Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keksittekö asioille lempinimiä?

Vierailija
08.10.2023 |

Työkaveria huvittaa, kun kutsun vaikka asiakkaita jollain lempinimellä. Timo on Timbe jne. Samoin paikkakuntia, kauppoja. Mikähän muakin vaivaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Me keksitään mun miehen kanssa varsinkin tv-sarjoille lempinimiä. Kun katsotaan jotain sarjaa, sille pitää olla aina joku kutsumanimi.

2/7 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, keksin ja käytän usein lempinimiä sekä asioista että henkilöistä. Käytän myös arjessa paljon sananlaskuja ja leikittelevää ja liioittelevaa kieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus takavuosina kuuli ensimmäisen kerran sanan purkkarit (=purjehduskenkä) ja siitä tulee mieleen purkka, purukumi. Jotenkin outo kenkä.

Vierailija
4/7 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku pimperoinen, jee.

Vierailija
5/7 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon suolakurkkuja suolinkaisiksi.

Vierailija
6/7 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Me keksitään mun miehen kanssa varsinkin tv-sarjoille lempinimiä. Kun katsotaan jotain sarjaa, sille pitää olla aina joku kutsumanimi.

Esim. millaisia nimiä sarjoille?

Vierailija
7/7 |
08.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. millaisia nimiä sarjoille?

No tässä just katsottiin Successionin viimeinen kausi, niin muistan sen. Sillä on itse asiassa 2 nimeä, joko Rikkaat ja vittumaiset (vrt. Kauniit ja rohkeat) tai Rikkaat paskiaiset. The Leftoversia kutsuttiin nimellä Losti, koska se on Damon Lindeloffin sarja kuten Lostkin.