Nyt on suppilovahveroita metsässä hyvin. Lähde poimimaan
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun stadissa niin ei tässä mitään kunnon metsiä ole vieressä eikä ole autoa
HSL:n linjoilla pääsee hyvin sienimetsiinkin. Nuuksioon, Meilahden takaiseen metsään Seurasaaren suuntaan, Seurasaareen, Keskuspuistoon koko matkalle Laaksosta Pitkäkoskelle, Vuosaareen, Hertsikan takaisiin metsiin, Hakunilasta Sotungin tai Sipoonkorven suuntaan, Kuusijärveltä Bisan suuntaan ym... Helsingissäkin on hyvät sienimaastot, saati sitten Espoossa ja Vantaalla.
Niistä on AINA rohmuttu kaikki sienet!! Pitäisi asua jossain taajama-alueella ja ulkoilla päivittäin metsissä, että saisi saalista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyyks vielä kantarelleja? Muita sieniä en uskalla poimia jos poiminkin vahingossa myrkyllisiä.
Kyllä vielä löytyy, mutta harvakseltaan. Alkaa olla niiden osalta sesonki ohi, ainakin omilla apajilla. Kaveri kyllä keräsi sankollisen vielä viime viikonloppuna, mutta hänellä on sellaiset maastot tontin nurkalla että ei voi huononakaan sienivuotena koiraa käydä pikaseltaan metsässä kusettamassa ilman että tarttuu 10 litraa kantarelleja matkaan. Tänä vuonna siellä päin on ollut metsät yhtä keltaista kantarellimerta - enkä edes paljon liiottele, mitä olen muutamia kaverin näppäämän kuvan tältä syksyltä nähnyt.
Että mä oon kade! Poikaystävän kanssa hikihatussa etsittiin kantarelleja Helsingin metsistä ja lähimetsistä, ei löytynyt. Raaskittiin ostaa vain kerran sitten kaupasta tyyriitä kantarelleja.
Itsekin olen kyllä välillä tuolle kaverille kade, täytyy myöntää. Varsinkin jos on niin huono sienivuosi kuin vaikka viime vuonna että omilta kotikonnuilta ei löytynyt edes kärpässieniä vaikka haki kissojen ja koirien kanssa (melkein kirjaimellisesti, olen kouluttanut koirani etsimään torvisieniä ja kantarelleja) - ja toinen voi vain aamulla laiskasti miettiä että syödäänpäs tänään kantarellikastia, pyörähtää puoli tuntia lähimetsässä ja AINA löytyy muutama litra. Ihan käsittämätöntä.
Pohjoisessa on suppiksia ainakin Äkäslompolossa saakka. Pohjoisempana en ole käynyt, joten en tiedä, onko pohjoisempana.
Meillä suppilovahverot jo pakkasessa, samoin herkkutatit ja korvasienet. Kantarelleja syötiin tuoreena, niitä täällä pohjoisessa aika vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun stadissa niin ei tässä mitään kunnon metsiä ole vieressä eikä ole autoa
HSL:n linjoilla pääsee hyvin sienimetsiinkin. Nuuksioon, Meilahden takaiseen metsään Seurasaaren suuntaan, Seurasaareen, Keskuspuistoon koko matkalle Laaksosta Pitkäkoskelle, Vuosaareen, Hertsikan takaisiin metsiin, Hakunilasta Sotungin tai Sipoonkorven suuntaan, Kuusijärveltä Bisan suuntaan ym... Helsingissäkin on hyvät sienimaastot, saati sitten Espoossa ja Vantaalla.
Niistä on AINA rohmuttu kaikki sienet!! Pitäisi asua jossain taajama-alueella ja ulkoilla päivittäin metsissä, että saisi saalista
No eikä ole. Menet vähän kauemmas poluilta niin kyllä löytyy. Just vähän vaikeakulkuisemmista paikoista.
Vierailija kirjoitti:
Tuulee sen verran reippaasti, että metikössä voi jäädä kaatuvan puun alle.
Täälläkin on lähes myrskytuuli.
Olen joka viikonloppu käynyt sienessä, mutta tänään oli ihan järkyttävä myrskytuuli. Josko huomenna pääsisi. On jo todella paljon sieniä pakastimessa talven kokkailuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä on aina matoja ja matojen munia yök.
Suppiksissa ei kyllä ole.
Kyllä niissäkin voi olla. Tänä vuonna on ollut yllättävän monessa, kun halkaisen ne jo kerätessä. Mutta niitä ei sitten vaan ota koriin.
Nytpä tuli paljastettua mestat, mutta suppilovahveroitahan löytyy sieltä missä vain on metsää. Eikä niitä kaikkia löydä kukaan. Kyllä niitä minullekin jää...