päässä sumenee ja rullaan muutaman koululaisen verilätyksi. En ole kertonut epilepsiasta työnantajalle, ja sen takia sanon aina hänelle, että kuumetta on yli 37,5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähän olit jo eilen kipee. Miten se nyt alkoi muka vasta kipeältä tuntumaan.
En osaa sanoa mistä puhut, mutta en ole avausta aiheesta eilen tehnyt.
Tulin kipeäksi vasta tänään.
Ap
Miksi sitten kyselit tätä samaa jo toissapäivänä ja eilen?
Ja nämä tartuttajat tartuttavat paitsi työkavereita myöskin muita matkustajia liikennevälineissä.
Pysykää kotona kun olette sairaita, Kiitos!
Voi helvetti mitä järjen vähyyttä. Pysy himassa jos olet sairas, äläkä lähde duuniin muita sairastuttamaan.