Painostaako poikaystävä yhteenmuuttoon vai kuvittelenko vain?
Mies ei ole koskaan seurustellut vakavasti. Minäkään en sinällään, suhteet lähinnä tapailuja. Olen aina asunut yksin, mies sen sijaan on asunut useampien kämppisten kanssa on sillä tavalla joustavampi.
Olemme seurustelleet 8 kk, ja heti alusta tein selväksi, että haluan edetä hitaasti, ja olen aika yksityinen ihminen ja mulla menee pitkään, että vapaudun.
Asumme noin 1,5h ajomatkan päässä toisistamme ja ehdimme nähdä viikossa noin kaksi kertaa. Eli näemme kokonaisuudessaan viikossa ajallisesti noin 1 vrk- 3 vrk pätkittynä. Ollaan loma-ajat oltu yhdessä, että ollaan kyllä kesällä ja syksyllä oltu parikin viikkoa yhtä kyytiä yhdessä.
Miehelle se ei riitä, hän kokee ikävää ja haluisi nähdä enemmän. Hän haluaa nähdä pidemmälle tulevaisuuteen ja tietää, onko mahdollista asua yhdessä joskus, hän kokee sen tärkeänä etappina.
Olen sanonut, etten tiedä, haluanko koskaan asua yhdessä, mutten voi tietää, ellemme kokeile. Olen sanonut, että haluan kokeilla yhdessä asumista, ennen kuin muutetaan yhteen.
Kuitenkin koen, etten ihan ole vielä valmis kokeilemaan sitä yhdessä asumista. Että oltaisi kuukausi toisen luona ja sieltä kävisi töissä ja eläisi arkea sitä kautta.
Mies kyselee jatkuvasti, milloin olisin valmis kokeilemaan yhdessä asumista. Ymmärrän häntä, ja olen tietenkin onnellinen, että hän on tosissaan ja haluaa nähdä tulevaisuutta. Mutta en vain ole vielä valmis.
Työni on esimerkiksi raskasta vuorotyötä yövuoroineen ja olen muutenkin tosi herkkäuninen. Kaikki arki omine harrastuksineen ja omine kavereineen pitäisi yhdistää ja se ahdistaa vielä ajatuksena.
Ymmärrän miehen kannan, kun haluaa kokeilla sitä yhdessä asumista, mutta asia ahdistaa vielä itseä. Miten tilanteessa pitäisi edetä? Pitääkö mun antaa miehelle selvä päivämäärä reiluuden nimissä, että tuona ja tuona päivänä ja kuukautena olen valmis yhteisasumisen kokeiluun, vai mikä olisi viisainta?
Kommentit (3)
No ei kai tuo nyt mitään painostusta ole jos kertoo omista haluistaan ja toiveistaan.
Hän haluaa jakaa ja elää elämänsä kanssasi. Sinä et halua. Siitähän tuossa on kyse.
Joidenkin mielestä yhdessä on parempaa kuin yksin.
Päästä hänet jos et aikuinen ihminen vieläkään ole hoksannut, hän ei ole se the one sinulle.
Kivempi päästä jörnimään ilman että tarvii lähtee himasta.