Keksittekö asioille lempinimiä?
Työkaveria huvittaa, kun kutsun vaikka asiakkaita jollain lempinimellä. Timo on Timbe jne. Samoin paikkakuntia, kauppoja. Mikähän muakin vaivaa.
Kommentit (7)
Kyllä, keksin ja käytän usein lempinimiä sekä asioista että henkilöistä. Käytän myös arjessa paljon sananlaskuja ja leikittelevää ja liioittelevaa kieltä.
Joskus takavuosina kuuli ensimmäisen kerran sanan purkkarit (=purjehduskenkä) ja siitä tulee mieleen purkka, purukumi. Jotenkin outo kenkä.
Sanon suolakurkkuja suolinkaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Me keksitään mun miehen kanssa varsinkin tv-sarjoille lempinimiä. Kun katsotaan jotain sarjaa, sille pitää olla aina joku kutsumanimi.
Esim. millaisia nimiä sarjoille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Me keksitään mun miehen kanssa varsinkin tv-sarjoille lempinimiä. Kun katsotaan jotain sarjaa, sille pitää olla aina joku kutsumanimi.
Esim. millaisia nimiä sarjoille?
No tässä just katsottiin Successionin viimeinen kausi, niin muistan sen. Sillä on itse asiassa 2 nimeä, joko Rikkaat ja vittumaiset (vrt. Kauniit ja rohkeat) tai Rikkaat paskiaiset. The Leftoversia kutsuttiin nimellä Losti, koska se on Damon Lindeloffin sarja kuten Lostkin.